רחוב היהלומים ניו יורק

הלקוחות בארה"ב עדיין חוששים מיהלומי מעבדה

86% מהעסקים בתעשיית התכשיטים האמריקאית אופטימיים לקראת העתיד – כך עולה מהמחקר השנתי של JCK, הבוחן את מצבה של תעשיית התכשיטים בארה"ב. מהמחקר עולה כי לאופטימיות תרמו שיפור אסטרטגי מתמשך בענף, לצד שינויים בסדרי העדיפויות בקרב תכשיטנים, בהתאם לדינמיקות בשוק. המחקר חושף כמה מגמות חשובות בתחום העיצוב, האתגרים, ואסטרטגיות השיווק בעולם הדיגיטלי. לפניכם העיקרית שבהן.

 

אתגרים: תחרות אונליין וביקוש צרכני חלש

המשתתפים בסקר הצביעו על אתגרים דומים למדי שעלו במחקר אשתקד. האתגר המרכזי עבור חברות תכשיטים בארה"ב היה ונותר התחרות העזה אונליין, כפי שציינו 28% מהנשאלים. אתגרים מרכזיים נוספים הם האקלים הכלכלי הכללי (23%), ביקוש צרכני חלש (15%), וביקוש חלש בקרב מילניאלס (11%).

 

יהלום מחשב יהלומים אינטרנט
צילום: Piotr Zajda / shutterstock.com

התמודדות עם האתגרים באינטרנט

המדיה החברתית עלתה למקום הראשון בסדרי העדיפויות של תכשיטנים בארה"ב, והחליפה את השיפור בחוויית הקנייה בחנויות, שניצב בראש הרשימה ב-2018. לא פחות מ-46% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הקשר עם לקוחות במדיה החברתית ניצב בראש סדרי העדיפויות שלהם. בהמשך הרשימה: פרסום לא מסורתי (39%), שינויים בהרגלי קניית המלאי (37%) והשקעה בחדשנות טכנולוגיות (16%).

 

ככלל, המדיה החברתית היא פלטפורמת הפרסום המועדפות על תכשיטנים ב-2019, למרות שהאמון ביעילות השיווק בניו-מדיה דווקא רשם ירידה שנתית של 10%. כ-82% מהנשאלים מתכננים לפרסם במדיה החברתית השנה, לעומת 61% שפשוט יפרסמו אונליין.

 

72% מהנשאלים צופים כי שיווק במדיה החברתית יהיה אחד ממנועי ההצלחה העסקיים שלהם, לעומת 57% שטענו כך בנוגע לפרסום מסורתי, ו-44% שמאמינים כי הישועה תגיד דווקא מפרסום דיגיטלי.

 

עיצוב: שילובי תכשיטים ומוטיב של לבבות

המחקר הצביע גם על כמה מגמות עיצוב שמתחזקות בימינו, ובראשן טבעות המשתלבות עם טבעות ותכשיטים אחרים (Stacked Rings); חלופות שונות לטבעות אירוסין מסורתיות; שילובי תכשיטים שונים; ותכשיטים עם מוטיב של לבבות.

 

עוד צופים התכשיטנים כי תירשם השנה עלייה בפופולריות של תכשיטים מותאמים אישית, ושל אבנים צבעוניות. לעומת זאת, ירידה צפויה בפופולריות של צמידי צ'ארם, שנהנו מעדנה בשנים האחרונות. הביקוש לשעונים רושם תנודתיות, וקמעונאים צופים כי המגמה תימשך.

 

קריסטל-עגילי-יהלומים
צילום: קריסטל יהלומים

חשש מיהלומי מעבדה

הסקר בחן גם את עמדתם של תכשיטנים בנושא יהלומי מעבדה, והעלה כי רוב מכריע בקרב הנשאלים (86%) מאמינים כי היתרון העיקרי של יהלומי מעבדה הוא המחיר. כשנשאלו על השיקולים שלא לרכוש יהלומי מעבדה, ציינו במידה שווה העדפות למשהו "אמיתי", "טבעי" או בעל "ערך" שנשמר.

 

כשנשאלו מהם הפריטים שמייצרים הכי הרבה חששות בקרב לקוחות, ענו 61% מהנשאלים כי יהלומי מעבדה מייצרים הכי הרבה חשש, לעומת 60% שאמרו זאת על יהלומי מריבה, ו-37% שהתמקדו דווקא בייצור תכשיטים ממקורות אחראיים.

 

יהלומי מעבדה ג'יי סי פני
צילום: Richline Group

נשים שרוכשות תכשיטים לעצמן

מגמה בולטת בשנים האחרונות, היא יותר ויותר נשים הרוכשות תכשיטים לעצמן. ואכן, 61% מהנשאלים בסקר דיווחו על עלייה ניכרת או מסוימת במכירות תכשיטים לנשים שקונות לעצמן מתנה. 67% מהנשים שרכשו לעצמן תכשיט הוציאו עליו יותר מ-500 דולר, כאשר המחיר הממוצע עומד על 1,240 דולר לתכשיט.

 

סקר JCK נערך לאחרונה במהלך תערוכת JCK לאס וגאס, בהשתתפות מעל 500 עסקים מתחום התכשיטים – רובם קמעונאים, וכן יצרנים, מעצבים וסיטונאים. רובם המכריע של הנשאלים בעלי ותק של מעל 11 שנה בתחום התכשיטים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן