רחוב היהלומים ניו יורק

עלייה חזקה נוספת במכירות התכשיטים בארה"ב

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב עלו בשיעור של 7.7% בחודש ספטמבר, לעומת ספטמבר 2016  – כך מראה הגרף שלפניכם.

 

מגמות מכירות תכשיטים ארה"ב
צילום: IDEX Online

 

המכירות הסתכמו בכ-6.1 מיליארד דולר, כפי שעולה מנתונים לא סופיים שמפרסם משרד המסחר האמריקאי. ביצועי המכירות בספטמבר היו נמוכים יותר מאלו שנרשמו באוגוסט, אז הסתכמו המכירות ב-6.6 מיליארד דולר, בחודש הטוב ביותר מאז ינואר.

 

העלייה במכירות בספטמבר הייתה מעט נמוכה מזו שנרשמה בחודש המקביל אשתקד, אז נרשמה עלייה של 8.0% במכירות.

 

שוק חזק לתכשיטנים מומחים

 

תכשיטנים מומחים בשוק האמריקאי זכו שוב בנתח שוק על חשבון קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים, ורשמו מכירות בהיקף 2.42 מיליארד דולר. תכשיטנים מומחים דיווחו על עלייה חודשית של 10.9% במכירות בספטמבר לעומת אוגוסט, ואילו קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים רשמו עלייה שנתית של 5.7% במכירות.

 

בקרב תכשיטנים אמריקאים, נרשמת צמיחה חזקה בביקוש בחודשים האחרונים. למרות ירידה בצמיחה באוגוסט, עדיין נרשמה במהלכו עלייה של 8.4%. קצב המכירות של תכשיטנים מומחים גבר בבירור על קצב המכירות בשוק התכשיטים בכללותו, הכולל את כלל המכירות של קמעונאים המוכרים תכשיטים.

 

מכירות תכשיטנים מומחים תכשיטים
צילום: IDEX Online

 

תכשיטנים מומחים זוכים בנתח שוק

 

תכשיטנים מומחים באופן כללי אמנם מפסידים מאז תחילת השנה בקרב מול קמעונאים המוכרים מוצרים שונים ובהם תכשיטים, אך ספטמבר היה החודש הרביעי ברציפות שבו תכשיטנים מומחים רשמו תוצאות טובות יותר באופן מובהק מאלו של קמעונאים המוכרים מוצרים שונים.

 

שעוני היוקרה מתעלים על תכשיטי היוקרה

 

בחלוקה לקטגוריות, מכירות תכשיטי היוקרה רשמו עלייה של 7.6% במכירות בספטמבר, ומכירות שעוני היוקרה עלו ב-8.6%. ספטמבר היה החודש הרביעי ברציפות שבו מכירות השעונים התעלו על מכירות התכשיטים.

 

ירידה בביקוש הצרכני בספטמבר

 

המכירות הקמעונאיות של כלל הסחורות, להוציא כלי רכב, רשמו עלייה של 4.5% בספטמבר, לאחר עלייה של 3.9% באוגוסט. כלל מכירות התכשיטים והשעונים רשמו עלייה גבוהה יותר, בשיעור של 7.7%, לעומת עלייה של 7.4% באוגוסט. הגרף לפניכם מציג את מגמות כלל המכירות הקמעונאיות (עמודות ירוקות) מול העלייה במכירות התכשיטים (עמודות אדומות).

 

מכירות תכשיטים שעונים ארה"ב
צילום: IDEX Online

 

תחזית אופטימית למכירות התכשיטים ב-2017

 

בעוד רשתות התכשיטים דיווחו על מכירות חלשות למדי במהלך רוב הרבעון הפיסקאלי הראשון, שהסתיים במרץ 2017, תכשיטנים עצמאיים דיווחו באופן כללי על עליות חזקות יותר במכירות.

 

התחזית שלנו למכירות התכשיטים בשוק של ארה"ב ב-2017 צופה עלייה שנתית של 4% בכלל מכירות התכשיטים.

 

אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן