דוגמנית עונדת תכשיטים

ארה"ב: עלייה חזקה במכירות התכשיטים באוקטובר

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב רשמו עלייה שנתית של 7.0% במהלך אוקטובר, לעומת החודש המקביל אשתקד, כך עולה מהגרף להלן.

 

המכירות במהלך אוקטובר הסתכמו בכ-6.5 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים ראשוניים שמפרסם משרד המסחר האמריקאי. ביצועי המכירות באוקטובר היו טובים יותר מאלו שנרשמו בספטמבר, והצמיחה הייתה נמוכה רק במעט מעלייה בשיעור 7.2% שנרשמה ביולי.

 

התחזקות המכירות באוקטובר הייתה עם זאת נמוכה יותר מהעלייה שנרשמה באוקטובר 2016, אז דווח על התחזקות שנתית של 8.9% במכירות התכשיטים.

מכירות תכשיטים ושעונים בארה"ב
צילום: IDEX Online

 

שוק חזק לתכשיטנים מומחים באוקטובר

 

תכשיטנים מומחים בארה"ב התחזקו שוב על חשבון קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים, עם מכירות שהסתכמו על פי ההערכות בכ-2.4 מיליארד דולר.

 

תכשיטנים מומחים רשמו עלייה חודשית של 10.9% במכירות במהלך אוקטובר לעומת ספטמבר, ואילו קמעונאים אחרים המוכרים תכשיטים רשמו עלייה שנתית של כ-7.7% במכירות, כפי שמראה הגרף להלן

מכירות תכשיטים ארה"ב אוקטובר
צילום: IDEX Online

 

הגרף להלן מסכם את מגמות המכירות של תכשיטנים מומחים מאז תחילת 2017. בקרב תכשיטנים אמריקאים, נרשם בחודשים האחרונים גידול עקבי במכירות, ובאוקטובר נרשמה עלייה של 10.9%. התחזקות המכירות של תכשיטנים מומחים התעלתה בקלות על הצמיחה בשוק התכשיטים בכללותו, כולל מכירות של קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

תכשיטנים מומחים ארה"ב 2017
צילום:IDEX Online

תכשיטנים מומחים זוכים בנתח שוק

 

תכשיטנים מומחים אמנם מפסידים מתחילת השנה בקרב מול קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים, אך אוקטובר היה החודש הששי ברציפותת שבו תכשיטנים מומחים רשמו תוצאות טובות יותר במובהק מאלו של קמעונאים המוכרים גם תכשיטים.

 

הגרף להלן מסכם את ההבדל בין מגמות המכירות של תכשיטנים מומחים (באדום) לכלל הקמעונאים שמוכרים תכשיטים (בכחול).

מכירות תכשיטים שעונים ארה"ב
צילום: IDEX Online

 

מכירות שעוני היוקרה חזקות ממכירות תכשיטי יוקרה

 

בחלוקה לקטגוריות, מכירות תכשיטי היוקרה התחזקו באוקטובר ב-6.5%, ומכירות שעוני היוקרה עלו ב-7.4%. היה זה החודש השלישי ברציפות שבו מכירות השעונים התחזקו יותר מאשר מכירות התכשיטים.

מכירות שעונים ותכשיטים בארה"ב
צילום: IDEX Online

 

ירידה בביקוש הצרכני באוקטובר

 

המכירות הקמעונאיות של כלל המוצרים, להוציא כלי רכב, התחזקו באוקטובר ב-4.5%, לאחר עלייה של 3.9% בספטמבר. כלל מכירות התכשיטים והשעונים, לעומת זאת, רשמו עלייה חזקה יותר של 6.6% במכירות, גם אם נמוכה יותר מעלייה של 7.5% בספטמבר. הגרף להלן מציג את מגמות המכירות של כלל המכירות הקמעונאיות (בירוק) לעומת מכירות התכשיטים (באדום).

תכשיטים שעונים מכירות 2017
צילום: IDEX Online

 

תחזית אופטימית למכירות התכשיטים ב-2017

 

רשתות התכשיטים אמנם דיווחו באופן כללי על מכירות רדומות למדי במהלך רוב הרבעון הפיסקאלי האחרון, שהסתיים בספטמבר 2017, אולם תכשיטנים עצמאיים מדווחים באופן כללי על התחזקות ברווחי המכירות.

 

התחזית המוקדמת שלנו היא כי מכירות התכשיטים בשוק האמריקאי ירשמו ב-2017 עלייה שנתית של כ-4%.

 

אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן