חנות תכשיטים הונג קונג

מכירות התכשיטים בארה"ב עלו ב-5.5% בדצמבר

סך מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב בדצמבר 2016 רשמו עלייה שנתית של 5.5% לעומת דצמבר 2015, והסתכמו ב-15.1 מיליארד דולר – כך עולה מנתונים לא סופיים שפרסם משרד המסחר האמריקאי, כפי שמראה הגרף משמאל. זהו החודש השלישי ברציפות שבו נרשמת עלייה חודשית גבוהה משמעותית מהעליות המתונות בהרבה שנרשמו מוקדם יותר השנה.

 

תכשיטנים מומחים רשמו בדצמבר מכירות חזקות במיוחד

תכשיטנים מומחים בארה"ב, שרשמו מכירות חלשות בשלב מוקדם יותר השנה, רשמו בדצמבר עלייה דרמטית של 6.9% במכירות לעומת דצמבר 2015, והסתכמו ב-6.2 מיליארד דולר, כך עולה מנתוני הביניים שפורסמו. קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים נוספים, רשמו מכירות של כ-8.9 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 4.7%.

 

מגמות מכירות של תכשיטים ושעונים בארה"ב, 2015-16(שינוי באחוזים)
צילום:IDEX Online

יש לציין כי בשלוש עונות השיא של מכירות התכשיטים בארה"ב, ובמיוחד בעונת החגים של נובמבר-דצמבר, הצרכנים נוטים יותר להוציא כסף בחנויות המתמחות בתכשיטים, מאשר בחנויות קמעונאיות המוכרות תכשיטים לצד שורה של מוצרים שונים.

 

שעוני היוקרה חזקים יותר מתכשיטי היוקרה

בחלוקה לפי קטגוריות, המכירות של תכשיטי יוקרה רשמו עלייה של כ-5.3% במהלך דצמבר, ואילו המכירות של שעוני היוקרה עלו בכ-6.4%. קצב מכירות השעונים פיגר אחר קצב מכירות התכשיטים במשך כמה חודשים במהלך השנה שעברה, אך הביקוש לשעונים התחזק בסוף הקיץ, כך עולה הן מסקר שערכה הממשלה, והן מפאנל התכשיטנים שלנו.

 

הביקוש הצרכני שומר על יציבות

 

מכירות קמעונאיות מול מגמות המכירות של תכשיטים ושעונים בארה"ב, 2015-2016 (שינוי שנתי באחוזים)

 

מכירות קמעונאיות מול מגמות המכירות של תכשיטים ושעונים בארה"ב, 2015-2016 (שינוי שנתי באחוזים)
צילום:IDEX Online

 

מכירות המוצרים הקמעונאיות, להוציא כלי רכב, רשמו עלייה נאה של 4.5% בחודש דצמבר. המשמעות היא כי הביקוש הצרכני כנראה התייצב, ואולי אף התחזק, ורשם ככל הנראה רווחים גבוהים יותר במכירות הקמעונאיות. החדשות הטובות: תכשיטים התחזקו על חשבון מוצרי צריכה אחרים, כפי שמראה הגרף משמאל.

 

תחזית אופטימית לשנת 2017

התחזית הכלכלית עבור השוק האמריקאי בשנת 2017 נראית חיובית, וזוכה לרוח גבית בעיקר מהוצאות הצרכנים, והרחבת הפעילות העסקית. באופן מסורתי, כאשר הכלכלה האמריקאית נהנית מימים טובים, רכישות התכשיטים מפגינות ביצועים חזקים מאוד.

 

תחזית המכירות המוקדמת שלנו היא כי השוק בארה"ב ירשום עלייה של 4-5% במכירות במהלך 2017. בהינתן העובדה שפועלות בו כיום פחות חנויות תכשיטים, הרי שהתכשיטן המומחה הטיפוסי צפוי לרשום צמיחה של 5% ומעלה במכירות.

 

 

 

המאמר באדיבות IDEX Online

מאת: קן גסמן, IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן