999

מה נמכר בחנויות תכשיטים בשבוע חג המולד?

מה קנו הצרכנים שהגיעו לחנויות התכשיטים בין ה-21 ל-24 בדצמבר, בחיפוש אחר מתנה אחרונה מושלמת – תכשיטים גדולים או צנועים יותר? שאלה זו ואחרות הופנו על ידי National Jeweler לשורה של תכשיטנים, במטרה לברר איך נראו בחנויות הימים האחרונים לפני חג המולד.

 

דיוויד רוטנברג (David Rotenberg), מתכשיטי דיוויד קרייג (David Craig Jewelers), סיפר כי עבר על החנות שבוע טוב בחג המולד. לדבריו, התנועה הייתה אמנם מעט דלילה יותר לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן, אולם המכירות היו "ערניות מאוד".

 

לדברי רוטנברג, בחנות נמכרו פריטים מכל הקטגוריות, כאשר המכירות של תכשיטי כסף סטרלינג ותכשיטי יהלומים הצטיינו במיוחד. "אבני חן צבעוניות זכו ליותר התעניינות ממכירות, אך אל תשאלו אותי מדוע. הרבה אנשים בחנו אותן, אך רובם קנו בסופו של דבר יהלומים".

 

בחנות אמנם נמכרו פריטים במחיר של עד 10,000 דולר ואף יותר מכך, אולם נקודת המחיר הפופולארית ביותר בשבוע חג המולד הייתה עד 500 דולר. הביצועים החזקים שנרשמו בשבוע שעבר סייעו בשינוי מגמת המכירות העונה, שנראה היה תחילה כי הולכת להיות ממש חלשה.

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום:Syda Productions

 

בתוך כך, בחנות אוון ג'יימס (Evan James), אשר בבטלבורו ורמונט, התנועה הייתה פחות טובה, ובחנות נמכרו פחות פריטים לעומת העונה שעברה. "עדיין הגענו למספרים שלנו, אבל גיליתי שאנשים הפגינו פחות התלהבות לעומת העונה שעברה", אמר אוון ג'יימס דויטש (Evan James Deutsch) ל-National Jeweler.

 

מבין אלו שביצעו קנייה בסופו של דבר, תכשיטי יהלומים אופנתיים שמחירם נע בין 200 ל-400 דולר זכו לפופולאריות, כמו גם צמידי טניס משובצים ביהלומים גדולים, צמידי אלכס ואני (Alex and Ani), ותכשיטי כסף סטרלינג בטווח מחירים שנע בין 100 ל-150 דולר.

 

סטיב אלן (Steve Allen) מתכשיטי אלן באלבני, אמר ל- National Jewelerכי שבוע חג המולד היה חזק בחנות, והחזיר אותה להיקפי המכירות של השנה שעברה, כאשר הימים הטובים ביותר נרשמו בתחילת השבוע, יותר מאשר בקניות של הרגע האחרון בערב חג המולד.

 

במהלך השבוע נמכרו לא מעט תכשיטים המשובצים בפנינים, נתון שלדברי אלן הפתיע את החברה, אולם תכשיטים המשובצים באבני חן צבעוניות לא היוו חלק משמעותי מן המכירות. לעומת זאת, בחנות נמכרו לא מעט טבעות אירוסין, וכן הרבה צמידי אלוונד והאן (Alwand Vahan) ותכשיטי יהלומים קלאסיים, כגון תליונים ועגילים.

 

"מה שבאמת הפתיע אותי בשבוע שעבר, עם זאת, היה שאנשים לא ביקשו הנחות באותה מידה", אמר, והוסיף כי הוא חושב כי ייתכן שזה נובע מכך שאנשים ביצעו מחקר מחירים אונליין לפני הביקור בחנות, וגילו כי המחירים בה עולים בקנה אחד עם הסכומים שציפו לשלם.
חנות תכשיטי ג'יימס אלפרין (James Alperin) מפפר פייק, עשתה "קצת עסקים", לדברי הבעלים ג'ים אלפרין, שציין כי הפריטים הנמכרים ביותר היו עגילי יהלומים אופנתיים, כמו גם תליונים.

 

אלפרין הוסיף כי מכירות הטבעות היו נמוכות באופן מפתיע לתקופה זו של השנה. בכל הנוגע לאבני חן צבעוניות, "שלוש הגדולות" – ספיר, אמרלד ורובי – נמכרו היטב בחנות, אולם הן היחידות שנמכרו בקטגוריית אבני החן הצבעוניות.

 

באופן כללי, עם זאת, סיכם אלפרין כי השבוע האחרון היה איטי מבחינת העסק, ובמהלכו נרשמו ירידה בתנועת הקונים, ופרקי זמן ארוכים שבהם איש לא נכנס לחנות. ימיו הראשונים של השבוע היו טובים יותר עבור החנות, לעומת ערב חג המולד, שהיה "מנומנם".

 

בחנות Stanley Jewelers Gemologist בצפון ליטל רוק, סייע יהלום אספרנזה (Esperanza) – שנחתך מיהלום גלם במשקל 8 קרט שהתגלה ב"מכתש היהלומים" הסמוך מוקדם יותר השנה – למשוך את הקונים לרגל החג.

 

לורה סטנלי (Laura Stanley) אמרה כי מכירות היהלומים היו חזקות במיוחד השנה, אך קשה לקבוע אם הפרסום הנוסף מצדה של דה בירס (De Beers) תרם לכך. לדבריה, היא מעדיפה לחשוב שהיו אלו קידומי המכירות המקומיים של החנות עצמה, שמשכו בפועל את הצרכנים.

 

"הצלחנו", אמר סטיב גולדפארב (Steve Goldfarb) מחברת תכשיטי אלווין גולדפארב (Alvin Goldfarb Jewelers). "לא שברנו שיאים, אבל הצלחנו".

 

התנועה בחנות אמנם הייתה דלילה, אבל אלו שנכנסו בשעריה היו קונים רציניים. בחנות נרשמו שלוש מכירות בסכום של למעלה מ-50 אלף דולר – שתי מכירות של עגילי יהלומים צמודים, והשלישית של רולקס "גדול" לנשים.

 

עם זאת, גולדפארב ציין כי הוא אוהב את העומס של עונת החגים, שבמהלכה מבקרים בחנות כל כך הרבה אנשים, עד כי לא ניתן לעזור לכולם. הוא לא הרגיש כך בעונת החגים החולפת. "היינו מוכנים לעזור ליותר אנשים מאלו שביקרו כאן בפועל", אמר.

 

בסיכום השנה, גולדפארב מצפה שהחנות שלו תגיע לאותה רמת מכירות של השנה שעברה, נתון שיהווה מבחינתו ניצחון לאור רכבת ההרים שאפיינה את ענף הקמעונות בשנה החולפת. "השנה החולפת התאפיינה בעליות ומורדות, חודשים מצוינים ולעומתם חודשים לא טובים כלל", אמר.

 

הוא הוסיף כי דפוסי המכירות בחנות היו קשורים בעבר לשוק המניות. כיום, אין לו מושג מה מניע אנשים לקנות או לא לקנות.

 

 

מבוסס על מאמר מאת ברקן ברנסטרטור (Brecken Branstrator) ומישל גראף (Michelle Graff) ופורסם ב-National Jeweler.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן