jewellery art 4102184

MARKET RESEARCH: מיליונרים הם לקוחות התכשיטים הטובים ביותר

תכשיטנים ברחבי העולם יודעים שהלקוחות הטובים ביותר שלהם הם אנשים אמידים בעלי הכנסה גבוהה. הם יודעים שאלה מוציאים הרבה יותר כסף על תכשיטים – באופן בלתי פרופורציונלי במידה ניכרת – מאשר אנשים אמידים פחות.

 

מיליונרים לפי ערים
צילום:IDEX Online

בארה״ב, משק בית טיפוסי בעל הכנסה גבוהה – של 150,000 דולר או יותר בשנה – מוציא פי 4-5 יותר על תכשיטים לעומת משק בית עם הכנסה נמוכה יותר. למשקי בית אלה, המהווים כ-8% מכלל משקי הבית בארה״ב, יש שווי נקי ממוצע של יותר מ-500,000 דולר.

 

אבל מה לגבי עשירים במיוחד – האנשים עם שווי נקי של לפחות מיליון דולר? על פי מחקר חדש של Capgemini ו-RBC Wealth Management, כ-1.5% מכלל האוכלוסיה בארה״ב – כ-3% מכלל משקי הבית – הם בעלי שווי נקי של יותר ממיליון דולר. הצרכנים הללו הם יעד שיווקי מרכזי לתעשיית התכשיטים.

 

תעשיית התכשיטים העולמית התמקדה בשוק האמריקאי, אשר מהווה כמחצית מכלל המכירות של תכשיטים ויהלומים בעולם. ארה״ב נמצאת בראש רשימת משקי הבית של מיליונרים, שמספרם כמעט כפול מזה של יפן, הנמצאת במקום השני.

 

נתוני Capgemini ו-RBC Wealth Management מראים, כי ב-2014 גדלה האוכלוסיה ״בעלת שווי נקי גבוה״ בשיעור של 6.7%, והשווי הנקי שלה עלה ב-7.2%.

 

מה עומד מאחורי העליה במספר העשירים במיוחד? צמיחה כלכלית חזקה המשולבת עם ביצועים טובים של שוק ההון סייעו להגדיל את השווי הנקי של העשירים במיוחד. אשתקד הצטרפו 920,000 חדשים למעגל המיליונרים בעולם.

 

בעלי שווי נקי גבוה על פי מדינה

 

יש פער גדול בהערכות של מספר המיליונרים בעולם. זה נובע בחלקו מההגדרה של מיליונרים: הדו"ח של Capgemini ו-RBC Wealth Management מגדיר אותם כבעלי נכסים ברי השקעה בהיקף של מיליון דולר או יותר, לא כולל מקום מגורים עיקרי, אוספים, מוצרי צריכה ומוצרי ברי קיימא כמו מכוניות. חשוב לציין עוד, שהדו״ח הזה סופר ״אנשים״ בעוד אחרים סופרים ״משקי בית״. יכול להיות יותר מאדם אחד בעל שווי נקי גבוה באותו משק בית, אבל מבחינת נכסים משותפים הם נחשבים כאדם אחד.

 

 

 

מרבית המקורות מראים, שיש קצת יותר מ-4 מיליון מיליונרים בשוק האמריקאי, אך מקור אחד לפחות מצביע על כ-7 מיליון משקי בית אמריקאים כאשר כוללים בחישוב את ערכו של מקום המגורים העיקרי.

 

בטבלה שלפניכם הנתונים האחרונים של Capgemini / RBC:

 

בעלי הון אישי גבוה לפי שווקים
צילום:IDEX Online

בטבלה שמופיעה למעלה מוצגים מספר המיליונרים על פי ערים, אם כי הנתונים נכונים לשנת 2012 ומאז לא היה עדכון. תכשיטנים ששוקלים פתיחת חנויות בשווקים אלה יכולים להיות ממוצבים היטב למשיכת לקוחות עשירים במיוחד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת: קן גסמן, IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן