טבעת משובצת יהלום

MARKET REPORT: מחירי התכשיטים בארה״ב יורדים ברבעון השני

המחירים הקמעונאיים והמחירים ליצרנים של תכשיטי יוקרה ושעונים בשוק האמריקאי המשיכו לרדת ברבעון השני של 2015 – הן בהשוואה לרבעון הראשון של השנה והן בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מחירי התכשיטים נחלשים מזה למעלה משנה וחצי.

 

מדד מחירי התכשיטים ליצרנים (JPPI) עמד ברבעון השני של 2015 על ממוצע של 199.2, ירידה של 0.3% מממוצע של 199.8 ברבעון הראשון. מדד JPPI מייצג דוגמית רחבה של מחירי תכשיטים ליצרנים; אחוז השינוי הוא הנתון שבו יש להתמקד. בהשוואה שנתית, ה-JPPI ירד בתקופה זו במידה מתונה, של 0.1. למרות שמחירי סחורות תכשיטים ירדו, הם קוזזו על ידי עליה בעלויות ההעסקה ושערי מטבע בעיתיים.

 

מדד מחירי התכשיטים לצרכנים (JCPI) עמד ברבעון השני על ממוצע של 158.6, ירידה של 1% מהממוצע של 160.3 ברבעון הראשון של 2015. כמו ה-JPPI, גם ה-JCPI הוא מדד המייצג דוגמית רחבה של מחירים קמעונאיים של תכשיטים בשוק האמריקאי. בהשוואה שנתית, ה-JCPI ירד ברבעון השני ב-2.3%, ושיקף קידומי מכירות מבוססי מחיר והנחות משמעותיות יותר בחנויות תכשיטים.

 

הגרף שלפניכם משווה בין ה-JPPI (אדום) לבין ה-JCPI (כחול) מתחילת 2014. המחירים חוו תנודתיות באותה שנה והתייצבו בתחילת 2015, אולם רשמו תנודתיות רבה יותר בסוף הרבעון השני של השנה הנוכחית.

 

אינפלציית מחירי התכשיטים
צילום:IDEX Online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת: IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן