apple watch art 74

מדוע APPLE WATCH לא מאיים על תכשיטנים?

השעון החכם של אפל, Apple Watch, מעורר דאגה בקרב רבים בתעשיית התכשיטים, שחוששים מפגיעה עתידית במכירות שעוני היוקרה שלהם. אין ספק שה-Apple Watch יהיה להיט, אבל לא כזה שאפשר יהיה למצוא אותו בחנויות תכשיטים – הוא יימכר בחנויות של אפל בלבד. קל לראות מדוע תכשיטנים עשויים לחשוב שהמוצר הזה יהפוך למתחרה משמעותי בתעשיית השעונים.

 

Apple Watch לעומת שעון מכני

 

שעון מכני משובח הוא יצירת אמנות זעירה ופיסה של היסטוריה. זהו מכשיר מכני שיוצר בעבודת יד ופותח לאורך מאות שנים למטרה אחת בסיסית: להורות את השעה המדויקת. ה-Apple Watch, לעומתו, הוא מעין אייפון מיניאטורי, שבמקרה אפשר לענוד אותו בנוחות על פרק היד. הוא מאפשר לכם לעשות דברים שעד כה ביצעתם באמצעות הסמארטפון שלכם, כמו ניווט ב-GPS.

הדבר היחיד שאין בו, לעומת שעון מכני, הוא אורך חיים ארוך. שעון מכני הוא נכס שמטרתו לעבור בירושה לדורות הבאים ולא פעם ערכו עולה ככל שעובר הזמן. Apple Watch, כמו מוצרים אחרים של אפל, מתוכנן תוך מחשבה על היום בו יחדל לעבוד (planned obsolescence או התיישנות מתוכננת). הוא יחזיק מעמד כשנה או שנתיים ואז צריך יהיה להחליפו בדגם החדש והמשופר.

 

סגנון לעומת פונקציונליות

 

אין ספק אמנם ש-Apple Watch יאפיל על כל השעונים המכניים מבחינה פונקציונלית, הוא מאופיין במראה חלק, מלוטש, צר ופשוט. אפילו הדגם המצויד במעטפת זהב 18 קרט ונמכר תמורת 17,000 דולר מציג עיצוב בסיסי למדי.

tטאג הוייר
צילום:IgorGolovniov

אבל סגנון הוא עניין חשוב; לדברי ז׳אן-קלוד ביוור (Jean-Claude Biver), מנכ״ל Tag Heuer, ״אינך משקיע 20,000 דולר בשעון רק כדי שיאמר לך מה השעה. יש שעונים בכל מקום. אדם קונה שעון כזה משום שזוהי יצירת אמנות ואמנות היא נצחית״.

 

דור הבייבי-בום לעומת דור המילניום

 

שאלו אדם מבוגר מה השעה והוא כנראה יביט על פרק היד שלו. שאלו צעירים את אותה השאלה והם יבדקו את הטלפון שלהם. ה-Apple Watch ירגיל את בני דור המילניום לכך שיש משהו פונקציונלי ולפעמים יקר על פרק כף ידם. זה מספק לקמעונאי תכשיטים נקודת פתיחה להצעת מוצרים אחרים, מעוצבים יותר, שישדרגו את מעמדם ויורו להם את השעה. הקפידו להחזיק מבחר שעונים מכניים ברמת הכניסה. אם תוכלו לגרום להם לבצע את המעבר – הם יתמכרו וכך יוולד לו דור חדש לגמרי של אספני שעונים.

 

בכל הנוגע לבני דור הבייבי-בום, מעט יצירתיות יכולה להפוך את ה-Apple Watch לתזרים רווח. הציעו להם שדרוגים כמו הוספת יהלומים משובצים או חריטה מותאמת אישית לדגם הזהב של אפל.
אין צורך להתייחס אל השעון החכם של אפל כאל איום. זהו מוצר שונה לגמרי מהשעון המכני המשובח, אבל כזה שיכול לפתוח דלת למכירות חדשות בחנויות תכשיטים.

 

 

מאת: Jewellery News Asia

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן