צרכנים חנות תכשיטי יוקרה

53 מיליון אמריקאים ירכשו יהלומים בעונת החגים

כ-21% מהאמריקאים, שהם כ-53 מיליון בני אדם, מתכננים לרכוש יהלום בעונת החגים הנוכחית, בין חג ההודיה (22 בנובמבר) לוולנטיינ'ס דיי (14 בפברואר) – כך עולה מסקר חדש של מכון המחקר KRC, שבוצע עבור איגוד מפיקות היהלומים (DPA).

 

ממצאי הסקר העיקריים: גברים וצעירים מדור המילניום יובילו את רכישות היהלומים, רוב הנשאלים אינם מודעים להבדלים בין יהלומים טבעיים ליהלומי מעבדה, ורבים מהקונים יבחרו ביהלום טבעי על פני יהלום סינתטי, אם יכירו טוב יותר את תרומתה של תעשיית היהלומים לחברה ולאיכות הסביבה באתרים שבהם היא פועלת.

 

 

צעירים וגברים מובילים את הקניות

 

הסקר, שבוצע אונליין בתחילת נובמבר בהשתתפות יותר מ-1,000 אמריקאים בגילאי 18 ומעלה, העלה כי 35% מהצעירים מדור המילניום (מילניאלס) מתכננים לרכוש יהלום בעונת החגים הקרובה, ו-13% מהם מתכננים לרכוש טבעת אירוסין משובצת ביהלום.

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

 

מבין כלל הגברים, 27% אמרו כי בכוונתם לרכוש יהלום בעונת החגים, ויותר מ-10% מהגברים שהשתתפו בסקר ציינו כי בכוונתם לרכוש טבעת אירוסין משובצת ביהלום (11%).

 

 

יהלומים טבעיים מול סינתטיים

 

אחד הנושאים המרכזיים של הסקר היה הידע של צרכנים בנוגע ליהלומים סינתטיים, ולהבדלים בינם לבין יהלומים טבעיים.

 

הממצא המרכזי הוא כי 70% מהנשאלים אינם מודעים להבדלים ספציפיים כלשהם בין יהלומים טבעיים ליהלומים סינתטיים. 30% הנותרים מודעים ל"הבדלים בשווי, בנדירות, במבנה הגידול הפיסי ובמקור של יהלומים טבעיים ויהלומי מעבדה".

 

בחלוקה מגדרית, 34% מהגברים שהשתתפו בסקר מודעים להבדלים בין יהלומים טבעיים לסינתטיים, לעומת 26% בלבד מהנשים. בקרב נשאלים שצפויים לרכוש יהלומים, המודעות גבוהה יותר: 44% מהנשאלים שמתכננים לרכוש יהלומים מודעים להבדלים בין יהלומים טבעיים ויהלומים סינתטיים, כמו גם 31% מהנשאלים שצפויים לרכוש טבעות אירוסין.

 

חנות ליהלומים סינתטיים ניו יורק
צילום: איריס הורטמן

 

הסקר מראה בבירור כי ככל שצרכנים מודעים יותר להבדלים בין יהלומים טבעיים וסינתטיים, כך גדל הסיכוי שיבחרו ביהלומים טבעיים. כך, למשל, 61% מהצרכנים יעדיפו יהלום טבעי אם יידעו שהוא שווה יותר; 53% יבחרו בו אם יבינו שכל יהלום טבעי הוא נדיר ואותנטי, להבדיל מיהלומים סינתטיים – כולל 71% מרוכשי היהלומים ו-81% מרוכשי טבעות האירוסין; וכן 50% מהקונים יבחרו ביהלום טבעי אם יבינו שלוקח לו מיליוני שנים להיווצר, לעומת יהלום מעבדה שמיוצר תוך שבועיים – כולל 71% מרוכשי היהלומים ו-81% מרוכשי טבעות האירוסין.

 

הגמולוג ומומחה ההלומים גראנט מובלי (Grant Mobley), שעובד עם איגוד מפיקות היהלומים, הסביר כי "צרכנים, במיוחד מדור המילניום, אמנם מחפשים דרכים לשתף סמלים אותנטיים, רגשיים ומתמשכים של אהבה עם האנשים המיוחדים בחייהם", אך הגעתם לשוק של יהלומי מעבדה "עלולה לגרום לבלבול בקרב צרכנים בנקודות למכירת תכשיטים".

 

 

תרומתה החיובית של התעשייה

 

נתון חשוב נוסף שעולה מהסקר, הוא כי הדגשת תרומתה החיובית של תעשיית היהלומים הטבעיים עשויה להגדיל משמעותית את הסבירות שצרכנים יבחרו ביהלום טבעי. כ-78% מהאמריקאים שכבר מתכננים לרכוש יהלום, אמרו בסקר כי הסבירות שיעשו זאת רק תגדל אם יכירו טוב יותר את השפעותיה החיוביות של התעשייה.

 

כך, למשל, ציינו 58% מהם כי הסיכוי שירכשו יהלום יגדל אם יידעו שהתעשייה משקיעה בהגנה על חיות בר – כולל 80% מהצרכנים שמתכננים לרכוש יהלום, ו-86% מהצרכנים שמתכננים לרכוש טבעת אירוסין משובצת ביהלום.

 

כמו כן, 55% מהצרכנים עשויים יותר לרכוש יהלום טבעי אם יידעו שהתעשייה אחראית ל-10 מיליון מקומות עבודה בעולם, ותורמת 8.4 מיליארד דולר לכלכלות באפריקה. כמחצית מהנשאלים אף ציינו כי הסיכוי שירכשו יהלום יגדל אם יידעו ש-99.8% מהיהלומים בשוק כיום מלווים בתעודת קימברלי, המאשרת כי אינם מעורבים בקונפליקט או עימות.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן