vintage diamond ring art 20067151

טרנדים בעולם התכשיטים באביב-קיץ 2015

הקולקציות של המציגים בתערוכות מקצועיות הראו בעיקר מאפיין משותף אחד: ניגודים שולטים השנה. צבעים עזים יוצרים ניגוד לגוונים מעודנים, ממש כמו שעיצובי פרחים עליזים מנוגדים לצורות גיאומטריות ברורות. וריאנטים של שני צבעים צוברים תנופה בשוק השעונים והתכשיטים, ומלווים יותר ויותר בשילובי חומרים חדשים, כך על פי ממצאי INHORGENTA MUNICH.

 

 

צבעים עזים וגוונים מעודנים

 

האביב והקיץ הן העונות האידאליות להוספת מגע רענן של ברק בצלליות פסטל: פלטת הצבעים נעה מוורוד ואפור אבקתיים, דרך גוונים של ירוק וכחול בהיר ועד לילך. מציגים רבים בתערוכת INHORGENTA MUNICH אימצו את הטרנד הזה בקולקציות העכשוויות שלהם, והשתמשו באבנים צבעוניות כמו טורמלין, קווארץ ורוד, כדכוד, פרידוט, תרשיש ואחלמה. צבעים עזים, כמו פוקסיה, פטל, חציל, סגול וטורקיז בולטים כניגוד מרגש לאלה.

 

 

גם גווני אדמה מטפסים גבוה בסולם הפופולריות, בין השאר בגלל שהצבע השנתי הנבחר של פנטון (Pantone) הוא גוון מרסלה החום-אדום. מרסלה, שכבר הפך לצבע חורפי קלאסי, אופנתי כעת לא פחות גם בקיץ, ותוספת של צהוב, לבן ועלה זהב מעניקים מראה קליל ורענן לאבנים באדום יין, כמו גארנט, טופז ורובי.

 

 

עיצוב גיאומטרי ודפוס פרחוני

 

האסתטיקה של אלמנטים גרפיים וצורות גיאומטריות היא ירוק עד אופנתי. כאן המוקד האופטי טמון בעיצוב מינימליסטי, ששורשיו נמצאים לא פעם באדריכלות, במיוחד בסגנון הבאוהאוס. תכשיטים בהשראה גרפית, אשר מועשרים באפקטים ושילובי חומרים מפתיעים, הופכים לפריטים הצהרתיים אמיתיים.

 

קישוטי פרחים רומנטיים וצבעוניים בחלקם, שנמצאים היום בכל מקום, יוצרים ניגוד ברור למאפיינים האקספרסיביים של הצורות הגיאומטריות. ברנד וולף (Bernd Wolf), למשל, שילב דפוסי פיליגרן פרחוניים בקולקציית התכשיטים הנוכחית שלו, "חלום קיץ": שרשראות, עגילים וטבעות אוזן שואבות השראה מפרח הסחלב ומשקפות את צורתו של הצמח הטרופי הזה. המאפיין המושך את העין ביותר בעגילים ובשרשראות הן פנינים מעובדות, שכמו נמסות אל תוך הרכבי פרחים ססגוניים.

 

שילוב חומרים ומראה של שני צבעים

 

תכשיטים בשני צבעים צוברים תאוצה בשנת 2015. לא רק פריטים עשויים תרכובות זהב לבן או צהוב קלאסיים מבוקשים ביותר – גם שילובים של פלדת אל חלד עם זהב ורוד או שילוב של קרמיקה וכסף. יצירות עשויות ברזל מושחר וזהב צהוב מרשימות במיוחד. במגזר טבעות הנישואין ניתן לראות התנסות ואלתור רבים בכל הנוגע לחומרים חדשים. כמה יצרני תכשיטים כבר גילו בעצמם את הפחמן השחור העמוק. המשטח המובנה של החומר מעניק מראה ראוותני, אשר מודגש על ידי זהב או פלטינה מנוגדים.

 

 

מבוסס על כתבה של INHORGENTA MUNICH

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן