610 4298458

טרנדים של יהלומים ואבני חן לגברים

בחמש-שבע השנים האחרונות, העיתונות המקצועית והבלוגרים המתמקדים בתכשיטים כתבו על אודות הביקוש הגובר לתכשיטי גברים. חלק ניכר מהגידול מיוחס לעליה ברכישת טבעות נישואין לגברים, אולם נרשמה עליה בביקוש גם לטבעות אופנה ולצמידים. ״אם גברים לא קונים טבעות נישואין, הם קונים צמידים״, דיווח המעצב הניו יורקי יליד ישראלי אלי חלילי (Eli Halili). צמידים נפוצים מאוד גם בהיצע של מעצבים כמו וויליאם הנרי (William Henry) ודיוויד ירמן (David Yurman).

 

 

גברים נמשכים בדרך כלל למתכות לבנות (זהב לבן, כסף או מתכות תעשייתיות, כמו נירוסטה, טונגסטן או טיטניום), כשלעצמן או בשילוב עם זהב צהוב, נחושת, ברונזה, עור, קבלר או גומי. הם מתעניינים במתכות בעלות מרקם או דפוס, כמו Mokume-gane יפנית הכסופה-נחושתית. בין העיצובים הפופולריים ביותר: צורות שמזכירות גלגלי שיניים או אלמנטים טכניים אחרים.

 

 

אבל איך כל זה בא לידי ביטוי כאשר גברים בוחרים תכשיטים משובצי אבני חן?
ברוב המקרים הם בוחרים אבני חן מחומרים מאופקים: ג׳ייד, שוהם שחור, קרנליאן, לאפיס ואלמוגי ספוג.

 

 

יהלומים שחורים, יהלומי גלם ופיסות יהלומים מספקים את אותו מראה כהה, מחוספס, מט ומרקמי שגברים מעדיפים במתכות. חומרים כמו מלאכיט, עצם דינוזאור, לברדורייט, עין הנמר וברזל הנמר (שילוב של עין הנמר, ישפה והמטיט) ומטריצת לשם – מספקים את התשוקה לדפוסים מעודנים.

 

צמיד טופז כחול יהלומים
צילום:דוד מימון

אותו עידון קיים גם במבחר אבני חן שקופות עד אטומות, כמו תרשיש, או באמצעות הטכניקה של טאקורי (Tacori): הוספת המטיט לטופז כחול והפיכת האבן לבעלת מראה עמוק יותר. לדברי מעצב התכשיטים מקליפורניה, ג׳ון ביאג׳וטי (John Biagiotti), גברים מוכנים לעיתים להכניס קצת צבע לתכשיט בעזרת אבנים בהירות יותר, כמו טורקיז.

 

 

 

 

 

העניין שלהם במדע והטכנולוגיה בא לידי ביטוי בנוכחות הגוברת של מטאוריטים בתכשיטים. הסלעים הללו, אפורים ועשירים בברזל, שמקורם בחלל, מתאימים לשיבוץ כאבני חן, אבל הם גם משמשים כמתכת חלופית, לרוב בשילוב עם רצועות כסף או זהב בטבעות. גם עצמות של דינוזאורים וממותות מופיעות בתדירות גבוהה. ״כשגברים רואים משהו כמו מטאוריט או עצם של דינוזאור, מיד מתעוררת בהם אותו סקרנות מן הילדות בנוגע לדברים שמתרחשים מחוץ לקיום הרגיל שלנו", מסביר ביאג׳וטי.

 

 

ההעדפות של אבני חן משתנות על פי איזורים, מסביר פרנסיס בארת׳ (Francis Barthe), יצרן תכשיטים מבנגקוק. גברים אירופים מעדיפים אבנים כהות וחזקות – כמו יהלומים, ספירים או ספינלים שחורים – במידות קטנות או בינוניות. גם בארה״ב יש העדפה לצבעים כהים, אבל גברים בוחרים גם אבנים בירוק כהה, כמו טורמלין ודיופסיד. חלילי אומר, שגברים מאזנים את הצבעים הכהים עם זהב ועם הנצנוץ העדין של יהלומים שחורים או פיסות יהלום. ״גברים מאוד אוהבים אבני ספיר בורמזי כהות פרוסות״, ציין.

 

 

עבור גברים אסייתים רבים, אומר בארת׳, תכשיטים הם סמל להצלחה ועושר והבחירה שלהם באבני חן נוטה להיות דרמטית יותר: רובי, ספירים, אמרלדים ויהלומים לבנים. חלילי מדווח שבקולקציה שהוא מוכר בדרום קוריאה ובסין האבנים הפופולריות צבעוניות או כוללות תופעות, כמו לברדורייט או Moonstone. ״הם לא רוצים אבנים מט. הם אוהבים שיש קצת נצנוץ״, הסביר.

 

 

אילו הגברים האוסטרלים בוחרים בדרך כלל אבני ספיר גדולות בכל הצבעים, ולדברי בארת׳ מעדיפים אבנים שמקורן באוסטרליה.

 

 

מבוסס על מאמר שפורסם ב-Jewellery News Asia

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן