555

7 טרנדים שיובילו את עיצוב התכשיטים ב-2016

הטרנדים בימינו מבצעים פניות חדשות וחדשניות, ומתפשטים בארה"ב מהר מאי פעם, בשעה שהמדיה החברתית והאינטרנט מאפשרים לכולם להיחשף אליהם, ולהתאים עצמם תוך זמן קצר.

 

לכן, קמעונאים צריכים להתאים עצמם לטרנדים מהר מאי פעם, ואפילו להקדים אותם, כך אומרת אמנדה גיצי (Amanda Gizzi), מנהלת יחסי ציבור ואירועים מיוחדים בארגון תכשיטני אמריקה (Jewelers of America).

 

להלן שבעה טרנדים שהמומחים צופים כי יתבלטו השנה, ויישארו באור הזרקורים של שוק תכשיטי יהלומים ב-2016:

1. שכבות/תוספות – הטרנד הזה לא הולך לשום מקום, במיוחד כשמדובר בפריטים בהתאמה אישית או בעלי ערך רגשי. מדובר, בין היתר, בשרשרות המגיעות בשכבות עדינות, וכן בטבעות וצמידים בעלי כמה שכבות.

"חשוב מאוד (לקמעונאים) לקנות ולהציג את הפריטים הללו כדי לפנות לדור הצעיר יותר", אמרה גיצי. "פריטים אלו מתאימים למנטאליות של – קנה אחד היום, הוסף אחד מחר".

 

2. שילוב מתכות. הטרנדים בשוק תכשיטי הנישואין ממשיכים להתפתח כדי להתאים לזוגות של ימינו, בני דור המילניום (דור ה-Y). שילוב מתכות הוא טרנד מוביל וימשיך להיות כזה, במיוחד כשמדובר בשילוב של זהב ורוד עם זהב לבן ופלטינה.

 

"הסמיכות של הזהב הוורוד החם לפלטינה הקרה יוצרת מראה ייחודי ויפה, בעל דרכים רבות ושונות להתבלט, משיניים נגדיות ועד סגנון halo", כך אמרה אמנדה טרופילה (Amanda Tropila) – שכיהנה בעבר כמנהלת יחסי ציבור בגילדת הפלטינה הבינלאומית (PGI-USA) – ל-National Jeweler בתחילת דצמבר.

 

3. סגנונות פתוחים. אחת הווריאציות הנפוצות ביותר של הטרנד הזה הוא תכשיטים פתוחים. מדובר בטרנד נמשך, המושפע ממחיריהם הגבוהים של מתכות יקרות.
כך, למשל, חפתים פתוחים הם טרנד שהולך להתחזק ולהתפשט, בין היתר על מנת להפחית את משקל המתכת בתכשיט "ולהציג לראווה יותר עור", כדברי גיצי. היא הוסיפה כי תכשיטים מן הסוג הזה ישובצו בפחות אבני חן אטומות, לטובת אבני חן שקופות או שקופות למחצה.

 

טבעות פלטינה של לוק פוק
צילום:

טרנד זה כולל, בין היתר, טבעות או צמידים שמקיפים את האצבע או פרק כף היד מבלי להיסגר, וצווארונים שיישארו פתוחים בחלקם הקדמי, מבלי להשלים מעגל.

 

4. שרשרות Y – עיצוב קלאסי שהתחיל לחזור לאופנה כבר ב-2015. הלנה קרודל (Helena Krodel), סגנית נשיא בכירה לקריאייטיב ומותג ב-TrueFacet, צופה כי הפופולאריות של שרשרות Y תמשיך להתחזק ב-2016, לאחר שמותגי אופנה כגון קלואי (Chloe) ממשיכים להציג עיצובים אלו על המסלול בתערוכות אופנה לאחרונה.

 

5. שחור ולבן. טרנד שצפוי להיות נפוץ במיוחד, לאור העלייה בפופולאריות של מתכות מושחרות, כפי שמציינת גיצי. מותגים כגון דיוויד יורמן (David Yurman), לאגוס (Lagos) וארמנטה (Armenta) השיקו ליינים של פריטים ואוספים לסתיו/חורף העשויים ממתכות מושחרות, ורבים אחרים צפויים ללכת בעקבותיהם ב-2016.

לדברי גיצי, הטרנד הזה קשור מאוד להשפעות ורודות ולהשפעת הרוקנרול, וכן לפופולאריות שממנה נהנים תכשיטים בהשראה שבטית ותכשיטי כסף מקסיקניים מסורתיים.

 

6. אבני חן ייחודיות. צורות וליטושים יוצאי דופן – הן של אבני חן והן של יהלומים – גם כן פונים לצרכנים הצעירים יותר בימינו.

"אבני חן בעלות ליטוש ייחודי, כמו גם אבני חן צבעוניות, עדיין נהנות מפופולאריות, שכן הכלה מדור ה-Y מבקשת לייצר אמירה ולהתבלט לעומת היתר", אומרת טרופילה. "ליטושי טיפה ומרקיז משובצים בימינו זה מול זה, או באלכסון קל נוסף, כדי להעניק עוד קצת נגיעה אישית".

גם אבנים בליטוש לב צוברות תאוצה, בין היתר בזכות סלבריטאיות כמו ליידי גאגא ואיגי אזליה, שהציגו אבנים אלו באור הזרקורים.

 

7. דמיוני. "השימוש בחיות, כנפיים ונוצות אינו חדש בתכשיטי יוקרה, אך יפגין רעננות ב-2016", אומרת גיצי.

אלמנטים אלו לא רק משחקים על דמיון ופנטזיה, אלא גם יונקים מסמלים של העצמה, כמו למשל באמצעות השימוש בכנפיים. המשמעות הנוספת של הפריטים הללו עשויה להפוך את התכשיטים למיוחדים ביותר עבור הצרכן.

"לתכשיטים שנוגעים ברגשות של אנשים תמיד יהיה מקום בלב הלקוחות".

 

 

פורסם ב-National Jeweler

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן