צאוטאיפוק

עשר חנויות התכשיטים המובילות בעולם

קרטייה (Cartier)

קרטייה נוסדה בשנת 1847 על ידי לואי פרנסואה קרטייה ובסיסה בפריז. בשנות ה-70 מכרה המשפחה את המותג לתאגיד מוצרי היוקרה השוויצרי ריצ'מונט (Richemont). כיום, קרטייה פועלת תחת המותג "קרטייה מונד". חנות הדגל שלה בפריז עדיין נמצאת במיקומה המקורי ב-Reu de la Paix. זה היה המקום שבו, ב-1904, ייצרה החברה את השעון הראשון שלה: ״סנטוס״ (Santos) – שעון יד שטוח בעל מראה מרובע יחודי. עיצובי Tortue ו-Baignoire הוצגו בשנת 1912 ומיוצרים עדיין היום. כיום יש יותר מ-200 חנויות קרטייה בכ-125 מדינות ברחבי העולם.

 

שופארד (Chopard)

שופארד, חברת שעוני יוקרה ותכשיטים שוויצרית, נוסדה בשנת 1860 על ידי לואי-יוליסס שופארד. הוא רכש רכיבים של שעונים מבעלי מלאכה ושיווק אותם כמוצר מוגמר. באמצע שנות ה-60 מכר נכדו את החברה למשפחת השענים Scheufele. בשנת 1974 שופארד הוסיפה לקולקציית המוצרים הקמעונאיים שלה תכשיטי נשים ושנתיים אחר כך החלה לייצר שעון בשם Happy Diamonds, שכלל יהלומים מלוטשים שצפים בחופשיות בתוך גבישי ספיר.

 

צ'או טאי פוק (Chow Tai Fook)

תכשיטי צ'או טאי פוק שבסיסם בהונג קונג שייכים למשפחת צ׳נג יו טנג (Cheng Yu Tung), ומפעילים חנויות במדינות שונות, בראשן סין. נכון לשנת 2015, יש לחברה 2,257 נקודות מכירה, מרבית ממוקמות בסין (2,124). בשנה הבאה מתכננת הקבוצה להוסיף עוד 150-160 נקודות מכירה לרשת שלה בסין. חברת הבת של צ'או טאי פוק, Zlotowski's, היא בעלת אחד היהלומים המלוטשים המפורסמים ביותר בעולם: Cullinan Heritage שמשקלו 507 קרט.

 

דמיאני (Damiani)

קבוצת דמיאני, שנוסדה בשנת 1924, מאגדת חברות שמתכננות, מייצרות, מפיצות ומוכרות שעונים ותכשיטי ויוקרה. החברה החלה למכור את מוצריה בארה"ב בשנת 2001, והפכה לחברה ציבורית ב-2007. מותגי התכשיטים המפורסמים ביותר שלה הם: Salvini, Alfieri & St. John ו-Bliss. השחקן ההוליוודי בראד פיט (Brad Pitt) ענד בחתונתו עם אשתו דאז, ג'ניפר אניסטון (Jennifer Aniston), טבעות דמיאני בעיצובו, אבל לאחר מכן כעס על החברה כשהחלה לשווק קו של טבעות המבוססות על עיצובו והשתמשה בשמו כדי לקדם אותן. פיט תבע את החברה, אבל אז הגיעו הצדדים לפשרה: פיט עיצב טבעות לנשים וגברים משובצות 10 ו-20 יהלומים, בהתאמה.

 

יהלומי גראף (Graff Diamonds)
יהלומי גראף, שבסיסה בלונדון, נוסדה בשנת 1960 והפכה לתכשיטנית בריטית רב-לאומית. גראף מתכננת, מייצרת ומפיצה שעונים ותכשיטי יוקרה בלמעלה מ-35 חנויות ברחבי העולם, כולל ניו יורק, מונטה קרלו, קייב, בייג'ינג וטייפה. במהלך השנים, גראף התמקדה ברכישת כמה מהיהלומים המלוטשים הפנטסטיים ביותר שישנם: Paragon במשקל 132 קרט, Lesotho Promise במשקל 224 קרט, Letseng Legacy במשקל 493 קרט, Star of America במשקל 100 קרט ו-Sun King במשקל 40 קרט.

 

הארי ווינסטון (Harry Winston)

הארי ווינסטון בע"מ, תכשיטנית יוקרה ויצרנית שעונים שוויצרים, היא חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת סווטץ׳ (Swatch), שרכשה אותה בינואר 2013. להארי ווינסטון יש חנויות ביותר מ-20 ערים ברחבי העולם. החברה מחזיקה ב-40% בעלות במכרה היהלומים הקנדי דיאביק, שווה ערך לכ-3% מהיצור העולמי הכולל של יהלומים במונחי ערך. מחקר שנערך בשנת 2008 מצביע על כך, שרוב הצרכנים המתעניינים בתכשיטי יוקרה ממותגים רואים בהארי ווינסטון מותג יוקרה מוביל.

 

לב לבייב
צילום:סימנים

תכשיטי לבייב
תכשיטי לבייב – בבעלות היהלומן ואיש העסקים הישראלי לב לבייב – פתחה את בוטיק הדגל הראשון שלה ב-Old Bond Street בלונדון במאי 2006. מאז התרחבה גלובלית וכיום יש לה חנויות גם בניו יורק ובדובאי. על פי אתר החברה, כל תכשיט של לבייב עשוי מפלטינה ו/או זהב 18 קרט. כל היהלומים אינם מטופלים וכוללים תעודת GIA.

 

 

 

 

פיאז'ה (Piaget)

החברה, שנוסד בשנת 1874 בכפר קטן בשוויץ על ידי ז'ורז' פיאז'ה, היא תכשיטנית ויצרנית שעוני ותכשיטי יוקרה בינלאומית. השעונים הבולטים של פיאז'ה כוללים את Calibre 9P מ-1957, השעון הראשון שעוביו 2 מ״מ בלבד; ו-Calibre 12P מ-1960, שעוביו 2.3 מ״מ והוא השעון האוטומטי הדק ביותר בעולם. בשנת 1959 החברה פתחה את הבוטיק הראשון שלה בז'נבה.

 

חנות טיפאני בניו יורק
צילום:littleny

תכשיטי סיגנט (Signet Jewelers)

תכשיטי סיגנט הבריטית היא קמעונאות התכשיטנות המתמחה הגדולה ביותר בארה"ב, בריטניה וקנדה. על פי אתר החברה, היא מפעילה כ-3,600 חנויות בעיקר תחת המותגים קיי (Kay), זיילס (Zales), ג׳ארד (Jared), גלריית התכשיטים (Galleria of Jewelry), ה. סמואל (H. Samuel), ארנסט ג'ונס (Ernest Jones), פיפלז (Peoples) ופירסינג פגודה (Piercing Pagoda). המכירות השנתיות של החברה, שעומדות על כ-6 מיליארד דולר מגיעות ממכירת תכשיטים, שעונים ושירותים נלווים.

 

 

טיפאני ושות׳ (Tiffany & Co)

טיפאני ושות׳, הידועה יותר בשם טיפאני או טיפאני׳ז, היא תכשיטנית יוקרה וקמעונאית מתמחה שבסיסה בניו יורק. טיפאני מפורסמת במוצרי היוקרה ותכשיטי היהלומים שלה. חנות הדגל שלה, בפינת השדרה החמישית בניו יורק, נפתחה ב-1940 וכיכבה בכמה סרטים איקוניים, מ״ארוחת בוקר בטיפאני׳ז״ (Breakfast at Tiffany’s) ועד ״אין כמו אלבמה״ (Sweet Home Alabama). החברה נמכרה לאייבון (Avon) בשנת 1978 תמורת קצת יותר מ-100 מיליון דולר במניות, אך נמכרה שנית לקבוצת משקיעים בתוך שש שנים. ב-1987 הפכה לחברה ציבורית וכיום יש לה חנויות בערים בכל רחבי העולם, כולל לונדון, מלבורן, הונולולו וקואלה לומפור.

 

צילום:littleny

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן