ברקסיט

"חדשות רעות במיוחד": מעצבי התכשיטים בבריטניה חוששים מעזיבת האיחוד האירופי

מגזין National Jeweler שאל לאחרונה כמה מן התכשיטנים המובילים בבריטניה מהי דעתם על החלטת ארצם לעזוב את האיחוד האירופי, בעקבות התוצאות השנויות במחלוקת של משאל העם על העזיבה (הברקזיט). חלקם אמנם היססו להתבטא בנושא פוליטי, אך אחרים רצו להביע עמדתם בנושא. להלן תגובתם השלילית באופן גורף לברקזיט, בשילוב מסרים של תקווה, של אלו שצעד זה ישפיע עליהם יותר מכל.

 

סטפן וובסטר (Stephen Webster)

"השלכות הברקזיט עבור תעשיית התכשיטים זהות למעשה להשלכות עבור יתר התעשיות. הברקזיט הוא לא פחות מחדשות רעות ביותר.

 

"אני יכול רק לקוות שכאשר תהיה לנו הנהגה חדשה, היא תוכל לדון על חזרתנו לאיחוד, מפני שכעת, לאחר שטעמנו את המשמעות של הישארות מחוצה לו, אני משוכנע שאם יתקיים משאל עם שני, הוא יסתיים קרוב לוודאי בניצחון גורף להישארות באיחוד. הלוואי שיכולתי למצוא משהו חיובי לומר על הברקזיט, אבל אני פשוט לא יכול".

 

אנה ג'וזברי (Anna Jewsbury) מחברת Completedworks

"ההשלכות הכלכליות עדיין מורגשות כאן בבריטניה, אך עם בסיס לקוחות בינלאומי מגוון, אנחנו מקווים כי אנו מצויים בעמדה טובה להתמודד עם כל תנודתיות או שינוי. העניין המיידי ביותר מבחינתנו הוא הרצון לשמור על התרבות של החברה שלנו, שהיא כיום מאוד אירופית, הן בהרכב הצוות שלנו והן בתפיסה שלנו. כיצד ניתן לעצב תכשיטים קונספטואליים עבור האישה העולמית, אם אינך פתוח, ואם פתיחות זו אינה באה לידי ביטוי בסטודיו ובתהליך העיצוב שלנו?".

 

גלגל ענק לונדון
צילום:Diliff

סולנג' אזגורי-פרטרידג' (Solange Azagury-Partridge)

"זו הייתה ללא ספק תוצאה מאכזבת מאוד. עם זאת, אני חושבת שצריך פשוט להתקדם ולהתמודד עם המצב הנוכחי, ולהוציא ממנו את המיטב. מצוקה היא זרז מצוין ליצירתיות. ולבריטניה בהחלט יש יוזמה. אני חושבת חיובי.

 

"איש עוד לא יכול לדעת בוודאות [מה תהיה משמעות הברקזיט עבור תעשיית התכשיטים]. אני בטוחה שאנו עומדים בפני תקופה של אי-ודאות. בכל מקרה, חודשי הקיץ אף פעם אינם שיא השנה. עם זאת, חולשת הליש"ט עשויה לעודד אנשים להוציא כסף. אבל אני לא מומחית!"

 

 

פרננדו יורג (Fernando Jorge)

"עסקי היוקרה הם בסופו של דבר גלובליים, לכן בדומה לכל ענף אחר, נעקוב בחודשים הקרובים מקרוב אחר האופן שבו שינויים כלשהם עלולים להשפיע על שרשרת האספקה וההפצה שלנו, ונפעל בהתאם. התוצאה אולי לא הייתה צפויה, אך תעשיית התכשיטים הבריטית היא קהילה תוססת, דינמית ובינלאומית, שהוכיחה בעבר כי ביכולתה לפלס דרך בזמנים קשים או חסרי ודאות".

 

לילי קמפר (Lily Kamper)

"אני באמת מאוכזבת מהתוצאה של הברקזיט, בעיקר ברמה החברתית, ועצובה עמוקות מההשלכות, שישפיעו על כולנו. כעסק תכשיטים, אני חושבת שימים יגידו איך זה ישפיע על התעשייה והעסקים הקטנים".

 

דיאן קורדס (Diane Kordas)

"הברקזיט עלול לסבך ולייקר את עלויות הפעילות. לדוגמא, ברות-החליפין של המע"מ ברחבי האיחוד האירופי היא אחד היתרונות הגדולים של פעילות בשוק כה גדול, והיא עלולה להיאבד או להיפגע.

 

"בנוסף, ייתכן שיוטלו מסי או תעריפי נחיתה על חברות שמייצרות ו/או מוכרות באירופה. כמו כן, ייתכן שיהיה קשה לגייס לבריטניה עובדים מוכשרים מאירופה, כי זה יוביל להוצאות נוספות, כמו מתן חסות, עמלות משפטיות וכן הלאה.

 

"תעשיית התכשיטים לא שונה מכל תעשייה אחרת שתיפגע מהברקזיט. בין אם מדובר ב[השפעה על] תנועת סחורות, תנועת כוח אדם או סוגיות של ניהול חשבונות. באופן כללי, ככל שהשווקים פתוחים יותר, כך המצב טוב יותר. תכשיטנים בריטים הם שחקנים עולמיים. עם זאת, מן הצד החיובי, אם תכשיטן בריטי מייצר בבריטניה ורוב ההוצאות שלו בתחומי המדינה, הוא עשוי להפוך לתחרותי יותר בזכות הפיחות בערך הליש"ט".

 

שהרזאדה גולדסמית (Sheherazade Goldsmith) מ-Loquet London

"הברקזיט גרם לזינוק במחירי העלות, כי רוב חומרי הגלם מגיעים מדינות אחרות, ומשלמים עליהם בדולרים. זה יקשה על כישרונות עולים לפרוץ, ויפגע בהתפתחות של חברות מבוססות יותר. עם זאת, תכשיטי יוקרה שונים משאר שוק היוקרה, בכך שתרבויות רבות מייחסות להם ערך פנימי".

 

אימוג'ן בלפילד (Imogen Belfield)

"ניכרת תחושה גורפת של הלם ואכזבה מתוצאות משאל העם על הישארות באיחוד האירופי. 90% מהעסקים בבריטניה הצהירו כי ברצונם להישאר באיחוד, כפי שעלה מסקר שביצעה מועצת האופנה הבריטית. ההשפעה המיידית ביותר עבור תעשיית התכשיטים הייתה עלייה חדה במחירי הזהב, שזינקו ליותר מ-1,000 ליש"ט לאונקיה מוקדם יותר השבוע. אמנויות ומדעים נהנים באופן כללי מתמיכה פיננסית עצומה מצד האיחוד האירופי. העסק שלי, ושל רבים מעמיתיי בתעשיית התכשיטים, נהנים חד-משמעית מהאיחוד האירופי ומהתמיכה הכלכלית הזו.

 

"בשם הנאמנות והאמונה באיחוד האירופית, ולטובת קמפיין ההישארות, חתמתי לצד 1,200 עסקים אחרים בבריטניה על מכתב של עסקים הקורא להישאר באיחוד ('Stronger In'). זה היה אקט שקיווינו כי יהווה התערבות חשובה ומשמעותית, שתפגין את היקף התמיכה בהישארותה של בריטניה באיחוד האירופי, מצדם של עסקים גדולים, בינוניים וקטנים. המכתב פורסם בעיתון "הטיימס" כמה ימים לפני ההצבעה, ופורסם על ידי כלי תקשורת נוספים באותו יום.

 

"כעת עלינו להביט קדימה, לא אחורה, ולבחון כיצד נוכל לעבוד יחד בצורה המיטבית למען טובת הכלל של האומה שלנו. נקווה כי יתברר שיש לברקזיט גם יתרונות, שיסייעו להאיר את הימים החשוכים הללו, וכי היסטוריית יחסי העבודה הקרובים שלנו עם חברינו באירופה תאפשר מו"מ פרואקטיבי, שיאפשר למדינות שלנו לשתף פעולה ולפעול יחד בהרמוניה. אני חושבת שהעתיד צריך להיות כזה של שוויון, סובלנות ואחדות".

 

 

פורסם במקור ב-nationaljeweler.com

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן