dubai art 19

המזה״ת: שוק היוקרה מתעורר לקיימות

למעמד העליון של החברה המזרח תיכונית יש תיאבון מתועד היטב לרכישתמוצרי יוקרה. סעו למכה הקמעונאית של דובאי ותמצאו שהיא עמוסה קניונים עצומים בגודלם, שמתפקעים מחנויות קונספט של המותגים הגדולים ביותר בעולם, כמו גם בעסקים משפחתיים מקומיים שמציעים מוצרים משוכללים.

 

תכשיטים מתאימים בדיוק לתרבות הקמעונאות האמידה הזו, ואכן, איחוד האמירויות היא אחד מחמשת השווקים העולמיים המובילים בצריכת תכשיטי זהב, כאשר פורום אבני החן והתכשיטים של המזרח התיכון (Middle East Gems and Jewellery Forum) מעריך את ערך מכירות תכשיטי הזהב באיזור ב-2.5 מליארד דולר. במזה״ת מתקיימים כעת גם כמה מתערוכות התכשיטים הבולטות ביותר, כולל תערוכת התכשיטים והשעונים השנתית בדוחא, שמושכת אליה חברות כמו קרטייה (Cartier) וגראף (Graff); ו-Jewellery Arabia שהציגה בנובמבר תכשיטים בשווי 790 מיליון דולר; גם ויצ׳נזאורו (Vicenzaoro) השיקה גירסה מזרח תיכונית של התערוכה שלה בדובאי בחודש אפריל.

 

גם בקניונים וברחובות העיר תכשיטנים נהנים להציג לראווה יצירות יקרות במיוחד, כמו העתק זהב טהור של מגדל בורג׳ חליפה המפורסם בדובאי, שיוצר מ-22.65 ק״ג של זהב 18 קרט על ידי האומנים של חנות Malabar Gold & Diamonds שבעיר. המוזרויות האחרונות כוללות מחשב נייד מדגם Yoga 3 Pro של חברת לנובו (Lenovo), שכולל זהב טהור 9 קרט, קעקועים זמניים מזהב 24 קרט של Marbella Paris שנמכרים במלון בורג' אל עראב בדובאי ויין מבעבע נטול אלכוהול של המותג Lussory Gold, שאליו הוחדרו פתיתי זהב 24 קרט ונמכר ב-Bystro Dubai.

 

בורג' אל ערב הבנין שהפך סמל לעיר דובאי
צילום: Markus1122 | Dreamstime.com

אבל בלב כל השפע וההוצאות האלה, האם יתכן שבמזה״ת צומח צרכן יוקרה בעל תפיסה אתית יותר? על פי מחקר של קבוצת Chalboub, חברה שמייעצת למותגים שנכנסים לאיזור, רק 35% מקנייני מוצרי היוקרה במזה״ת משקללים קיימות בעת קבלת החלטות רכישה. עם זאת, 83% מהנשאלים ציינו כי הם מצפים מהחברות מהן הם קונים להיות מעורבות בצורה פעילה בפרקטיקות ברות קיימא.

 

 

 

 

הנתון הזה אולי לא צריך להפתיע; אחרי הכל, האיזור הוא ביתן של שתיים מהערים האקולוגיות הגדולות ביותר – Masdar City שבאבו דאבי וה-Desert Rose שבדובאי: שתי ערים עם פליטת פחמן נמוכה ואפס זיהום.

 

אם צרכני תכשיטי יוקרה באחד מהשווקים הגדולים ביותר בעולם ימשיכו וישאלו שאלות נוספות, הדבר עשוי להוביל לעליה בביקוש לתכשיטים עשויים מזהב ומשובצים יהלומים שנכרו ונסחרו באופן הוגן מקנדה למשל, שם ההשפעה הסביבתית של הכריה הולכת ומצטמצמת. האיזור ללא ספק ישמר את האהבה שלו לכל דבר נוצץ, כל מותג של תכשיטי יוקרה שמעוניין לעשות עסקים במזה״ת צריך לקחת זאת בחשבון ולספק תשובות מיידיות, כמו גם אפשרויות ברות קיימא ואתיות הזמינות לאותם קונים סקרנים, בעלי מודעות חברתית וכיסים עמוקים, כי נראה שהם נמצאים שם.

 

 

מבוסס על מאמר שפורסם ב-Jewellery Net Asia

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן