jovella show art 1116148

ג'ובלה: הוועידה הארצית הראשונה לחנויות תכשיטים

תערוכת התכשיטים הבינלאומית ג'ובלה התקיימה בשבוע שעבר בתל אביב. במסגרת התערוכה, הנחשבת לאירוע המוביל של תעשיית התכשיטים בישראל, התקיימה השנה לראשונה, הוועידה הארצית לחנויות תכשיטים.

 

הוועידה עסקה בשלושה נושאים עיקריים, שיווק ומכירות, רגולציה ומסחר מקוון, ואותה הנחה  יצחק בן דור מנכ"ל איגוד תעשייני התכשיטים בישראל. בדברי הפתיחה שלו הודה בן דור לחברת שטיר, מארגני התערוכה, המתמידים בקיומה כבר 12 שנה.

 

בהמשך דבריו סקר בן דור סקר את המגמות העיקריות השולטות במסחר בתכשיטים בישראל ובעולם, ואמר: "מגמה ראשונה היא התחזקות השיווק באינטרנט לעומת השיווק המסורתי, וכן הרכישה באמצעות האינטרנט לעומת הרכישות בחנויות הרגילות. המגמה השנייה, היא אמון הצרכן ואחריות חברתית והשלישית הייחודית לישראל היא הרגולציה המוגזמת המפלה את הצרכן לעומת בית העסק."

 

בן דור הסביר כי האיגוד שוקד על פיתוח קוד אתי עבור חברי הארגון וכן פועל יחד עם לשכת המסחר לגבי נהלים מיוחדים בתוך חוק הגנת הצרכן לענף התכשיטים.

 

בהמשך הוועידה הרצה מייסד ומנכ"ל חברת GPS  לעסקים אודי בירקאן על "כלים ושיטות שיווק ומכירה ייחודיות", שעסקה בבעייתיות במכירת תכשיטים. "רכישת תכשיטים היא לא קנייה מחוייבת המציאות ולכן על בעלי החנויות לעסוק בנושא השיווק כל הזמן."

 

בהתייחסו לתהליך הרכישה, הסביר בירקאן: "מחקרים מראים כי רוב הרכישות נעשות באופן  ספונטני. רכישת תכשיטים נעשות ע"י נשים למען עצמן. חשוב להדגיש ללקוחה את התועלת שהיא תפיק מקניית התכשיט ולא לעסוק רק באיכות בייחודיות של התכשיט".

 

ג'ובלה
צילום:IDI

עורכת הדין שושנה רבינוביץ, מנהלת הלשכה המשפטית של איגוד לשכות המסחר, התמקדה בהרצאתה ברענון הוראות חוק הגנת הצרכן לאור הסעיפים המכוונים לענף התכשיטים ואכיפה מנהלית. ההרצאה שיועדה לקהל בעלי החנויות, עסקה בשאלה מה נחשב הפרה או הפרה חמורה של הוראות חוק הגנת הצרכן; כללי הצגת מחירים; כללי הצגת מחירי מבצע; מחירי השקה; כללי התנהגות עם שובר זיכוי או הנחה; ביטולי עסקאות; מכר מרחוק; ונושאים קשורים נוספים.

 

את הוועידה חתמה הרצאה בנושא חנויות תכשיטים והאתגר במסחר המקוון, אותה נשא רונן מאיר, מומחה לשיווק דיגיטלי שאמר בין השאר כי: "לתכשיטי יוקרה יש חסמים ברכישה מקוונת  כמו המחיר הגבוה של המוצר, ביטחון הצרכן בנושא ההחזרה, וחווית הקנייה. על כן, המסחר המקוון אינו מאיים על החנויות הפיזיות ויש מקום לגדול. ההחלטה אם לפתוח חנות מקוונת או לא היא החלטה עסקית ותפעולית שעסק מחליט לעצמו על פי יכולותיו. השיקולים לחיוב הם שיקולי שיווק, מאחר וכיום זוהתה מגמה שאת ההחלטה על הרכישה אנשים מבצעים תוך כדי גלישה במובייל ואת ביצוע הרכישה הם עושים במחשב הרגיל. לכן חשוב מאד להתאים את האתר לכל מסך (רספונסיבי)". עוד עמד רונן על חשיבות התוכן באתר האינטרנט וכן סוגי החשיפות שיש לאתרים.

 

תערוכת התכשיטים הישראלית ג'ובלה, המתקיימת זו השנה ה-12 היתה השנה בסימן תכשיטי אופנה. בתערוכה לא מצאנו יהלומנים ישראלים רבים בקרב המציגים, אך רבים מהם באו לבקר. בין המציגים נמצאה חברת "רוק אנד גולד", העוסקת בתכשיטים יד שנייה. שאול קליין מבעלי החברה סיפר:  "כחלק מהעבודה שלנו אנו רוכשים בארה"ב תכשיטים יד שנייה. החלטנו להביא חלק מהתכשיטים שאנו רוכשים לישראל ולמכור אותם כמו שהם. כל תכשיט הוא שונה ויש תכשיטים מתקופות זמן שונות. המחיר כמובן מאד אטרקטיבי ."

 

בין המציגים הבודדים בתערוכה, המעצבים תכשיטים בזהב ויהלומים, מצאנו גם את איילת אור בעלת המותג JOOLS. איילת שהיא עו"ד במקצועה, עשתה הסבה מקצועית לתחום הצורפות, שהחל אצלה כתחביב. "הצורפות כל כך הקסימה אותי שהחלטתי לעבור לתחום. חסכתי כסף בעריכת דין כדי שאוכל לעשות קולקציה. התחלתי בקטן ושמי עבר מפה לאוזן, לקוחות הביאו איתן חברות וכך העסק גדל. הקמתי אתר אינטרנט ושוב גדלתי ועכשיו אני בתערוכה מחפשת לחשוף עצמי לקהל הרחב".

 

מנכ"ל איגוד התכשיטנים יצחק בן דור, איתו שוחחנו ביום הראשון של התערוכה, אמר כי התערוכה השנה משקפת את הלך הרוח העולמי בנוגע לתכשיטים – פריט אופנה המשתנה מעונה לעונה. "זה מצב אופייני לתקופות של משבר כלכלי בה אנשים נוטים לקנות דברים יותר זולים.

 

בתערוכת ג'ובלה יש לא מעט ספקים של כלים וציוד טכנולוגי מה שמעיד שהענף משקיע ברכישת ציוד, חידוש ציוד, על מנת להתאים עצמו למגמות החדשות. בין המבקרים בולט מספר רחב של מעצבים וזו בשורה טובה כי הם ייצרו דגמים חדשניים וייחודיים ורק כך נוכל להתחרות בשווקים הבינלאומיים".

 

גיל שטיר מנכ"ל קבוצת י.י שטיר המארגנת את התערוכה, הסביר כי הדגש השנה בשיווק התערוכה, היה השימוש באמצעים דיגיטליים, ומתן כלים שימושיים לעסקים בעולם העכשווי: "אחד הדברים ששמנו עליו דגש השנה בשיווק התערוכה היה השימוש באמצעים דיגיטלים. ערכנו קמפיין אינטרנטי, גם באמצעות הרשתות החברתיות וכן פרסום במדיות המסורתיות מתוך מטרה להגיע ליותר קהלים. על פי מספר המבקרים היום, אני שמח להראות שהצלחנו".

 

לחצו כאן לקריאת סיקור היום הראשון בתערוכה

 

מאת: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן