כלל מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי הסתכמו באוגוסט ב-5.4 מיליארד דולר – עליה של 2.3% לעומת אוגוסט 2014 – כך על פי הנתונים העדכניים של משרד המסחר.
תכשיטנים מתמחים, אותם סוחרים שמרבית הכנסותיהם מגיעות ממכירת תכשיטים ושעונים, רשמו ירידה קלה של 0.1% במכירות באוגוסט. המכירות שלהם מייצגות כ-40% מכלל מכירות התכשיטים בארה״ב.
מכירות תכשיטים בקרב סוחרים לא מתמחים, כמו וולמארט (Wal-Mart), קוסטקו (Costco) ואחרים עלו בשיעור של 4% בתקופה זו. מכירות אלה מייצגות מעט פחות מ-60% מכלל מכירות התכשיטים בארה״ב.
הביקוש הצרכני לתכשיטים נותר יציב, אבל בהתאם למגמה שנמשכת כבר ארבעה עשורים, הקונים ביצעו רכישות רבות יותר אצל סוחרים לא מתמחים מאשר אצל תכשיטנים מתמחים.
מאת: קן גסמן, IDEX Online