patekphilippe art 705510

דו״ח שוק הצרכנים בבריטניה: האינטרנט הוא ערוץ פופולרי לקניית שעונים

מגזין התכשיטים הבריטי Retail Jeweller סקר קבוצה מייצגת של 2,000 צרכנים בריטים כדי ללמוד על הרגלי קניית התכשיטים והשעונים שלהם. הסקר כיסה מגוון רחב של נושאים, כולל הרגלי קניה כלליים של תכשיטים, קניית תכשיטי יהלומים לכלות, שעונים ותכשיטים ממותגים ועוד.

 

חלק מהסקר התמקד בתכשיטים ושעונים ממותגים, וגילה כי צרכנים נוטים לקנות תכשיטים ממותגים בגלל המוצר עצמו ופחות בגלל שיווק או פרסום.תוכלו לקרוא את החלק הראשון של הדו״ח כאן, ואת חלקו השני כאן.

 

״איננו מופתעים מכך שיותר מ-54% מהנשאלים מחזיקים שני שעונים או יותר, כיוון שהיינו עדים למגמה הזו. אבל הופתענו מכך ש-9% בלבד רכשו באינטרנט שעון שמחירו למעלה מ-500 ליש״ט; אלה בשורות טובות עבורנו כעצמאים, כי זה אומר שחנויות פיזיות הן עדיין הכתובת המועדפת על צרכנים בעת ביצוע רכישות שקולות״, העיר דומיניק וויקפילד (Dominic Wakefield), מנכ״ל Wakefields.

 

 

לחצן "הוסף לסל הקניות"
צילום:mtkang

״הנתונים המפתיעים ביותר הם, שפחות מ-12% מהמשיבים רכשו שעונים מהחנות העצמאית המקומית. אנחנו רואים זאת כאתגר חיובי ומודעים לנתח השוק הפוטנציאלי הזה. ברור שמבחינת תכשיטנים עצמאיים לאינטרנט יש תפקיד חשוב, אבל ברור גם צריך את המוצרים הנכונים כדי לייצר מכירות. ראינו שהאתר שלנו מונע על ידי תכשיטי אופנה וקולקציות מוזלות, שמגובים בנתונים המראים כי המוצר והמחיר הם הגורמים המכריעים ברוב החלטות הקניה. הצרכנים אוהבים להרגיש שהם מקבלים עיסקה ומאמינים שהאינטרנט מציע את האפשרות לחסוך״, סיכם ווייקפילד.

 

״על פי הנתונים של חברת הייעוץ מקינזי (McKinsey), מותגים מהווים 60% מהמכירות בשוק השעונים, בעוד תכשיטים ממותגים מהווים רק 20% מהמכירות בשוק התכשיטים. אבל במקינזי סבורים שהשיעור יעמוד על 30-40% בשנת 2020״, אמרה ליסה הריסון (Lisa Harrison), ראש מחלקת פיתוח עיסקי ב-Hitachi Capital, אחת מנותנות החסות למחקר.

 

״הצרכנים אוהבים להראות שהם עשירים באמצעות ענידת תכשיטים ממותגים, וכיוון ש-78% מהנסקרים מרוויחים פחות מ-30,000 ליש״ט לשנה, יש כאן הזדמנות אמיתית. בעוד פריטים בודדים לא בהכרח עומדים בתנאי הסף לעיסקה בלי ריבית של תכשיטן, ההזדמנות למכור סטים או מספר פריטים קיימת. לכן הלקוחות יוצאים מהחנות עם יותר ממה שהתכוונו הודות לתוכנית תשלומים מתאימה״, סיכמה הריסון.

 

 

באדיבות Retail Jeweler
לחצו כאן לקריאת חלקו הראשון של הדו"ח.

לחצו כאן לקריאת חלקו השני של הדו"ח.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן