קניון חג המולד עונת החגים ארה"ב

עונת החגים בפתח: מכירות התכשיטים צפויות להצטיין

בסוף השבוע הקרוב, תישמע יריית הפתיחה לתקופה החשובה ביותר של השנה עבור קמעונאים ברחבי ארה"ב: עונת החגים. תקופה זו תתחיל, כמיטב המסורת, בסוף השבוע הקרוב – החל מחג ההודיה ביום חמישי ו"בלאק פריידי" למחרת, ועד יום שני, ה"סייבר מאנדיי".

 

בשנים קודמות, צרכנים הוציאו יותר משליש מכלל תקציב הקניות לחגים כבר בסוף השבוע שפותח את העונה. גם השנה, ישתתפו במסע הקניות העצום לא פחות מ-164 מיליון צרכנים אמריקאים, כפי שעולה מסקר שפרסמו לאחרונה פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) וחברת המחקר Prosper Insights & Analytics.

 

מאותו סקר עולה כי "בלאק פריידי" יהיה יום הקניות העמוס ביותר במהלך סוף השבוע הקרוב, עם 116 מיליון איש (כ-71% מהקונים), ואחריו "סייבר מאנדיי" עם 75 מיליון קונים (כ-46%). "הצרכנים יערכו קניות כל סוף השבוע, וקמעונאים יהיו מוכנים לתת לכך מענה", ציין נשיא ומנכ"ל ה-NRF, מת'יו שי (Matthew Shay).

תחזית אופטימית לענף התכשיטים

 

ההוצאה הממוצעת של צרכנים במהלך עונת החגים צפויה לעמוד השנה על 1,007.24 דולר, עלייה של 4.1% לעומת 967.13 דולר אשתקד, כפי שעלה מסקר אחר שביצעה ה-NRF. בשבוע החולף, פרסמה גם ענקית הטכנולוגיה IBM תחזית לעונת החגים, שלפיה הקטגוריות שירשמו את הצמיחה החזקה ביותר במכירות יהיו מוצרי צריכה (עלייה של 15.2%), ביגוד לגבר (12.7%) ותכשיטים (5.2%).

 

עונת החגים תכשיטי יהלומים
צילום: AlexMaster / shutterstock.com

 

"עונת החגים ממש מעבר לפינה, והצרכנים מוכנים לקנות", מסביר נשיא ה-NRF. "מדד האמון קרוב לשיא כל הזמנים, שיעור האבטלה הוא הנמוך מזה עשרות שנים, וכן נרשמת עלייה בשכר. כל אלו באים לידי ביטוי בתכנוני הקניות של צרכנים. הקמעונאים צופים השנה ביקוש חזק, ומוכנים להציע טווח רחב של מוצרים, הנחות ומבצעים, בעונה העמוסה והתחרותית ביותר של השנה".

 

לאופטימיות הכללית תרמה העובדה שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו באוקטובר עלייה חודשית של 0.4%, ועלייה שנתית של 5.6% לעומת אוקטובר 2017. נתונים אלו כאמור מעצימים את הציפיות לקראת עונת החגים, וההוצאות צפויות לשמור על המומנטום החזק, כפי שציין הכלכלן הראשי של ה-NRF, ג'ק קליינהנץ (Jack Kleinhenz).

 

 

הנחות ומבצעים – חשובים מאי פעם

 

המסורת האמריקאית אמנם רואה בקניות חלק מרוח החגים, אך גם משקלם של מבצעים והנחות בימינו גדול וחשוב מאי פעם. לא פחות מ-65% מהקונים מתכננים לערוך קניות בסוף השבוע הקרוב בראש ובראשונה כדי לנצל את ההנחות והמבצעים, לעומת 26% בלבד שציינו כי הסיבה העיקרית היא מסורת ביצוע הקניות בחג ההודיה. עבור צרכנים בארה"ב בימינו, הנחות ומבצעים הם חלק בלתי נפרד ממסע הקניות בעונת החגים, שבמהלכה הם קונים הרבה יותר מאשר בתקופות אחרות של השנה. 3 מ-4 אמריקאים רואה בהנחה עניין חשוב ביותר, ורוב הקונים מציינים כי שליש ויותר מהקניות שביצעו הן של פריטים במחיר מוזל.

 

יש לכך גם הסבר דורי. הצרכנים הצעירים מדור המילניום (מילניאלס) תופסים את סוף השבוע של חג ההודיה מעט אחרת מהוריהם. "לעומת דורות מבוגרים יותר, הצרכנים מתחת לגיל 35 נמשכים יותר להיבטים החברתיים של הקניות בסוף השבוע, ופחות לעובדה שמדובר במסורת משפחתית", מסביר פיל ריסט (Phil Rist), סגן נשיא אסטרטגיה בחברת המחקרים Prosper.

 

טיפאני תכשיטי יהלומים אונליין
צילום: Casimiro PT / shutterstock.com

 

ואכן, אתרים רבים סוקרים לצד המוצרים המושכים ביותר, גם את הקטגוריות שמציעות את ההנחות המשתלמות ביותר. אתר WalletHub, למשל, השווה מבצעים והנחות במהלך "בלאק פריידי" הקרוב, והגיע למסקנה כי קטגוריית התכשיטים תציע את ההצעות המשתלמות ביותר ביום שישי הקרוב, כשאחריה ברשימה ספרים, סרטים ומוזיקה, מוצרי צריכה לצרכן, משחקי וידיאו וריהוט.

 

 

סבלנות מול אימפולסיביות

 

ניתוח דפוסי הקניות שביצע ה-NRF מצביע על שתי מסקנות מעניינות נוספות. הראשונה היא שצרכנים מוכנים להמתין להצעה או למבצע הנכון, לפני ביצוע רכישה. הם מתמקדים במחיר, ויחשבו פעמיים לפני שישלמו על מוצר מחיר מלא. 85% מהצרכנים אפילו ציינו כי ויתרו על פריט, גם במקרה שממש רצו אותו, מפני שלא היה במבצע. אותם צרכנים צפויים לחפש את אותו פריט בחנות אחרת, או להמתין בסבלנות שמחירו יוזל.

 

ועם זאת, קניות אימפולסיביות הן חלק בלתי נפרד מעונת החגים. יותר מ-40% מהצרכנים ציינו כי אינם יכולים שלא לרכוש מוצר שרצו אם הוא במבצע. הקמעונאים ערים לכך, ומקדמים פריטים חמים באמצעות הצעות חמות לזמן מוגבל, שיוצרות מודעות ומעודדות את הצרכנים להוציא את הארנק.

 

מנגד, 38% מהצרכנים גם מוכנים לשלם מחיר מלא, כשמדובר בעסקה טובה ובמחיר הוגן לטעמם. כ-30% מהם אף יהיו מוכנים לשלם מחיר מלא עבור פריטים ייחודיים, או כאלו שלא ניתן למצוא במקום אחר.

 

ענף הקמעונות בכלל, וענף התכשיטים בפרט, נכנסים בימים אלו לתקופה הגדולה של השנה בשוק הגדול והחשוב בעולם. הצרכנים כיום מצפים יותר מאי פעם למבצעים והנחות, אך כשהעסקה נכונה – הם מוכנים להוציא את הארנק. אם נאמין לתחזיות, צפויה עונת חגים חיובית, וענף התכשיטים צפוי להצטיין, ואף להציע מבצעים אטרקטיביים. מה שבטוח – המבצעים, המסורת והאווירה הייחודית של עונת החגים, מבטיחים חורף חם בשוק האמריקאי.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן