טבעת יהלום אירוסין זוג

תחזית: הביקוש ליהלומים בארה"ב ישמור על כוחו ב-2022

פרוץ מגפת הקורונה הוביל לירידה חדה בהוצאות הצרכנים על מותרות כמו נסיעות ובידור – ירידה שהביאה ברכה לתעשיית היהלומים. תכניות תמריצים גלובליות בהיקפי שיא תרמו לתחושת הביטחון של צרכנים, שביקשו להעניק מתנות משמעותיות, והובילו את מכירות תכשיטי היהלומים לשיא כל הזמנים ב-2021.

 

מי שהוביל את המגמה היו הצרכנים האמריקאים. בחודש דצמבר, מנכ"ל בולגרי (Bulgari) ז'אן-כריסטוף (Jean-Christophe) ציין מפורשות כי "ההפתעה העיקרית ב-2021 שלאחר הקורונה, הייתה התפנית המדהימה בשוק האמריקאי". כמה שבועות לאחר מכן, דיווחו גם חברת התכשיטים הגדולה ביותר בארה"ב, סיגנט (Signet Jewelers), וחברת התכשיטים האמריקאית האייקונית טיפאני ושות' (Tiffany & Co), השייכת כיום ל-LVMH (לואי ויטון מואה הנסי), דיווחו על שיא הן במכירות השנתיות, והן במכירות בעונת החגים אשתקד. 

 

סיגנט, שהעלתה את תחזית המכירות בשיעור חסר תקדים של פי 6 ככל שהתקדמה השנה, דיווחה בקביעות כי הסיבה העיקרית להמשך מגמה החיובית היא "חזרה איטית מהצפוי של ההוצאות על נסיעות וחוויות". עם זאת, מעניין לציין כי לפי אמריקן אקספרס, למשל, "ההוצאות על נסיעות ובידור" הגיעו בשנה שעברה ל-82% מהיקף ההוצאות שקדמו למגפה. מאמריקן אקספרס נמסר כי הוצאות הפנאי, במיוחד על נסיעות, הובילו את ההתאוששות. 

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

בשיחה עם אנליסטים בסוף ינואר, דיווחה הנהלת אמריקן אקספרס על עלייה של 24% בהזמנת חופשות ונסיעות ברבעון הרביעי של 2021, לעומת הרמות שנרשמו ב-2019 לפני פרוץ הקורונה. עוד נמסר כי "בשבועות הראשונים" של ינואר 2022 נרשמה עלייה של 44% בהיקף הזמנות הנסיעות לעומת התקופה המקבילה ב-2019. עם זאת, ההנהלה מסרה כי הצמיחה החזקה של מוצרי הצריכה נמשכת, ומעוררת ציפיות להמשך "המומנטום החזק".

 

במבט קדימה, לאור בסיס ההשוואה החזק מאוד של 2021, ולאור הקטנה ניכרת של תכניות התמריצים השונות בכלכלות הגדולות, לא סביר לצפות לצמיחה דומה ב-2022, לפחות באופן יחסי. כמו כן, ישנם אתגרים נוספים שעלולים לפגוע במומנטום של תעשיית היהלומים, ובהם סגרי הקורונה בסין, וההשלכות הגיאופוליטיות והכלכליות בטווח הקצר-בינוני של העימות באוקראינה. 

 

עם זאת, סיגנט לאחרונה פרסמה תחזית לגידול של 4% במכירות בשנת הכספים הנוכחית, שתסתיים בינואר 2023 – וזאת בהשוואה לצמיחה של 50% בשנה שעברה. אחד ממנועי הצמיחה הצפויים הוא שוק החתונות: סיגנט צופה כי השנה יירשם בארה"ב מספר החתונות השנתי הגדול ביותר מזה "קרוב ל-40 שנה".

 

חנויות תכשיטים במנהטן ניו יורק
צילום: DW labs Incorporated / shutterstock.com

מעניין גם לציין כי קמעונאית היהלומים אונליין האמריקאית Brilliant Earth, צופה צמיחה של 30% במכירות, שעשויות להסתכם ב-485-500 מיליון דולר בשנה הקלנדרית 2022. בחודש מרץ, הנהלת החברה ציינה כי היא שבעת רצון מהמשך המומנטום בתחילת 2022, וכי היא צופה במהלכה "הכי הרבה חתונות מזה עשרות שנים". לפי החברה, צפויות להתקיים השנה בארה"ב כ-2.5 מיליון חתונות. זאת, לעומת 2.1 מיליון חתונות מדי שנה בארה"ב בעשור האחרון. 

 

ארה"ב אחראית על כמחצית מהביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים.

 

מאת פול זימניסקי. למאמר המקורי לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן