chinese new year art 21

ארה״ב: הביקוש לתכשיטים התחזק ביולי; התחזית חיובית

כלל מכירות התכשיטים ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי עלו בחודש יולי ב-3.5%, כך על פי נתונים עדכניים של לשכת המסחר האמריקאית.

 

תכשיטנים מתמחים, אותם סוחרים שמפיקים את מרבית הכנסותיהם ממכירת תכשיטים ושעונים, רשמו עליה של 2.9% במכירות ביולי. מכירות התכשיטים בקרב סוחרים רב-תחומיים, כמו וולמארט (Wal-Mart), קוסטקו (Costco) ודומיהם עלו בתקופה זו בשיעור מוערך של 3.9%.

 

חודש יולי אינו משמעותי בענף התכשיטים, ומהווה כ-7% מהמכירות השנתיות של התעשיה. בחודש זה אין אירועי מכירות מיוחדים.

 

הגרף שבפתיחה מסכם את העליות המשוערות במכירות בשוק האמריקאי במהלך חודש יולי, על פי ערוצי הפצה.

 

לשכת המסחר האמריקאית ערכה גם כמה שינויים ראויים לציון בנתוני המכירות של החודשים מאי ויוני. הנתונים הממשלתיים הראשוניים הצביעו על ירידה או עליה מזערית במכירות של התעשיה כולה. יתרה מכך, בניגוד לכלל המכירות של התעשיה, מכירות התכשיטנים המתמחים זינקו ביוני – נתון שאנו משערים שיעודכן למטה. ואמנם, כמה מנתוני המכירות החודשיים – הן בקרב תכשיטנים מתמחים והן בתעשיית התכשיטים האמריקאית כולה – עודכנו ומצביעים על מגמה חיובית יותר, בעוד העליות במכירות של תכשיטנים מתמחים בחודש יוני עודכנו ומצביעים על עליה מתונה יותר, התואמת את התוצאות של המדגמים העצמאיים שלנו.

 

הגרף שלפניכם מסכם את העליות המעודכנות במכירות בתעשיית התכשיטים ושעוני היוקרה בארה״ב. כלל המכירות בחודש יולי צפויות להיות בטווח של 5.5 מיליארד דולר.

 

סך מגמות המכירות של תכשיטים ושעונים, 2014-2015
צילום:Idex Online

עליה במכירות של תכשיטנים מתמחים

מכירות של תכשיטנים מתמחים בחודש יולי הוערכו ב-2.2 מיליארד דולר, עליה של 2.9% לעומת יולי 2014. התכשיטנים המתמחים במדגם שלנו ממשיכים לדווח על מכירה של פחות יחידות, ועל עליה במחיר הממוצע באמצעות מכירה של יותר יהלומים. מכירות תכשיטי האופנה נותרו יציבות, למרות שנראה שהעליה במכירות של קמעות הואטה.

 

הגרף שבהמשך מסכם את העליה במכירות החודשיות של תכשיטנים מתמחים בשוק האמריקאי.

מגמות המכירות בקרב תכשיטנים מתמחים בארה"ב
צילום: Idex Online

כאשר המכירות של כלל תעשיית התכשיטים ואלו של התכשיטנים המתמחים מוצגות על גבי אותו גרף, המגמות דומות הרבה יותר מאשר מצטייר מהנתונים המוקדמים שדווחו בחודשים האחרונים. יש עדיין דיכוטומיה בתוצאות, אבל המספרים הרבה יותר אמינים כעת.

 

הגרף שבהמשך מציג את כלל המכירות החודשיות – של התעשיה כולה ושל תכשיטנים מתמחים.

תרשים- מכירות תכשיטנים מתמחים
צילום: Idex Online

 

תחזית – אופטימיות זהירה

זה נשמע נדוש לומר ״אופטימיות זהירה״, אבל זה ביטוי מתאים לתחזית שלנו לשוק התכשיטים האמריקאי בעודו מתקרב אל הרבעון הרביעי הכה-משמעותי. הצרכנים שחררו את ארנקיהם. לתכשיטנים יש מלאי הולם ונערכו שפע של הדרכות מכירות. יש עדיין כמה משתנים לא ידועים – מחירי הסחורות, ויכוחים פוליטיים, תנודות מטבע ואחרים – אבל מצב הרוח של הקונה האמריקאי נראה חיובי יותר מאשר בשנים האחרונות.

 

 

מאת: IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן