indian woman s 34797366 1857467

קמפיין קידום היהלומים הגנרי יוצא לדרך בהודו

קמפיין קידום היהלומים הגנרי המיוחל של המועצה לקידום ייצוא אבני חן ותכשיטים מהודו (GJEPC) ודה בירס (De Beers) יוצא לדרך ביום שני, ה-10 באוקטובר. פרטים מהקמפיין נחשפו לאחרונה בבורסת היהלומים של בהראט (BDB) במומביי, במהלך תדרוך לעיתונאים שערכו בכירים מה-GJEPC, ובראשם היו"ר פראווין שנקר פאנדיה (Praveen shankar Pandya) והמנכ"ל יאסאצ'י ריי (Sabyasachi Ray).

 

בשלב הראשון של הקמפיין, חברה ה-GJEPC לענקית היהלומים דה בירס, ותקציבו יעמוד על כחצי מיליארד רופי (כ-7.5 מיליון דולר), ואילו התקציב לשוק האמריקאי יעמוד על כ-3.5 מיליארד רופי (כ-52.6 מיליון דולר). מטרת הקמפיין היא לסייע בהגברת המכירות של יצרנים וקמעונאים של תכשיטי היהלומים ברחבי הודו, בעונת החגים הקרבה, הכוללת בין היתר את נבראטי (Navratri), דוסרה (Dussera), דיוואלי (Diwali) ועוד.

 

הקמפיין, שייצא לדרך כאמור ב-10 באוקטובר, יימשך כשלושה חודשים. הסלוגן המוביל יהיה " Ek Heera Tumhare Heere Ke Liye" (ובתרגום חופשי – "יהלום עבור היהלום של חייך"), והוא יפנה בעיקר לזוגות נשואים בגילאי 25-35. את הקמפיין פיתחה דה בירס, והוא יכלול בעיקר פעילויות "מעל לקו" (ATL – Above The Line) כגון פרסומות בטלוויזיה ובמדיה מודפסת, ופעילויות "מתחת לקו" (BTL – Below The Line) כגון חומרי פרסום בנקודות מכירה כמו חנויות קמעונאיות, והפעלת מוקד ייעודי שידריך צרכנים בנוגע לפרטים נוספים על המוצרים וזמינותם בקרב הקמעונאים המשתתפים.

 

בורסת יהלומים בהראט הודו
בורסת היהלומים של בהראט
צילום:IDI המכון הישראלי ליהלומים

 

יו"ר ה- GJEP, פראווין שנקר פאנדיה, אמר כי "אחרי המתנה של 12 שנים, יוצא לדרך קמפיין לקידום התעשייה. המועצה דנה עם מפיקות היהלומים בנוגע לקמפיין קידום היהלומים הגנרי. כמובילים עולמיים בייצור יהלומים, מחובתנו לקדם את הקמפיין ברחבי העולם. עם השקתו, אנו מקווים לתרום לחיזוק הביקוש לתכשיטי יהלומים, ולסייע לקמעונאים למכור את המאגר שבמלאי שלהם".

 

מהמחקר המקיף של דה בירס, עלה כי בידי הקמעונאים מצוי מלאי משמעותי של תכשיטי יהלומים בשיבוץ אשכול (Cluster). לכן, הקמפיין הנוכחי יקדם במיוחד תכשיטים בשיבוץ זה.

 

יו"ר ה-GJEPC הוסיף כי "לאור הביקוש החלש לתכשיטי יהלומים, בעלי עניין בתעשייה מקיימים מזה זמן דיונים בנוגע לצורך בקמפיין מסוג זה. אני שמח שיחד עם דה בירס, יכולנו לבצע את הצעד הראשון להחייאת הביקוש ליהלומים ותכשיטי יהלומים. באמצעות הקמפיין, אנו מצפים להחזיר את ההתרגשות ביחס לקטגוריה, ולהגביר את מודעות הצרכנים ליהלומים ולמחירים שלהם".

 

סטפן לוסייה (Stephen Lussier), סמנכ"ל השיווק של קבוצת דה בירס, ומנכ"ל פוראברמארק (Forevermark), ציין כי "דה בירס פעלה בשיתוף פעולה הדוק עם ה-GJEPC, על מנת לפתח קמפיין שיווקי מבוסס-קטגוריה, במהלך עונת המכירות המרכזית בהודו. הודו עודנה אחד השווקים המובילים בצריכת יהלומים. חובה, על כן, להגן ולהגדיל את נכסיות היהלומים, וזה דורש מיקוד חד באמון הצרכן ובביקוש הצרכני. באמצעות הקמפיין הזה, אנו שואפים לשמר ולחזק את ההעדפה של השוק הזה לרכישת יהלומים".

 

ה- GJEPC קוראת לקמעונאים של תכשיטי יהלומים להירשם לתכנית, כדי שכמה יותר מהם ייהנו מיתרונות הקמפיין. התכנית מציעה לקמעונאים להירשם תמורת עמלה של 5,000 רופי (כ-75 דולר) לחנות. כפי שצוין, כמה קמעונאים מובילים של תכשיטי יהלומים כבר נרשמו לתכנית.

 

החל מסוף ספטמבר, המועצה החלה לקיים שורה של מצגות בערים שונות ברחבי הודו. מצגות כאלו התקיימו כבר בשלושה מוקדים שונים במומביי, וכן בצ'נאי, בדלהי, בלוקנאו (Lucknow), בצ'אנדיגר (Chandigarh), ובאחמדבאד (8 באוקטובר). בסך הכל, יתקיימו מצגות מסוג זה ביותר מ-30 ערים ברחבי המדינה.

 

 

 

פורסם ב- diamondworld.net

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן