דור ה-Z יהלומים סמארטפונים

הצעירים בארה"ב יתחילו את הקניות לחגים כבר במהלך "בלאק פריידי"

מילניאלס וצעירים רבים מדור ה-Z יתחילו השנה מוקדם את הקניות לרגל עונת החגים, כבר במהלך "בלאק פריידי" ב-29 בנובמבר. לעומתם, צרכנים מבוגרים יותר, מדור ה-X ודור ה"בייבי בומרס", יהיו שיאני ההוצאות בעונת החגים, שנחשבת לעונת השיא של המכירות הקמעונאיות – כך עולה מדו"ח התובנות על כוונות הרכישה בעונת החגים של 2019, שפרסמה לאחרונה קבוצת NPD. 

 

הדו"ח מצביע על נקודות דמיון ושוני בהרגלי ותכנוני הקניות של צרכנים מכל דור, ונותן תשובה לשאלות מה, כמה ואיפה מתכנן כל דור לבצע את הקניות בעונת החגים.

דור ה-Z: מוכנים ל"בלאק פריידי"

 

דור ה-Z, שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הצרכנות בעונת החגים, מוכן ומצפה למבצעים השונים במהלך ה"בלאק פריידי". המבוגרים יותר בדור זה, צעירים בני 18-22, מתכננים להוציא פחות מדורות אחרים, אך שליש מהם יוציאו השנה יותר מאשר ב-2018. כשליש מהצעירים מתכננים לערוך קניות כבר במהלך "בלאק פריידי" – יותר מכל דור אחר. במפתיע, הם צפויים לקנות אונליין פחות מאשר מילניאלס ודור ה-Z, ויתמקדו בביגוד, אקססוריז ומוצרי אלקטרוניקה.

 

מילניאלס דור ה-Z קניות שוק יוקרה
צילום: AlessandroBiascioli / shutterstock.com

מילניאלס: דילים וטכנולוגיה

 

מילניאלס מתכננים להוציא השנה פחות מצרכנים מבוגרים יותר מדור ה-X ודור ה"בייבי בומרס", אך שליש מהם יוציאו יותר מאשתקד. מעל 20% מהצרכנים בדור ה-Y יתחילו את הקניות כבר ב"בלאק פריידי" – שניים רק לדור ה-Z.  רובם המכריע צפוי לקנות אונליין, ולהתמקד במוצרי אלקטרוניקה (46%) וחנויות מוזלות (19%) .

 

בני דור המילניום
צילום: El Nariz

דור ה-X: שיאני ההוצאות 

 

צרכנים מדור ה-X יהיו שיאני ההוצאות בעונת החגים הקרובה: דור זה יוציא בעונת החגים סכומים גבוהים יותר מכל דור אחר, והוא הצפוי ביותר לרכוש ביגוד/אקססוריז (68%) ופריטי בידור (44%). הם גם הצפויים ביותר לערוך קניות בחנויות של קמעונאים הפונים לשוק הרחב (51%) ואצל קמעונאים שמוכרים רק אונליין (77%). כחמישית מהם יתחילו את הקניות כבר ב"בלאק פריידי".

בייבי בומרס: מתחילים מוקדם, מוציאים הרבה

 

צרכנים מדור ה"בייבי בומרס" יגיעו השנה מוקדם לחנויות. מהסקר עולה כי 57% מהם יתחילו לקנות מוקדם, לפני חג ההודיה (29 בנובמבר), ובכך יקדימו את הצרכנים מקבוצות הגיל האחרות. הם גם הדור השני בהיקף ההוצאות, אחרי דור ה-X, וסך ההוצאות שלהם יישאר זהה לשנה שעברה. צרכנים מדור זה צפויים יותר לקנות בחנויות כלבו (24%) ורשתות בפריסה ארצית (27%). 

 

קניון חג המולד
צילום: 1000 Words / Shutterstock.com

הדור השקט: קונים מאוחר   

 

40% מהצרכנים ב"דור השקט" המבוגר יותר, מתכננים להתחיל את הקניות מאוחר. בנוסף, רק כמחצית מהם מתכננים לערוך קניות אונליין. צרכנים מ"הדור השקט" יוציאו השנה סכום דומה לזה שיוציאו המילניאלס, ובסך הכל סכום דומה לזה שהוציאו במהלך עונת החגים אשתקד.

 

התחזית: עלייה של כ-4% במכירות בעונת החגים

פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) בארה"ב פרסמה לאחרונה תחזית, לפיה המכירות הקמעונאיות בעונת החגים הקרובה, בחודשים נובמבר-דצמבר, יעלו ב-3.8%-4.2% לעומת אשתקד, ויסתכמו בסכום של בין 727.9 ו-730.7 מיליארד דולר. בחמש השנים האחרונות, המכירות בעונת החגים רשמו עלייה שנתית ממוצעת של 3.7%. עוד נמסר מה-NRF כי המכירות אונליין ומכירות אחרות שלא בחנויות פיזיות ירשמו עלייה של 11-14%, ויסתכמו ב-162.6 עד 166.9 מיליארד דולר, לעומת 146.5 מיליארד דולר ב-2018.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן