ladies9 9

צרכני היהלומים הבאים: 9 דברים שחשוב לדעת על דור ה-Z

תשכחו (לרגע) מדור המילניום. דור חדש של צרכנים מגיע לגיל שבו קמעונאים ירצו לשים אליו לב. המדובר בדור ה-Z, ילידי אמצע שנות ה-90 עד תחילת שנות ה-2000, כלומר בני 13-21 נכון להיום.

 

אוכלוסיית דור ה-Z העולמית צפויה להגיע ל-2.6 מיליארד איש ב-2020, ובעלת כוח קנייה של 44 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים של פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF). לקבוצת הגיל הזו תהיה, ללא ספק, השפעה חשובה על עתיד הקמעונות.

 

פדרציית הקמעונות הלאומית ומכון IBM לערך עסקי פרסמו לאחרונה תוצאות מחקר בשם "Uniquely Gen Z", שמטרתו לגבש תובנות ביחס לדור הצעיר. המחקר מבוסס על ממצאים מצד יותר מ-15,000 צרכנים בגילאי 13-21, מ-16 מדינות.

 

דור Z הוא אמנם הדור "היליד הדיגיטלי" הראשון, שגדל מבלי להכיר את העולם שקדם למכשירי הטלפון הסלולאריים, מכשירי סמארטפון ומכשירים דיגיטליים אחרים, אך עם זאת עדיין אוהב לעשות קניות בחנויות. "הם מעריכים את החוויה המעשית של קנייה בחנות. הטכנולוגיה מתפתחת בעקביות, אך כמה הרגלי קניות נותרו כשהיו, וקמעונאים צריכים לגלות מספיק גמישות וזריזות כדי לתת מענה לשני הצרכים הללו", מסביר נשיא ומנכ"ל פדרציית הקמעונות הלאומית, מת'יו שי (Matthew Shay).

 

להלן 9 תובנות על צעירים מדור ה-Z, כפי שעלו מן המחקר:

1. הם קונים בחנויות. על פי המחקר, 67% מדור ה-Z קונים בחנויות רוב הזמן, ו-31% אחרים קונים בחנויות חלק מהזמן, כלומר 98% מהם מבקרים בחנויות פיסיות מפעם לפעם.

 

2. הם מוציאים כסף. 75% מהם מוציאים יותר ממחצית הכסף הזמין מבחינתם מדי חודש.

 

3. הם דורשים איכות. המחקר מצא כי 52% מבני דור ה-Z יעבירו את נאמנותם למותג אחר אם האיכות לא תעמוד בסטנדרטים שלהם.

 

4. הם רוצים שקמעונאים יבינו היטב את הבסיס. המחקר הראה כי 66% מהצרכנים בקבוצת הגיל הזו חושבים שאיכות וזמינות הם הגורמים החשובים ביותר בבחירה בין מותגים; 65% מהם מתמקדים גם בערך.

 

5. שלא במפתיע, הם מבלים זמן רב באינטרנט. מהמחקר עולה כי 74% מדור ה-Z מבלים את זמנם הפנוי ברשת. ו-25% מהם מבלים אונליין במשך 5 שעות ומעלה מדי יום.

 

6. טלפונים נועדו למשפחה וחברים, אך עשויים לשמש גם מותגים. על פי המחקר, 73% מבני דור ה-Z משתמשים בטלפונים שלהם כדי לשלוח הודעות ולדבר עם הקרובים אליהם ביותר, אך הם מוכנים להרחיב את השיחות שלהם גם למותגים – 36% מהם ציינו כי יהיו מוכנים ליצור תוכן דיגיטלי עבור מותג, 42% ישחקו משחק אונליין כחלק מקמפיין, ו-43% לוקחים חלק בסקירת מוצרים.

 

7. חוויה חלקה במובייל/דיגיטל היא הכרחית. כיום, חוויה חיובית באתר של המותג או הקמעונאי מכל מכשיר צריכה להיות סטנדרט, אך כלל זה חשוב במיוחד ביחס לדור ה-Z. 62% מהם לא ישתמשו באפליקציות או באתר הקשים לניווט, ו-60% מהם לא ישתמשו באתר או באפליקציה אם הם נטענים לאט מדי.

 

8. הם לא מוכנים לשתף מידע אישי, אלא אם כן הם יודעים בדיוק לאן הוא הולך. חברות אוספות לעיתים קרובות מידע באמצעות האתר שלהן, אך דור ה-Z רוצה לדעת איזה שימוש נעשה במידע כמו בריאות ורווחה, מיקום, חיים אישיים או מידע על אמצעי תשלום, וכיצד מאבטחים את המידע הזה. פחות מ-30% מהם ימסרו מידע אם אינם חושבים שהוא מאוחסן באופן מאובטח.

 

9. הם רוצים לנהל עם המותגים קשר אונליין. זה נכון במיוחד ביחס למותגים שיוצרים סביבה אינטראקטיבית לקונים, ומציעים להם ליצור חוויות מותאמות משלהם. קמעונאים שמפתחים אתרים שעושים זאת, יוכלו לקבל מדור ה-Z רעיונות למוצרים, שירותים וחוויות חדשות.

 

 

 

Brecken Branstrator, National Jeweler

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן