thif s 7325574 4205930

4 הונאות נפוצות בעסקי התכשיטים – והדרכים להימנע מהן

חברים במועצת המסחר של התכשיטנים (JBT) דיווחו לאחרונה על ניסיונות לביצוע הונאות במהלך הזמנת סחורה בענף התכשיטים. המועצה פרסמה בתגובה שורה של המלצות, שעשויות למנוע מכם ליפול קורבן להונאות מצד גורמים מפוקפקים, המתחזים לתכשיטנים.

 

להלן ארבע שיטות הונאה נפוצות יחסית בענף. מומלץ להכיר אותן, ולמלא אחר אמצעי הזהירות שעליהם ממליצה המועצה:

 

ניסיון הונאה 1: אדם המציג עצמו כמנהל בחברה מוכרת מעביר לידיכם הזמנה, ומבקש לשלוח את הסחורה לכתובת חדשה או אחרת. היזהרו במיוחד מכתובת סמוכה ללקוח. הסבר כמו "זו כתובת אחרת כי אנו פותחים חנות חדשה" צריך להדליק נורת אזהרה. לפני המשלוח, אמתו את הכתובת החדשה מול מנהל שאתם מכירים במשרדי הלקוח. עבריינים מנסים כך להעביר לידיהם סחורה במרמה.

 

ניסיון הונאה 2: אדם מתחזה לספק של החברה שלכם, ומבקש כי תעבירו תשלום בהעברה בנקאית או בדרך אחרת לחשבון בנק חדש. היו ערים לכך כי ייתכן שמדובר בניסיון הונאה, ואמתו את השינוי בפרטי הבנק עם מנהל שאתם מכירים במשרדי הספק, לפני שתעבירו תשלום. עבריינים לעיתים קרובות יכולים לקבל לידיהם שם ומספר של חשבון בנק, ולהציג את ניסיון ההונאה – שינוי יעד התשלום שלכם – כבקשה לגיטימית.

 

ניסיון הונאה 3: אדם המתחזק ללקוח שלכם מבצע הזמנה, ומבקש לשלחה בין לילה לכתובת הרשומה של הלקוח. לאחר מכן, אותו אדם מתקשר לבקש את מספר המעקב של החבילה, ופונה ללא ידיעתכם לחברת השילוח, בבקשה לנתב את החבילה מחדש לכתובת אחרת – כתובתו שלו.

 

חברות שילוח רבות מפעילות כיום מערכת סיסמאות, על מנת למנוע ניסיונות להסיט את מסלול החבילות. עם זאת, עליכם להיות זהירים, ולהבטיח כי החבילה נשלחת ללקוח שלכם, וכי איש מלבדכם לא יוכל לשנות את יעד המשלוח. ל-JBT נודע כי חברת FedEx דורשת כעת סיסמא לביצוע שינויים כאלו, ואנו קוראים לחברינו גם לאמץ את אמצעי הזהירות הזה.

 

ניסיון הונאה 4: עבריינים רבים מתחזים לקונים לגיטימיים ומוכנים להעביר המחאה בנקאית מראש, כדי להבטיח את משלוח ההזמנה. עם זאת, חובה לוודא כי הבנק שלכם מכבד את התשלום וכי הכסף נכנס לחשבון. באופן כללי, שימו לב כי ניכרת עלייה בהיקף השימוש בהמחאות בנקאיות מזויפות.

 

לסיכום: חובה לנקוט משנה זהירות. אל תתנו לרמאים וגורמים מפוקפקים כל גישה לסחורה היקרה שלכם, ולרווחים שאתם קוצרים בעבודתכם הקשה.

 

אם החלטתם למכור סחורה ללקוחות חדשים, רצוי להפיק עליהם דו"ח אשראי של JBT ולבחון אם יש הבדלים כלשהם בפרטים המופיעים בו. אם אתם חושדים כי ישנה בעיה, צרו קשר עם ה-JBT. למידע נוסף, בקרו באתר הארגון.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן