indian woman s 34797366 1857467

האם מרכזי הקניות בהודו הופכים למרכזי בידור?

אם שואלים את בכירי פליפקארט (Flipkart), אתר המכירות המקוון הגדול בהודו, אז התשובה היא בהחלט כן. לדעתם, תוך 10 עד 20 שנה, כל המסחר הקמעונאי בקניונים יעשה בצורה אלקטרונית דרך טלפונים ניידים ומחשבים. העסקים, שיאכלסו את הקניונים בעתיד הקרוב, יהיו בתי הקולנוע, מסעדות, מתקני שעשועים, וספורט, כגון באולינג ועוד.

 

בשנים האחרונות חל שינוי בדרך בה חנויות ועסקים בהודו מגיעים אל לקוחותיהם. המסחר אלקטרוני כובש את העולם הקמעונאי ההודי ומושך אליו דור שלם של יזמים, עם מיזמי מסחר אלקטרוני ומודלים עסקיים ומסחריים שונים. הסחר האלקטרוני בארבע השנים האחרונות שילש עצמו והגיע ליותר מ- 13 מיליארד. פליפקארט, שבתחילת 2014 הוערכה ב-7 מיליארד דולר מוערכת היום ביותר מ- 12 מיליארד דולר. הדחיפה לגידול העצום בסחר האלקטרוני באה בעקבות הגידול בשימוש בטלפונים סלולריים ובחדירה של האינטרנט. מגמה זו הגדילה את חלקה של הודו בסחר האלקטרוני העולמי ל- 2.9 אחוז: עליה של 625% לעומת השנה שעברה.

 

מחקרים, שנעשו לאחרונה ע"י התאחדות האינטרנט והמובייל של הודו (IAMAI), מצביעים על כך, שהסחר הקמעונאי בהודו בשתי צורותיו, האלקטרוני והמסורתי הוא המגזר בעל הצמיחה המהירה ביותר.

 

הודו שלט
הודו  שלט צילום:Gustavo Frazao

אמנם, הסחר האלקטרוני בסקטור זה מהווה פחות מאחוז, אבל במידה וקצב הגידול של סקטור הקמעונאות יימשך, יגיע הסחר האלקטרוני בשנים 2017-2020 ל-10-20 מיליארד דולר. צמיחה זו צפויה בעקבות עליית רמת החיים, שתביא לרכישה מוגברת של מוצרים בני קיימא. אחד התחומים, שכבר עבר ברובו למסחר אלקטרוני, הוא שוק הנסיעות. נסיעות מקוונות בהודו מהוות 70% מתוך שוק הנסיעות.

 

עם זאת, המסחר האלקטרוני בהודו נמצא בתחילת הדרך, בייחוד כשמשווים אותו לארה"ב, בה המסחר המקוון מוערך ב- 150 מיליארד דולר.

 

במקביל למעבר למסחר אלקטרוני, מנסים האתרים המקוונים להפוך עצמם לחנויות כלבו עם מגוון מוצרים אינסופי. שתי מגמות אלו דוחפות את האתרים לחפש אפליקציות ומוצרים חדשים בכל העולם על מנת להגדיל את סל המוצרים, לשכלל ולשדרג את הקשר עם הצרכנים.

 

אני קורא לכל חברה ישראלית, המייצרת מוצר, המיועד לצרכן הסופי וכל חברה, המפתחת אפליקציות לטלפונים ניידים, ליצור אתנו קשר. החברות המקוונות המקומיות "רעבות" לטכנולוגיות ומוצרים חדשים.

 

 

פורסם ע"י אבי פרידמן , נספח כלכלי- בנגלור, הודו
המחלקה הכלכלית בקונסוליה הישראלית בבנגלור אמונה על פיתוח קשרי הסחר עם דרום הודו.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן