יהלום של עובדיה יהלומים

עובדיה יהלומים בונה על מורשת של 50 שנה

עובדיה יוסף, מייסד ונשיא עובדיה יהלומים, נמצא בעסקי היהלומים כבר 50 שנה. הוא החל את הקריירה שלו כמלטש יהלומים ולמד את המקצוע מבעלי מלאכה מיומנים. לא עבר זמן רב ויוסף פתח מפעל יהלומים משלו, שם העסיק את המלטשים המקצועיים שלימדו אותו. לאחרונה הכשירו גם את בנו וחתניו, שהצטרפו לחברה והתנסו בליטוש יהלומים לפני שהגיעו אל משרד המסחר בבורסה הישראלית ליהלומים ברמת גן.

טבעות סוליטר של יהלומי עובדי
צילום:Ovadia Diamonds

 

יוסף החל לסחור וליצא יהלומים בשנות ה-80, והתמחה במשולשים ולבבות, שהיו יוצאי דופן בתקופה ההיא. כמלטש יהלומים מומחה, יוסף נעזר במיומנות המקצועית שלו כדי לשפר את ליטוש המשולש והעניק לו יותר ברק וזוהר. בעשור שלאחר מכן המציא ליטוש פנסי חדש – חצי ירח – שהפך לאבן צד פופולרית המיוצרת בהיקף רחב.

 ענק של יהלומי עובדיה
צילום:Ovadia Diamonds

 

במשך הזמן זכה יוסף למוניטין הודות למומחיות, האמינות והשירות המעולה. כאשר משפחתו גדלה שילב את הבנים, הבנות והחתנים שלו בעסק. הדור הצעיר הרחיב את העסק, וכיום יש לחברה משרדים בהונג קונג, לונדון, אנטוורפן, ניו יורק, לוס אנג'לס ורמת גן. לעובדיה יהלומים יש בסיס לקוחות B2B מגוון, הכולל יבואנים, יצרני תכשיטים וחנויות תכשיטים פרטיות.

 

 

עובדיה יהלומים מייצרת את כל ליטושי הפנסי והיא מובילה עולמית באספקת משולשים ולבבות. החברה מייצרת בישראל וקונה את מרבית יהלומי הגלם שלה באנטוורפן. הם מפורסמים בתעשיה ונהנים ממוניטין של שירות מעולה. בנוסף, בהיותם יצרנים הם יכולים להציע מחירים טובים יותר. הם מוכרים יהלומים בעלי תעודות GIA ו-EGL, כמו גם יהלומים נטולי תעודה, מספקים אבנים בודדות וכן זוגות תואמים ומערכים לתכשיטים.

 

בספטמבר, החברה תשוב ותציג בביתן של מכון היהלומים הישראלי בתערוכת הונג קונג. זהו שוק חשוב מאוד עבורם, כיוון שהוא מהווה נקודת כניסה לאסיה, והם משתתפים בשתי התערוכות החשובות ביותר שם – בספטמבר ובמרץ.

 

כחלק מההכנות לתערוכה החברה מארגנת פגישות עם לקוחות מראש ומקווה גם להכיר לקוחות חדשים. סגן הנשיא והחתן של יוסף, משה סיני, מסביר שיש לקוחות שהוא פוגש רק בתערוכות וסוגים מסוימים של סחורה שהוא מוכר בעיקר בירידים: העיסקאות הגדולות יותר מתרחשות בדרך כלל בתערוכות. יש לנו לקוחות שקונים מאיתנו רק בתערוכות. לקוחות חדשים יכולים להגיע מהמקומות הכי בלתי צפויים, ממקומות באסיה שלא היינו יכולים להגיע אליהם אחרת״, אמר.

 

 

לדברי סיני, הכניסה לשווקים באסיה והקשיים הניצבים בפני תעשיית היהלומים העולמית, החברה ריאלית בנוגע לתערוכה הנוכחית: ״אין לי שום ציפיות. אנחנו נהיה שם כדי לשמור על היחסים עם לקוחותינו ועל מקומנו בתערוכה״, ציין.

סיני מספר שהחברה תביא סחורה רבה לתערוכה: חבילות, זוגות ומערכים לצמידים ושרשראות מכל סוגי ליטושי הפנסי ואבני הצד, החל מ-0.25 קרט ועד 3 קרט. הם יביאו גם תכשיטים של המותג המצליח שלהם, Illimitee, המיוצר בישראל ונמכר לחנויות תכשיטי יוקרה בעולם.

 

 

 

מה הופך אותם יחודיים בביתן של מכון היהלומים?

 

לדברי סיני, ״השם שעובדיה בנה לעצמו בתעשיה לאורך השנים הוא מורשת בעלת עוצמה. זה הנכס החשוב ביותר שלנו. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להמשיך את עבודתו ולוודא שאנחנו שומרים על המוניטין יוצא הדופן של החברה״.
 

לחצו כאן למידע נוסף על אודות עובדיה יהלומים.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן