שמואל שניצר ביריד היהלומים בבורסת היהלומים הישראלית רמת גן

יריד יהלומים כחול לבן

השבוע התקיים בבורסת היהלומים הישראלית יריד מסחר ביהלומים מלוטשים. היריד, שזכה לשם "יריד כחול לבן", הוא יוזמה של הבורסה ומטרתו להגביר את פעילות המסחר ביהלומים באולם המסחר שלה. קרוב ל-60 חברות יהלומים גדולות בעלות משרדים השתתפו באירוע. בעלי המשרדים, שלהם אין ייצוג קבוע באולם המסחר הציגו את סחורתם בשיתוף עם הסוחרים הקבועים היושבים באולם.

 

משיחות שערכנו עם בעלי המשרדים שירדו להציג באולם עלו רק תגובות חיוביות. "כבר קיבלנו שתי הזמנות הבוקר" סיפר אמנון ברק מחברת ויואל, "היריד הזה הוא חלק מהתגובות לשבוע הקניינים שעורכת בורסת היהלומים. החשיפה לקניינים זרים טובה בקידום מכירות אך גם החשיפה של חברי הבורסה אחד לשני מועילה. זו הזדמנות למשרדים מקומיים להכיר משרדים אחרים".

 

יריד יהלומים כחול לבן בבורסה
צילום:קובי פוקס

אופיר רונן מחברת Rocks סיפר: "אנחנו חברה חדשה בארץ, רק שלוש שנים. בשבילנו זו הזדמנות לצאת מהמשרד ולפגוש אנשים. השתתפנו בכל האירועים הקודמים של שבוע היהלומים והכרנו הרבה אנשים וזה עשה לנו רק טוב לעסקים".

 

"אנו מעריכים שהבורסה מנסה לייצר אווירת מסחר ער בימים אלה. זהו אירוע מבורך, נותן אווירה טובה ומשפר את מצב הרוח", אמר אייל אהרונוף מ"אהרונוף קריאשיין".

 

"המטרה של האירוע היא לעודד את המסחר ולהראות את המלאי דווקא בימים שהתעשייה שקטה. נפגשנו עם אנשים חדשים וכבר מכרנו שתי אבנים וקיבלנו הצעות לאבנים. בנוסף, אנו מקבלים הצעות לרכישת יהלומים כך שמבחינתנו זה מאד מוצלח", סיפר לנו זאב נח מחברת HND.

 

הצגת הסחורה ביריד כחול בלבן באולם בורסת היהלומים רמת גן
צילום:IDI

"חשוב לנו לרדת לאולם המסחר להראות את הסחורה שלנו לקבל ביקושים וגם לקנות. הסחורה שלנו נחשפת להרבה יותר יהלומנים וזה מעודד עסקים", אמר מני קאשי מחברת מוטי קאשי יהלומים.

 

עדי פדרמן מדב יהלומים אומרת שלא היתה מוותרת על הזדמנות עסקית כזו, "זו הזדמנות להיפגש עם הרבה אנשים, להציג את הסחורה שלנו והיכולות של החברה שלנו".

 

סיכום מדוויק לאירוע סיפק רותם ארז מחברת רותם, שאמר: "המפגש הזה מוצלח מאד והלוואי שהיה מתקיים כל חודש".

 

נשיא הבורסה, שמואל שניצר, בירך את המשתתפים ואמר, כי היתה התלבטות אם לקיים את היריד. "כמות האנשים באולם הנמצאים היום באולם מראה שההתלבטות היתה כנראה מיותרת. אנחנו נמצאים בתקופה לא קלה לענף כולו ועל כן מנסים, על ידי יוזמות מעין אלו, לעודד את המסחר. נוצרה כאן מגמה חיובית ואני אופטימי לגבי העתיד". שניצר הודה בדבריו ליו"ר הועדה המארגנת בן ציון שאשו, שהיה הרוח החיה מאחורי הפרויקט הזה.

 

 

סגן נשיא הבורסה ויו"ר הוועדה המארגנת של "יריד כחול לבן", בן ציון שאשו, בירך את קהל הנוכחים: "אני שמח שהיוזמה לבצע את היריד התקבלה בברכה והמטרה להחיות את אולם המסחר על ידי הבאת בעלי המשרדים שיציגו את הסחורה שלהם באולם. זו הפעם הראשונה שאנו מקיימים יריד מסחר פנים בורסאי כזה, ולאחר שיסתיים נפיק מסקנות ולקחים במטרה להשתפר לקראת הפעם הבאה". בסיום דבריו הודה שאשו ליו"ר ועדת כספים, חזי בלום, וליו"ר ועדת תעשייה, יורם דבש, על תרומתם הרבה להצלחת היריד.

 

יהלומנים מציגים באירוע
צילום:IDI המכון הישראלי ליהלומים

 

לצורך קיום היריד הוקצו שולחנות משני צידי המעבר הראשי לבעלי המשרדים. אלו מצידם הביאו יהלומים לתצוגה ונציגי כל החברה איישו את השולחנות. רבים מחברי בורסת היהלומים פקדו את אולם המסחר לקנות ולמכור.

 

 

 

 

 

 

מאת: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן