טבעת של יואל דיל

יהלומי יואל דיל משווקת יהלומים צבעוניים ותכשיטים להונג קונג ובכל רחבי אסיה

יואל פדריקו דיל הוא דור שלישי למשפחת יהלומנים ותכשיטנים, שמוצאה באיראן, אבל בנתה את עסקיה במילנו, איטליה. סבו החל את דרכו כסוחר אבני חן ויהלומים; אביו המשיך את העסק, אבל הוסיף יצירות תכשיטים משלו. פדריקו הלך בעקבותיהם והמשיך את המסורת בתעשיית היהלומים הישראלית.

 

פדריקו החל את הרומן שלו עם יהלומים ותכשיטים בגיל צעיר. הוא בילה שעות בצפיה באביו מעצב תכשיטי יהלומים, אשר יוצרו על ידי תכשיטנים מומחים באיטליה. זה היה המקום שבו דלי הצעיר פיתח את אהבתו לעסק, כמו גם את ההערכה שהוא רוחש לעיצובי תכשיטים יוצאי דופן ולמלאכת יד באיכות גבוהה.

 

פדריקו הצטרף לעסק של אביו מיד בתום לימודיו. עם זאת, הוא תמיד חלם לעלות לארץ. בתוך כמה שנים הגשים את חלומו, התיישב בישראל והחל לעבוד בבורסת היהלומים הישראלית כסוחר, המתמחה בשוק האיטלקי והאמריקאי.

 

בשנת 2006 פדריקו פתח חברה משלו בבורסה: יהלומי יואל דיל בע״מ. משלב מוקדם הוא החליט להתמחות ביהלומים בצבעים וצורות שונים. בתחילה התמקד בשוק האמריקאי, ושיתף פעולה עם שני אחיו הגדולים, שפתחו חברת מסחר ביהלומים בניו יורק.

 

יואל דיל
צילום:יואל דיל

 

 

אך בתוך כמה שנים פדריקו גילה את השוק האסייתי העצום ונשבה. ״אנשים באסיה עדיין מתרגשים מאבנים מיוחדות ועיצובים יצירתיים. כשאני מציג פריט מהקולקציה שלי, אני רואה את פניהם מוארות. הם שמחים לקנות טבעת יפה והם עוזבים עם חיוך. זה מרגש אותי״, אמר דיל.

 

יהלומי יואל דיל מתמחה ביהלומים צבעוניים מכל הגדלים וביהלומים חסרי צבע מכל הצורות, בעלי דירוגי ניקיון גבוהים. כמעט כל האבנים שדיל מוכר מצוידים בתעודות של GIA. בנוסף לאבנים בודדות גדולות, הוא יוצר שילובים קטנים של יהלומים צבעוניים מעורבים במשקל של עד 1 קרט, שתמיד מככבים בתערוכות.

 

אבל האהבה האמיתית של פדריקו היא עיצוב תכשיטים. הוא מייצר תכשיטים איכותיים, אשר כוללים יהלומים צבעוניים ומתמחה בטבעות קוקטייל. כל תכשיט הוא פריט יחודי, שעוצב במיוחד על ידי תכשיטנים מומחים בישראל. כיום, הוא אומר, תכשיטים מהווים כשליש מעסקיו.

 

״העיצובים שלי מיועדים בעיקר לשוק האסייתי, שבו יש חיבה ליהלומים צבעוניים. הם מאוד פופולריים שם ולמרות הצמיחה הכלכלית האיטית, הביקוש להם נמצא בעליה מתמדת״, אמר דיל.

 

בהיותו צעיר, אנרגטי וממוקד במטרה, פדריקו יציג בביתן היהלומים הישראלי בהונג קונג ביוני, ספטמבר, נובמבר ומרץ. בנוסף, הוא מציג בתערוכות ברחבי אסיה, ולרוב נוסע לשם פעם בחודש. כאדם שלא נח אף פעם, הוא בוחן כעת תערוכות בסין, דרום קוריאה וטאיוון.

 

יואל דיל
צילום:יואל דיל

 

כחלק מההכנות לתערוכת הונג קונג ביוני, פדריקו שלח המון סחורה לתערוכה – הן אבנים והן תכשיטים. הוא יצר קשר עם הלקוחות שלו והם כבר הבטיחו להיפגש איתו שם. הוא משוכנע שהתערוכה תהיה פעילה וריווחית עבורו, כמו שהיתה תערוכה הונג קונג במרץ.

 

פדריקו מאמין שהיתרונות היחודיים שלו טמונים בשושלת המעורבת שלו: ״אני תוצר של עירוב תרבותיות – איראנית, איטלקית וישראלית. אני מאמין שאני מביא את הטוב שבשלושת העולמות: יכולת מסחרית שהועברה מדור לדור של סוחרים איראנים; הערכה לעיצוב ומלאכת יד מצוינות מאיטליה; ויצירתיות וגמישות מישראל״, סיכם.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן