כריית יהלומים במכרות אפריקה

מחקר: קיימות חשובה לצרכני יהלומים לא פחות מעיצוב ומחיר

צרכני היהלומים בימינו מייחסים לא פחות חשיבות לנושאי קיימות ושמירה על הסביבה, מאשר למחיר ולעיצוב, בבואם לבחור יהלומים, או חברה שממנה יקנו תכשיטים, כך עולה מדוח התובנות השנתי ה-8 של ענקית היהלומים, דה בירס (De Beers).

 

המחקר העולמי של דה בירס, שנערך בקרב מעל 8,400 אנשים בשבעה שווקי צרכנות מרכזיים, גילה כי "שיקולי קיימות משפיעים על החלטות הקנייה של צרכנים בכל הסקטורים". המחקר הראה כי 60% מהצרכנים ומעל 80% ממובילי הדעה (קונים המשפיעים על החלטות הקנייה של חברים ובני משפחה) בחרו "לרכוש מוצר שיוצר באופן אחראי יותר מבחינה סביבתית או חברתית, על פני כל מוצר אחר".

 

דה בירס יהלומים הסביבה
צילום: De Beers

עוד עולה מהמחקר, כי קטגוריית תכשיטי היוקרה מדורגת במקום השלישי (אחרי אוכל וביגוד), בכל הנוגע למקומם המרכזי של שיקולי קיימות שונים בקבלת החלטת קנייה, כאשר אחד מכל חמישה צרכנים בעולם בחר בשנים האחרונות לרכוש תכשיט, בזכות אישורים אלו ואחרים בדבר פעילות אחראית ביחס לסביבה ולחברה, לפי הדוח.

 

בקטגוריות תכשיטי היהלומים, שיקולי קיימות התגלו כגורם מרכזי עבור צרכנים מכל השווקים. 30% מהצרכנים אף ציינו כי נושא הקיימות הוא השיקול החשוב ביותר מבחינתם ברכישת יהלום.

 

כשהתבקשו לדרג את חמשת שיקולי הקיימות המובילים, קבעו צרכני היהלומים כי מדובר בהגנה על הסביבה, יחס הוגן לעובדים, סורסינג של יהלומים שאינם חשודים כיהלומי מריבה, תמיכה בקהילות מקומיות, ומקור היהלומים.

 

כריית יהלומים ידנית איכות הסביבה
צילום: Shutterstock.com

הצרכנים המתמקדים בקיימות גם "מוכנים לשלם פרמיה על יהלומים טבעיים שמספקים תעודות ואישורים בנושא קיימות". לפי המחקר של דה בירס, 56% מצרכני היהלומים מוכנים לשלם תוספת של 10-20% במחיר, תמורת מותגי יהלומים טבעיים שיכולים להוכיח כי הם פועלים באופן אחראי חברתית וסביבתית. קרוב ל-17% מהצרכנים הללו מוכנים לשלם גם פרמיה של 25% עבור יהלומים טבעיים ממקורות ברי-קיימא.

 

המחקר גילה עוד כי הצרכנים רגישים יותר לערכים הסביבתיים והחברתיים של המותג, ככל שהיהלום נועד לציין אירוע סמלי ורגשי יותר, וכן ככל שהיהלום גדול יותר: 62% מהאנשים הקונים יהלומים טבעיים לרגל חתונה, אירוסין או ימי נישואין, ציינו כי קיימות היא אחד הגורמים החשובים ביותר בהחלטות הקנייה שלהם.

 

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), מסר כי "קיימות היא אחת המגמות העיקריות בכל ענפי הצרכנות, ודוח תובנות היהלומים השנה חקר עד כמה שיקולי קיימות משפיעים על גישות הצרכנים בנושא יהלומים. המחקר מצביע בבירור על כך שהגענו לנקודת מפנה – הקיימות כבר אינה מגמה שמתקרבת אלינו מעבר לאופק; זהו כבר היום אחד השיקולים המרכזיים בקניית יהלום".

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

"כמוצר יוקרה שהוא ייחודי לכל אדם, ובעל משמעות רגשית עמוקה, צרכנים בימינו רוצים לדעת שהיהלום שהם קונים, תואם לערכים שלהם, ותורם לעתיד טוב יותר לבני אדם ולכדור הארץ – והם דורשים יותר עדות לכך. לתעשיית היהלומים יש רקורד מרשים – גם אם לא תמיד מספיק מובן – של יצירת תועלת גדולה ומקיפה לאורך שרשרת הערך שלנו, כולל התחייבויות שאפתניות בנושא הקיימות לעשור הקרוב, ומעבר לו. כפי שהמחקר מראה, כל הגורמים בתעשייה חייבים לשקול כעת, כיצד לתקשר הכי טוב עם הצרכנים שלהם, כדי לייצר השפעה חיובית, שתהיה קריטית לשמירה על אמון, רצון ונאמנות הצרכנים לאורך זמן".

 

לקריאת דוח היהלומים המלא של דה בירס לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן