תכשיטי יהלומי מעבדה סינתטיים

מחקר: אירופה פתוחה יותר ליהלומי מעבדה מאשר ארה"ב

צרכני תכשיטים ממערב אירופה נכונים יותר לאמץ יהלומי מעבדה לעומת צרכני התכשיטים בארה"ב, כך עולה ממחקר חדש של חברת MVI Marketing.

 

המחקר "צריכת יהלומי מעבדה במערב אירופה בשנת 2021", תחת הכותרת "טכנולוגיה חדשה פוגשת עולם ישן" (“New Tech Meets Old World”), נערך אונליין, בהשתתפות 1,530 נשאלים. המחקר בחן עד כמה הצרכנים בחמשת השווקים הגדולים והחשובים באירופה (גרמניה, בריטניה, איטליה, ספרד וצרפת) מקבלים את קטגוריית יהלומי המעבדה ומודעים לה. כמו כן, המחקר השווה את הממצאים למחקרים קודמים דומים שנערכו בשוק האמריקאי.

ממצאים עיקריים

כ-77% מהצרכנים במערב אירופה היו מודעים ליהלומים סינתטיים, בטרם שמעו עליהם בשאלון. מדובר בנתון מעט נמוך מזה שנרשם בארה"ב, שבה 80% מהצרכנים הכירו את המוצר לפני שהשתתפו בשאלון.

 

ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

המודעות הרבה ביותר ליהלומי מעבדה נרשמה באיטליה (86%), שם 28% מהנשאלים היו "חיוביים ביותר" ביחס ליהלומי מעבדה, ומעל 50% ביקשו לשמוע מידע נוסף.

 

בתשובה לשאלה אם קנו או קיבלו תכשיט המשובץ ביהלומי מעבדה, ענו 41% מהאירופים שכן (לעומת 32% מהאמריקאים), לעומת 48% שהשיבו לא (לעומת 56% מהאמריקאים).

 

יהלומים סינתטיים פנסי
צילום: Scio Diamond Technology Corporation

26% מהצרכנים במערב אירופה אמרו כי יהיו מעוניינים לרכוש יהלומי מעבדה משלוש סיבות עיקריות: מחיר (הם עולים פחות מיהלומים טבעיים), מראה (הזהה לחלוטין ליהלומים טבעיים), ואיכות הסביבה (הם נתפסים כידידותיים יותר לסביבה, מאשר יהלומים טבעיים). קרוב לרבע מהנשאלים גם ציינו לטובה את העובדה שיהלומי מעבדה מגיעים עם תעודת דירוג, ואת העובדה שיקבלו יהלום מעבדה גדול בכ-30% ממקבילו הטבעי, באותו מחיר.

 

כמו כן, המחקר הצביע על כך שישנה יותר מודעות ליהלומי מעבדה בקרב גברים: 80% מהם מודעים למוצר, לעומת 73% מהנשים באירופה.

 

בחלוקה למדינות, 56% מהאיטלקים מסרו כי המוצר נותן להם השראה לרכוש תכשיטים לעצמם, בלי סיבה. הצרפתים (21%) גילו הכי פחות עניין מבין חמש המדינות ברכישת תכשיטים לעצמם בלי סיבה מיוחדת.

 

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום: Peter Bernik / shutterstock.com

מרטי הורביץ, מנכ"ל חברת THE MVEye שביצעה את המחקר, מסר כי הם לא ציפו ל"רמת מודעות כה דרמטית" ליהלומי מעבדה, כפי שהשתקף במחקר. הוא הוסיף כי "צרכנים אירופים צעירים יותר שהשתתפו במחקר, גילו עניין רב בהתרחבותה של קטגוריית יהלומי המעבדה. אמריקאים בני גילם, לעומת זאת, מגלים פחות מעורבות בנושאים חברתיים, ובאופן שבו עסקים מטפלים בסוגיות סביבתיות, חברתיות וממשלתיות".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן