טבעת אירוסין

בהשפעת הקורונה: אלו מגמות תכשיטי היהלומים בחורף הקרוב

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) פרסמה לאחרונה את דוח Flash הרביעי לשנה הנוכחית, הבוחן מקרוב את מגמות עיצוב תכשיטי היהלומים הצפויות בעונת סתיו/חורף 2020, שיושפעו במידה רבה מ"האופן שבו הצרכנים מרגישים, לאור האירועים השנה והשפעת הסגר במדינות השונות".

 

בכתיבת הדוח, דה בירס חברה לסוכנות ייעוץ מגמות האופנה Adorn Insight, שניתחה את נתוני מחקרי הצרכנות של דה בירס מאז תחילת המגיפה, על מנת לחזות "את המגמות הרווחות שתכשיטנים יכולים לצפות להן בסתיו/חורף 2020, ולתוך השנה הקרובה".

שלוש מגמות עיקריות

על סמך ניתוח הנתונים, הדוח מזהה שלוש מגמות עיקריות – צורפות חדשה ואיכותית, יופי טבעי, והשקעה במיטב. מגמות אלו ישפיעו על העדפות הצרכנים בשלוש דרכים עיקריות: הערכה גוברת לצורפות, אמנות ועיצוב התאמה אישית; עיצובים וחומרים שמתייחסים לעולם הטבע; והעדפה לפריטים נצחיים, שאינם יוצאים מן האופנה.

 

חנות תכשיטים קורונה יהלומים
צילום: Alexandros Michailidis / shutterstock.com

על פי דה בירס, כל אחת מהמגמות הללו "כבר באה לידי ביטוי בקולקציות חדשות של מותגי תכשיטים מובילים, וניתן לצפות כי הן יתגברו ככל שנתקרב לתקופת המתנות לרגל עונת החגים הקרבה". 

 

לאור השינויים ובמהלכם, הצרכנים מחפשים נוחות, יציבות ובהירות, ורוצים יותר לצאת ולקנות. הם מחפשים ביטחון ורוצים לסמוך על המותגים שהם בוחרים, המבטיחים יושרה, מחויבות, צורפות איכותית, ושמירה על ערך התכשיט.

 

חנות תכשיטים פוראברמארק סין
צילום: Forevermark

התכשיטים הפופולריים ביותר

מחקר הצרכנים האחרון שפרסמה דה בירס בסוף אוגוסט, הנכלל בדוח הנוכחי, קובע כי 65% מהאמריקאים "נוטים כעת יותר להעניק מתנה משמעותית למישהו שהם אוהבים, לעומת האופן שחשו לפני המגיפה". בנוסף, מצוינת "עלייה משמעותית במספר הנשים שחשות בטוחות לרכוש תכשיטי יהלומים בעצמן".

 

תכשיטי היהלומים הפופולריים ביותר, שהצרכנים יהיו מוכנים להשקיע בהם, הם טבעת יהלום (36% מהנשאלים), תליון יהלומים או שרשרת (30%) ועגילים צמודים (22%).

 

דלפק בחנות תכשיטי יהלומים
צילום: Daniel Jedzura / shutterstock.com

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), ציין כי "[…] המגיפה האיצה כמה מגמות שכבר הורגשו, כגון תשוקה לצורפות, אותנטיות וקיימות, ועניין צרכני גובר ביופי של עולם הטבע, ועיצובים קלאסיים העומדים במבחן הזמן. קמעונאים של תכשיטי יהלומים צריכים ללא ספק לשקול כיצד לשלב את המגמות הללו בקולקציות, בשיווק ובמוצרים שיציעו בקרוב".

 

סקר התובנות של דה בירס הצביע גם על עלייה באמון הצרכנים לעומת חודש אוגוסט, שבו נרשמה עלייה חדה בשיעורי התחלואה במדינות רבות בארה"ב. אחת המסקנות החשובות העולות ממנו הוא שנשים וגברים כאחד, מתכננים לרכוש או לקבל יותר תכשיטי יהלומים בששת החודשים הקרובים. גם נשים ציינו שהן עונדות בימים אלו יותר תכשיטי יהלומים – בעיקר טבעות אירוסין ושרשרות יהלומים – לעומת גלי המגיפה הקודמים.

 

לקריאת הדוח המלא לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן