קניון חנויות תכשיטים קורונה

סקר: עלייה במכירות תכשיטי היהלומים בארה"ב בעונת החגים

המכירות הקמעונאיות לרגל עונת החגים בארה"ב (11 באוקטובר עד 24 בדצמבר) עלו השנה בכל הקטגוריות, כאשר קטגוריית התכשיטים רשמה את הצמיחה השנתית השנייה בגובהה מבין כלל הקטגוריות, כך עולה מסקר SpendingPulse של חברת מאסטרקארד.

 

המכירות הקמעונאיות בעונת החגים של 2020, להוציא כלי רכב ודלק, רשמו עלייה שנתית של 3%. לנתון זה תרם במיוחד זינוק של 39% במכירות אונליין לעומת 2019. המכירות אונליין היוו כ-19.7% מכלל המכירות הקמעונאיות, לעומת 13.4% ב-2019.

 

מכירות התכשיטים הקמעונאיות צמחו בסך הכול ב-4.3%. מגפת הקורונה אמנם פגעה במכירות בחנויות פיזיות, אך מכירות התכשיטים אונליין זינקו ב-44.6%. אגב, הקטגוריה המובילה הייתה ריהוט ורהיטים, שרשמה צמיחה שנתית של 16.2% במכירות.

 

קורונה חנות תכשיטים יהלומים
צילום: Heng Lim / shutterstock.com

עוד עולה מהסקר כי 'בלאק פריידי' היה יום הקניות החזק ביותר בעונת החגים של 2020, למרות ירידה שנתית של 16.1%. סוף השבוע של חג ההודיה, שמתחיל בבלאק פריידי ומסתיים בסייבר מאנדיי, נותר מועד עיקרי לקניות לרגל החגים.

 

"הצרכנים האמריקאים הפכו את עונת החגים על ראשה, והמחישו את הביטוי 'להישאר בבית בחגים' ברוח 2020. הם קנו מהבית דברים לבית, והובילו לצמיחת שיא במסחר האלקטרוני", מציין סטיב סאדוב (Steve Sadove), יועץ בכיר למאסטרקארד, ויו"ר סאקס (Saks) לשעבר. הוא הוסיף כי הצרכנים ערכו השנה קניות מוקדם מאי פעם, וכי הצמיחה בשיעור 3% במכירות מעידה על חוזקם של קמעונאים וצרכנים כאחד.

 

סקר נוסף, שערך מגזין InStore בקרב תכשיטנים בארה"ב, מצביע אף הוא על צמיחה "משמחת" במכירות. 60% מהתכשיטנים שהשתתפו בסקר דיווחו על שיפור במכירות לעומת עונת החגים של 2019: מעל שני-שליש מהם ציינו כי ביצועי המכירות היו "טובים מהצפוי" או "מצוינים", 27% מהנשאלים רשמו ביצועים פחות טובים לעומת אשתקד, ו-13% הנותרים דיווחו כי המכירות היו בהיקף דומה לשנה שעברה.

 

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום: wavebreakmedia / shutterstock.com

הסיבות לעלייה במכירות היו העובדה שצרכנים נותרו בבתים ולא יכלו לטוס לחופשות, הרצון להביע אהבה בפני הקרובים להם במהלך תקופה קשה, ודגש מחודש על קשרי קהילה, כולל תמיכה בבעלי עסקים קטנים. 55% מהתכשיטנים בסקר אף מסרו כי ההוצאה הממוצעת צמחה לעומת 2019.

 

עדות חיובית נוספת בנוגע למכירות התכשיטים בעונת החגים, מציג האנליסט עידן גולן. על פי הניתוח של גולן, מכירות התכשיטים בארה"ב צמחו בדצמבר ב-160%-170% לעומת נובמבר, עלייה חודשית גבוהה מהממוצע, שעומד בעשור האחרון על 122%. מהניתוח של גולן עולה כי מכירות התכשיטים בארה"ב רשמו עלייה שנתית ב-2020 – נתון מרשים לאור האתגרים של השנה החולפת. לדבריו, התיאבון של הצרכנים האמריקאים למשהו יציב, מוכר ועמיד, שירת היטב את עולם התכשיטים, ואת תעשיית היהלומים במיוחד. 

 

טבעת נישואין חתונה יהלום
צילום: MarinaPanina / pixabay

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן