סין קורונה תכשיטים יהלומים

הפגנת העוצמה של שוק היהלומים הסיני ב-2020

צריכת התכשיטים בשוק הסיני התאוששה הכי מהר ממגפת הקורונה במהלך השנה האחרונה. רוב חנויות התכשיטים בסין רבתי – כולל סין, הונג קונג, מקאו וטייוון – נפתחו מחדש באפריל 2020, לאחר שהיו סגורות במהלך חלק מינואר ורוב פברואר.

 

כאשר ביתר העולם נכנסו לסגר בסוף מרץ 2020, ונותרו בסגר במשך חודשים רבים לאחר מכן, השוק הסיני הוביל את ההתאוששות העולמית, ושימש כמגדלור עבור תעשיית היהלומים – במיוחד עבור קמעונאים בעלי פעילות גלובלית. כבר באפריל, חברת התכשיטים הגדולה בעולם, טיפאני ושות' (Tiffany & Co), מסרה כי המכירות באותו חודש בסין רשמו עלייה שנתית של 30%, ולאחר מכן נרשמה בחודש מאי עלייה שנתית עצומה של 90%. המומנטום הזה נמשך עד סוף השנה.

 

הרמס יוקרה סין תכשיטים
צילום: TonyV3112 / shutterstock.com

ריצ'מונט (Richemont), קונגלומרט היוקרה השני בגודלו בעולם, והבעלים של מותגי יוקרה כגון קרטייה (Cartier) ו-ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels), מסר כי מכירות החברה בסין עלו ברבעון הרביעי בשיעור שנתי של 80%,; חברות יוקרה ותכשיטים אחרות הפעילות באזור, ובהן LVMH (לואי ויטון מואה הנסי) בעלת עמדת הובלה בשוק, דיווחו על תוצאות מרשימות דומות שנרשמו בסין עד סוף 2020.

 

בזמן התפרצות הקורונה, הביקוש מסין היווה פחות מ-20% מכלל הביקוש הצרכני לתכשיטי יהלומים בעולם, כך עולה מהנתונים שבידי זימניסקי. לאחר המגפה, עם זאת, חלקה של סין בביקוש העולמי עשוי לצמוח על פי ההערכות ל-25-30%.

 

קורונה חנות תכשיטים יהלומים
צילום: Heng Lim / shutterstock.com

סין הפכה למנוע הביצועים העיקרי של אזור סין רבתי, חלקית בשל עלייה ניכרת במספר הצרכנים הסינים שרכשו תכשיטים בסין עצמה, ולא בהונג קונג ובמקאו – או ביעדים פופולאריים אחרים לקניות עבור צרכנים סינים חובבי יוקרה, כגון שווקים מרכזיים באמריקה, מערב אירופה יפן (שבאופן מסורתי הציעו לצרכנים הסינים לא רק מחירים נמוכים יותר של מוצרי יוקרה, אלא גם "יתרון בחוויה").

 

הסגרים וההגבלות על נסיעות בעולם בשל המגפה, בלמו למעשה את התיירות הסינית. זה תרם למגמה רב-שנתית שבה סינים רבים יותר עושים קניות בסין עצמה. המגמה התחזקה בעקבות שורה של צעדים שנקטה תחילה ממשלת סין בתחילת 2016, כדי לעודד יותר הוצאות על יוקרה בגבולות סין, ובהם הורדת מכסי הייבוא על מותגים זרים, והקלת המגבלות על קניות בדיוטי-פרי.

 

צעירים סין תכשיטים יהלומים
צילום: Tom Wang / shutterstock.com

בעוד דפוסי הקניות הגיאוגרפיים המשתנים של צרכנים סינים ללא ספק חיזקו את נתוני המכירות היחסיים של תכשיטנים בסין, יצירת העושר הבסיסית בסין והתחזקות מעמד הביניים והמעמד הבינוני-גבוה בסין, עם נטייה וחיבה למוצרי יוקרה, עומדת בבסיס הביקוש.

 

מותגי יוקרה גלובליים רבים הפועלים בסין בונים על נתונים שמפרסמות חברות ייעוץ כמו מקינזי (McKinsey), המביעות התלהבות נוכח פוטנציאל הצמיחה של השוק הסיני. כמו למשל, העובדה ש-50% מ"הצרכנים האמידים" בסין כיום לא היו אמידים עד לפני 5 שנים, או ש-80% מאותם "אזרחים אמידים" בני פחות מ-45.

 

תכשיטים לאו פנג שאנג
צילום: איריס הורטמן

לטווח ארוך, נראה כי שיעורי הצמיחה הגבוהים בסין יסייעו לה לעקוף את ארה"ב כשוק הגדול ביותר של תעשיית היהלומים, כבר עד סוף העשור הנוכחי. נכון להיום, ארה"ב אחראית למחצית מהביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים. 

 

מאת פול זימניסקי. פורסם באתר GJEPC

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן