ציורים יהלומים צבעוניים

ציירי לי יהלום

אנו רגילים להיתקל ביהלומים משובצים בטבעות אירוסין, בתליונים ובעגילים, ולפעמים ביהלומים בתפזורת. אולם ביהלומים המצוירים על גבי ציור שמן גדול בסלון, טרם נתקלנו. עד שפגשנו במהלך תערוכת JCK לאס וגאס את האמנית האנגלית אן דסי (Anne Decee).

 

הרעיון

 

יום אחד, אן קיבלה פנייה מיהלומן מהאטון גארדן שבלונדון. אותו יהלומן אהב את העבודות שלה, וביקש ממנה לעצב עבורו תכשיטים. היא אמנם עיצבה עבורו תכשיטים, אך היהלומים הם ששבו את לבה, והיא החליטה להמשיך ולעשות את מה שהיא הכי אוהבת – לצייר יהלומים. "מבחינה אמנותית ליהלומים יש עומק, הרבה שכבות, צבעים רבים וכל אחד מהם ייחודי ואינו דומה לשני", היא מסבירה. היהלומים אמנם קטנים מטבעם, אך דסי מציירת אותם בענק, כך שניתן להבחין בכל חלקי היהלום המצויר.

 

תהליך העבודה

 

כיום, דסי מקדישה את כל זמנה לציור יהלומים. התהליך מתחיל בצילום היהלום במשרדי היהלומן. בשלב זה, היא מצלמת צילומים רבים של היהלום, ממספר זוויות. את הצילום היא מעבדת לרמת דיוק גבוהה מאוד, ורק לאחר שהיא מרוצה מאיכות הצילום, היא מתחילה לצייר את היהלום על פיו, בצבעי שמן על קנבס. חלק מהציורים גדולים וחלק קטנים יותר, בהתאם לגודל היהלום ולמספר הפאות שלו.

 

ציורים של יהלומים
צילום: Iris Hortman

 

הקונים

 

"כשהתחלתי לצייר יהלומים לא ידעתי בוודאות מי יהיה קהל היעד", מספרת דסי. "התחלתי לפרסם את הציורים במדיות החברתיות, והתגובה הייתה נפלאה. כיום פונים אלי יהלומנים שמבקשים לצייר את היהלומים שברשותם, תכשיטנים, וגם אנשים שפשוט אוהבים את הציור".

 

מחירי הציורים נעים בין 800 ל-3,500 ליש"ט (3,800-16,800 שקל), בהתאם לגודל הציור ומידת המורכבות שלו. "בדרך כלל אני מציירת יהלום רק פעם אחת, לכן הציורים שלי ייחודיים בדיוק כמו היהלומים שמופיעים בהם".

 

"הכי אוהבת יהלומים צבעוניים"

 

אן דסי אינה בוגרת של בתי ספר לאמנות. את המלאכה היא למדה בעצמה, לאחר שעבדה במדיומים שונים עד שהגיעה לציורי יהלומים בשמן על קנבס. היא מתגוררת באסקס שבאנגליה, אך נודדת עם עבודותיה ברחבי העולם. היא הצליחה לייצר לעצמה שם, ומוזמנת על ידי מארגני תערוכות תכשיטים בעולם לצייר וליצור בזמן התערוכה. בין היתר, היא משתתפת בתערוכת IJL לונדון, בתערוכה בטוסון, אריזונה, ב-JCK לאס וגאס, ועוד.

 

ציורים של יהלומים
צילום: Iris Hortman

 

"יהלומים הם מרתקים בעיניי. אני הכי אוהבת לצייר יהלומים צבעוניים, כי יש בהם כל כך הרבה צבעים וגוונים, ההופכים את העבודה שלי למעניינת במיוחד. כשאני מציירת אני מרגישה שאני נושמת. אני מאד אוהבת את מה שאני עושה".

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן