נשיא הבורסה יורם דבש

"אנו יכולים לקחת את עתיד ענף היהלומים לידינו"

 

חברים וקולגות יקרים,

 

אלו זמנים חשובים, ושינוי מורגש בכל מקום סביבנו.

 

האירועים הסוערים של השבוע האחרון ברחבי ארה"ב, אירופה ואזורים אחרים, מסמלים צורך בשינוי. כאשר התפרצויות זעם כנות נגד אלימות משטרתית וגזענות הפכו למסע הרס וביזה, חנויות קמעונאיות רבות הושחתו. אקטיביסט אחד אפילו איים לשרוף את רובע היהלומים בניו יורק. למרבה המזל, אי-השקט התגלגל לכדי הפגנות שקטות, אך ברור כי מדובר בתנועה שתוביל לשינוי.

 

משבר הקוביד-19 הוא אירוע עולמי עצום, שיוביל אף הוא לשינויים גדולים. מצב הדברים כבר השתנה, לאור השבתת הטיסות, מעברם של מיליוני אנשים לעבודה מהבית, והפיכתן של ועידות הווידאו לזירת המפגש שלנו. כשהמשבר יחלוף, מצב הדברים ישתנה. תעשיית היהלומים תצטרך לשקול איך להתאים את העסקים שלנו לשינוי.

 

זה ישפיע גם על הצרכנים. לאחר שחוו פגיעה בבריאותם ובביטחונם הכלכלי, לאחר שעברו בידוד, בדידות וחשש, אני מאמין כי ישקלו מחדש את הערכים וסדרי העדיפויות שלהם. הם ישימו יותר דגש על קשרים – משפחה, חברים ואהובים – ויוקירו דברים אמיתיים, אותנטיים, שזכו להערצת הדורות הקודמים. זה יכלול, להערכתי, את סמל האהבה שנהנה מהכרה ממושכת – יהלומים.

 

קורונה חיטוי תכשיטים יהלומים
צילום: Patcharanan / shutterstock.com

אני אופטימי בנוגע לעתיד. תעשיית היהלומים היא בת מאות שנים, ועמדה באתגרים רבים. צלחנו את האתגרים הללו, והוכחנו את העוצמה, התבונה והיצירתיות של תעשיית היהלומים.

 

לפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) יש תפקיד חשוב למלא, בעודנו יוצאים מן המשבר. הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים יכולה להיות הכלי שיאפשר לנו לגשר על הפער בין ישן וחדש. בכוחות משולבים אנו חזקים יותר, חכמים יותר, ויכולים לתמוך האחד בשני. הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים עשויה לסייע לנו לקחת לידינו את עתידה של תעשיית היהלומים העולמית, ולהבטיח כי תצא מהמצב הנוכחי חזקה יותר.

 

עסקי היהלומים חייבים להתבסס על שיתוף פעולה; כיום, יותר מאי פעם, עלינו לשלב כוחות. לכן, הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים מזמינה את השחקנים החשובים בתעשיות היהלומים והתכשיטים להצטרף לשורותינו. אני גאה מאוד להודיע כי ענקית קמעונות התכשיטים צ'או טאי פוק (Chow Tai Fook) הסכימה להצטרף כחברה לפדרציה, וכי מנכ"ל החברה, אלברט צ'אן (Albert Chan), ישמש כמשקיף במועצת המנהלים שלנו.

 

חנות תכשיטים הונג קונג
צילום: איריס הורטמן

צעד חשוב מאוד נוסף בכיוון הוא Get Diamonds, פלטפורמת מסחר היהלומים אונליין הראשונה שאינה בבעלות עסק פרטי, אלא בבעלות התעשייה. בעבודה משותפת, תוך כמה שבועות בלבד בנינו את פלטפורמת המסחר הגדולה והמתקדמת ביותר, וחשוב מכל – כזו שאינה חותרת לגרוף רווחים, אלא לתרום לתעשיית היהלומים. הרווחים מ-Get Diamonds יושקעו בפרויקטים למען התעשייה, כולל פרסום גנרי.

 

אנו רוצים גם לשמוע מכם. מה תרצו שה-WFDB תהיה עבורכם? כיצד נוכל להיות רלוונטיים יותר לצרכים שלכם? אנא שתפו עמנו את החזון שלכם.

 

שמרו על ביטחונכם ובריאותכם,

 

יורם דבש, נשיא בפועל של WFDB

 

למכתבו של יורם דבש לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן