argyle cardinal carat radiant cut fancy red diamond art 59947211

10 המאמרים שהכי עניינו אתכם בשנה החולפת

עם סיומה של 2019 ותחילתה של שנה אזרחית חדשה, פורטל היהלומים מסכם את השנה החולפת, ומגיש לקוראיו את רשימת 10 המאמרים הנקראים ביותר בשנה החולפת. מהדירוג עולה בבירור כי יהלומי מעבדה הם הנושא שהעסיק ביותר את קהילת היהלומים הישראלית אשתקד, כאשר כמחצית מהמאמרים הנקראים היו בנושא זה. נושאים נוספים שעניינו את הקוראים: ההעדפות של הקהל הצעיר, פלטפורמת "הכר את הלקוח", ועתידה של תעשיית היהלומים.

 

לפניכם, בסדר עולה, רשימת מאמרי היהלומים הנקראים ביותר בשנת 2019.

10. האם תעשיית היהלומים באמת במשבר?

המאמר של האנליסט פול זימניסקי פורסם בחודש יולי, ובחן את התנאים הנוכחיים בתעשיית היהלומים. לדברי זימניסקי, רבים אמנם מדברים על "משבר", אולם התעשייה גם ייעלה את שרשרת האספקה, והפכה לרזה וחכמה יותר. 

 

לקריאת המאמר לחצו כאן

9. מיהו הדור הבא של צרכני התכשיטים?

בחודש אוקטובר, פורסם מאמר המשרטט 10 מאפיינים של דור ה-Z, צעירים בני 15-25: איך הם חושבים, מה הם עושים, לאן הם שואפים? אותם צעירים יתחילו בקרוב לרכוש תכשיטים, אם טרם עשו זאת, והצלחתו העתידית של הענף תלויה ביכולתו להבין את הצרכים והרצונות שלהם.

 

לקריאת המאמר לחצו כאן 

 

דור ה-Z יהלומים סמארטפונים
צילום: By View Apart / shutterstock.com

8. סיכום תערוכת הונג קונג: פעילות ערה בביתן הישראלי

בשנה החולפת, פורטל היהלומים החל לפרסם יותר סרטוני וידאו, ומדי חודש אף הפיק וערך סרטון המציג את פניו השונים של ענף היהלומים הישראלי. בחודש מרץ, פורסם אייטם לסיכום תערוכת היהלומים, אבני החן והפנינים של הונג קונג, שכלל סרטון קצבי וערוך מהחומרים שצולמו על ידי המציגים בביתן הישראלי. 

 

לקריאת המאמר לחצו כאן

 

7."הכר את הלקוח": גשר מעל המים הסוערים בענף היהלומים

נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), ארני בלום, פרסם בחודש אוקטובר מאמר הסוקר את הקמתה של פלטפורמת KYC ("הכר את הלקוח שלך"), שתהווה לדבריו כלי חיוני להשבת האמינות והאמון לתעשיית היהלומים. 

 

לקריאת המאמר לחצו כאן 

6. מחקר: שוק היהלומים הסינתטיים יצמח ל-29.15 מיליארד דולר ב-2025

בחודש אוגוסט, פרסמנו מחקר הקובע כי שוק היהלומים הסינתטיים יצמח ל-29.15 מיליארד דולר בשנת 2025. אותו מאמר גם קבע כי סין מובילה את ייצור הסינתטיים בעולם, שהטכנולוגיה ממשיכה להשתפר, המחירים ממשיכים לרדת – אולם הצרכנים עדיין חוששים.  

 

לקריאת האייטם לחצו כאן

 

יהלומים סינתטיים יהלומי מעבדה
צילום:Scio Diamond Technology Corporation

5. לגעת ביהלום (סינתטי)

לשחקן הקולנוע ליאונרדו דיקפריו יש מערכת יחסים ארוכה ומורכבת עם ענף היהלומים. ב-2006 יצא לאקרנים הסרט "יהלום הדמים" (Blood Diamond) בכיכובו, שעסק בתופעת יהלומי המריבה בסיירה לאון, וצייר את תעשיית היהלומים באור שלילי. דיקפריו הוא גם שותף בחברת דיאמונד פאונדרי (Diamond Foundry), יצרנית יהלומי מעבדה מקליפורניה, שהייתה אחת משמונה חברות שספגו באפריל אזהרה מנציבות הסחר הפדרלית (FTC), שדרשה כי יבחינו בפרסומים שלהן בין יהלומים טבעיים ליהלומי מעבדה. 

 

לקריאת המאמר לחצו כאן 

 

ליאונרדו דיקפריו יהלומי מעבדה
צילום: Andrea Raffin / shutterstock.com

4. שוק התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה יצמח ל-15 מיליארד דולר

מאמר נוסף מאת האנליסט פול זימניסקי, שפורסם בינואר, קבע כי שוק התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה ירשום צמיחה שנתית של 22% עד שנת 2035. זימניסקי אף טוען כי יהלומי מעבדה יתאימו במיוחד לשוק תכשיטי האופנה, אך במקביל היקרים מהם עשויים להתחרות גם בתכשיטי יהלומים טבעיים. 

 

לקריאת המאמר לחצו כאן 

3. המלאי גדל, הביקוש נחלש, ונמשכת הירידה במחירי יהלומי המעבדה

האנליסט עידן גולן פרסם בחודש מאי ניתוח של שוק היהלומים הטבעיים ויהלומי המעבדה, המצביע על תנודות קלות בלבד במחירי היהלומים הטבעיים, לעומת ירידות דרמטיות במחירי יהלומי המעבדה.  

 

לקריאת המאמר לחצו כאן

 

ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

2. היהלום האחרון בעולם: הספירה לאחור החלה

בחודש מרץ, פורסם מאמר מאת קרן המחקר של יהלומים צבעוניים (FCRF), הקובע כי תוך שני דורות התעשייה תסיים את פעילות הכרייה העולמית, ותשנה את פניה, כך שרוב היהלומים בשוק יהיו יהלומי יד שנייה, בזירה שתהפוך ל"מכרה" היהלומים הגדול בעולם. 

 

לקריאת המאמר לחצו כאן

1. האתיקה של היהלומים הסינתטיים

המאמר הנקרא ביותר בפורטל היהלומים בשנה החולפת היה מאמרו של מרטין רפפורט, המו"ל של מגזין רפפורט ומחירון היהלומים רפפורט, שפורסם בחודש יולי. רפפורט פרסם מאמר מקיף, ובו התייחס לסוגיות שונות הקשורות ליהלומי מעבדה, ובהן ערכם הכספי, כמה ניתן להרוויח במכירתם, פלח השוק שאליו הם פונים, משבר הזהות של ענף היהלומים הטבעיים, ועוד. רפפורט סיים את המאמר עם שלל המלצות לטיפול בנושא.

 

לקריאת המאמר לחצו כאן 

 

מרטין רפפורט יהלומים
צילום: Martin Rapaport

 

בברכת שנה אזרחית טובה ומוצלחת לקהילת היהלומנים הישראלית.

 

צוות פורטל היהלומים. 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן