יהלומים-ליטושים-מיוחדים

עלייה קלה במחירי היהלומים המלוטשים בדצמבר

מדד מחירי היהלומים המלוטשים של IDEX רשם עלייה קלה במהלך חודש דצמבר, לאחר קיפאון שנרשם במחירי היהלומים המלוטשים במהלך נובמבר. מדד מחירי היהלומים החל את החודש ברמה של 120.02, וננעל ברמה של 120.90.

 

מדד יומי מחירי יהלומים
צילום:IDEX Online

 

ירידה רב-חודשית במחירי היהלומים

 

מחירי היהלומים המלוטשים ירדו מאז אמצע השנה שעברה, למרות שבחודשים האחרונים נרשמת עליית מחירים קלה מאוד. עם זאת, מחירון היהלומים מצוי באחת מנקודות השפל מזה יותר משלוש שנים, כפי שמראה הגרף לפניכם.

 

מחירון יהלומים מלוטשים
צילום:IDEX Online

 

החל מינואר 2015, נרשמה בסך הכל ירידה של 8.6% במדד מחירי היהלומים המלוטשים מאז ינואר 2015.

 

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים רשמו בדצמבר עלייה של 0.7% לעומת נובמבר 2017.

 

מחירי יהלומים מלוטשים דצמבר
צילום:IDEX Online

 

בחישוב שנתי, מחירי היהלומים המלוטשים בדצמבר רשמו ירידה של 1.1% לעומת דצמבר 2016.

 

מגמות מחירי יהלומים מלוטשים
צילום:IDEX Online

 

מחירי יהלומים לפי גודל

 

בהשואת מחירים חודשית בין דצמבר לנובמבר 2017, חמש קטגוריות רשמו עליות מחירים, ואילו קטגוריה אחת רשמה ירידות מחירים, כפי שמראה הגרף לפניכם.

 

מחירי יהלומים מלוטשים גודל
צילום:IDEX Online

 

בהשוואת מחירים שנתית, בין דצמבר 2017 לדצמבר 2016, ארבע קטגוריות רשמו ירידות מחירים, ושתי קטגוריות רשמו עליות מחירים – יהלומים במשקל 2.0 קרט ו-3.0 קרט, כפי שניתן לראות בגרף לפניכם.

 

מחירי יהלומים מלוטשים שנתיים
צילום:IDEX Online

 

לטווח ארוך, המגמה הכללית היא כי יהלומים במשקל 4 קרט רושמים את תנודתיות המחירים הגבוהה ביותר, למרות שיהלומים במשקל 3 קרט רשמו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015, כפי שמראה הגרף לפניכם. מדצמבר 2015 ואילך, נרשמה יציבות מחירים יחסית בקטגוריות המשקל של 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

מחירון יהלומים מלוטשים עגולים
צילום:IDEX Online

 

תחזית

 

התחושה במרכזי היהלומים הייתה באופן כללי חיובית, כאשר יהלומנים המתינו לתקופות המכירות החזקות והחשובות לרגל עונת החגים וראש השנה הסיני.

 

בארה"ב, שוק תכשיטי היהלומים הגדול ביותר בעולם, נרשמו על פי ההערכות מכירות חזקות. על פי סקר SpendingPulse של מאסטרקארד, המכירות בעונת החגים של נובמבר-דצבר עלו השנה ב-.5.9%, בזכות מכירות ברגע האחרון.

 

פורסם באתר IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן