יהלום מלוטש גדול בריטניה

10 הסיפורים של השנה בענף היהלומים

שנת 2021 לא הייתה פשוטה. נגיף הקורונה, שרבים קיוו כי ייעלם מחיינו במהרה, מסרב בינתיים לעשות זאת. במהלך השנה העולם אמנם חזר בהדרגה ובזהירות לעסקים כרגיל, אך ברקע הורגש היטב החשש מהתפרצות מחודשת של הנגיף ששינה את חיינו בשנתיים האחרונות.

 

עם זאת, מדיניות הסגרים וההגבלות הרבות על נסיעות וטיולים, הועילו לתעשיית התכשיטים והיהלומים. רק לאחרונה פורסם כי תעשיית היהלומים הישראלית רשמה צמיחה מרשימה בשנה החולפת, ועקפה את נתוני 2019, שקדמה לקורונה.

 

קורונה חנות תכשיטים יהלומים
צילום: Heng Lim / shutterstock.com

מטבע הדברים, הקורונה הייתה אחד הנושאים שהכי העסיקו את קוראי פורטל היהלומים בשנה החולפת. לצד הנגיף החמקמק, קהילת היהלומנים המשיכה להתעניין בנושאים החשובים והבוערים שעל הפרק: יהלומי מעבדה, מגמות המחירים, וטכנולוגיות מעקב וזיהוי, שמגבירות את השקיפות והאמון הציבורי בענף.

 

אז בלי הקדמות נוספות, אלו 10 הכתבות הנקראת בפורטל היהלומים בשנת 2021. נתראה בסיכום השנה הבאה!

 

מקום 10: איך חברות התכשיטים הגדולות בעולם משווקות יהלומי מעבדה?

אנליסט היהלומים פול זימניסקי סוקר את האסטרטגיות לשיווק תכשיטים של מותגים עולמיים מוכרים, ומבחין בין שני סוגי חברות: כאלו שכבר מכרה אבנים שהן חיקוי או תחליף, וחברות תכשיטי יוקרה שטרם עשו או עושות זאת.

 

מקום 9: בדרך לתפיסה ציבורית חדשה של יהלומים

אנליסט היהלומים פול זימניסקי מתאר שורה של חידושים וטכנולוגיות שחודרות לענף, אך מצביע על יוזמה אחת שלדבריו מתבלטת כחשובה ביותר: יכולת מעקב אחר יהלומים, מהמכרה עד השוק.

 

יהלומים מלוטשים יהלומים לבנים
צילום: Bjoern Wylezich / shutterstock.com

מקום 8: בדרך לשרשרת אספקת יהלומים הוגנת ומאוזנת

תרגום מאמר של יעקב אלמור, שפורסם באתר Rough&Polished, שמצביע מצד אחד על התאוששות מהירה מהצפוי של מכירות התכשיטים מהקורונה, ומצד שני על המלכוד שבו נמצא אמצע הערוץ – סיטונאים, יצרנים ולוטשים.

 

מקום 7: פנדורה תמכור רק יהלומי מעבדה. איך זה ישפיע על התעשייה?

החלטתה של ענקית תכשיטי האופנה פנדורה למכור אך ורק יהלומי מעבדה, היכתה גלים באמצע השנה. בריאיון עם פול זימניסקי, אנליסטי היהלומים מזכיר כי בשוק היהלומים הטבעיים, פנדורה היא שחקנית קטנה, והודעתה לא צפוה לפגוע במכירות או במחירי היהלומים הטבעיים. בעיקר כי חברות תכשיטי יוקרה והלקוחות שלהם ממשיכים להעדיף יהלומים טבעיים.

 

מקום 6: צלילה והתאוששות: ניתוח שוק היהלומים ברבעון הרביעי

בתחילת השנה, כשעוד לא היה ברור לאן פנינו, פרסם עידן גולן מאמר המנתח את 2020, שהייתה שנה מאתגרת, אך גם הציגה התאוששות מרשימה בסיומה, כך שדברים די חזרו למקומם ברבעון הרביעי.

 

לופה לוטש יהלום מלוטש
צילום: EgolenaHK / shutterstock.com

מקום 5: האם אנחנו בדרך לבועה במחירי היהלומים המלוטשים?

מאמר נוסף של עידן גולן שהגיע לעשר הכתבות הנצפות, עסק בחשש מבועת מחירים בענף היהלומים, ו באפשרות כי ייתכן כי עליית המחירים מתקרבת לשיאה, ובקרוב יורגש מפנה

 

מקום 4: יהלומי מעבדה מול יהלומי טבעיים: שתי אסטרטגיות שיווק – והפרס למנצח

האם ההתנגשות בין שני המוצרים בלתי נמנעת? זו השאלה שעליה מנסה לענות המאמר של סרגיי גוריאנוב מאתר Rough&Polished. התשובה שלו, אגב, היא כן. בסופו של דבר, התחרות בלתי נמנעת.

 

מקום 3: חמישה טרנדים חשובים בתעשיית היהלומים

פול זימניסקי כתב על האתגרים שתעשיית היהלומים החלה להכיר בהם, מצד צרכנים בימינו. הוא משרדד חמש מגמות בולטות: קיימות, מעקב אחר מקור היהלומים, משמעת בשרשרת האספקה, צמיחת הביקוש בסין, וחדשנות במורד הערוץ, בקרוב הקמעונאים.

 

כריית יהלומים במכרות אפריקה
צילום: Fancy Color Research Foundation

מקום 2: מכירות השעונים והתכשיטים חזרו בגדול מהקורונה

ניתוח נתוני מכירות באמצע השנה על ידי אתר IDEX Online העלה אנחת רווחה. הנתונים מגלים: העלייה במכירות התכשיטים גבוהה בהרבה מהערכות הקודמות.

 

מקום 1: ביקוש חזק והיצג מוגבל: הסיבות להתייקרות מחירי היהלומים

ניתוח שפורסם במחצית השנה על ידי פול זימניסקי, ומנסה לתת תשובה לשאלה: מדוע מחירי היהלומים ממשיכים לעלות

 

נתראה בסיכום השנה הבאה!

 

צוות פורטל מכון היהלומים.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן