תכשיטים לאו פנג שאנג

מזרחה מכאן: סין והודו – העתיד של ענף היהלומים

כאשר איגוד מפיקות היהלומים (DPA) הגדיל את תקציבו השנה ל-60 מיליון דולר, לטובת קמפיין קידום גנרי של יהלומים ותכשיטי יהלומים, נראה היה כי האמון חזר לתעשיית היהלומים העולמית. גם הבחירה של ה-DPA בארה"ב, סין והודו – שווקי צריכת היהלומים הגדולים בעולם – להשקת פעילויות הקידום, התקבלה היטב.

 

חלק גדול מהכסף הושקע בשוק האמריקאי, ובצדק, שכן מדובר בשוק הצרכנות הגדול בעולם. האיגוד, שנדרש להסיט את תשומת לבם של בני דור המילניום ונשים, באופן כללי, מהסחות דעת אחרות, השקיע מאמצים משמעותיים בנושא הפרסום.

 

לצד ארה"ב, גם סין והודו עומדות במוקד המאמצים. לאיגוד מפיקות היהלומים יש תכניות מוכנות עבורן, לאחר שגייס סוכנות פרסום מובילה לטובת השקת קמפיין 'Real is Rare' בשתי המדינות, על מנת לקדם את הביקוש הצרכני לתכשיטי יהלומים.

 

אולם בסין, הצרכנים עברו במידה מסוימת מתכשיטי יהלומים לחופשות יוקרתיות, במגמה שפגעה במכירות. גם בהודו, צריכת תכשיטי היהלומים נפגעה בשל תכנית הדמונטיזציה [ביטול השטרות], תנודתיות שערי המטבע וכן הלאה. הביקוש הצרכני לתכשיטי יהלומים בהודו רשם אשתקד ירידה חדה של 8.8% והסתכם בכ-2.856 מיליארד דולר, לעומת 3.157 מיליארד דולר ב-2015.

 

בני דור המילניום הם קהל היעד העיקרי, ואיגוד מפיקות היהלומים מתכנן להתמקד בהודו, שבה חיים כ-1.2 מיליארד תושבים שגילם פחות מ-30, נכון למפקד האוכלוסין בשנת 2011. ובזמן שה-DPA עובד על אסטרטגיות שיווק, המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC) הסכימה לתרום 2 מיליון דולר לקידום תכשיטים במדינה.

 

חלון תצוגה תכשיטי יהלומים
צילום:איריס הורטמן

 

כמו כן, דה בירס (De Beers) הודיעה כי תשקיע 140 מיליון דולר בקידום תכשיטים ממותגים שלה בארה"ב, בסין ובהודו. זה עשוי להיתפס כמהלך נכון, שכן ההשקעה מקבילה להשקעה של כ-200 מיליון דולר מצד איגוד מפיקות היהלומים, ותסייע לחזק את מאמצי הקידום הגנריים של תכשיטי יהלומים.

 

נכון להיום, השוק הקמעונאי ברוב שווקי היהלומים מלא בהסחות דעת, שמחייבות לחשוב על פעילויות קידום חזקות על מנת להגביר את הביקוש הקמעונאי, ולהבטיח כי יהלומים יהפכו למוצר שנשים ובני דור המילניום משתוקקים לקנות.

 

מחקרים מראים כי בסין, בני דור ה-Z הצעירים ובני דור המילניום, עוברים מפריטי יוקרה מסורתיים כמו תכשיטים, תיקים ואפילו מכוניות יוקרה, לכיוון של 'חוויות', כמו טיולי יוקרה ליעדים אקזוטיים ברחבי העולם. ההוצאות על טיולי יוקרה בסין הם הסגמנט המתחרה הצומח במהירות הרבה ביותר של תכשיטי יהלומים או תכשיטי יוקרה. מספר הנוסעים היוצאים מסין עלה בכ-6% בשנה שעברה, וסך ההוצאות בתחום גדלו בכ-11 מיליארד דולר.

 

עם זאת, סין עודנה יעד הצמיחה הגדול הבא של ענף תכשיטי היהלומים. מחקרים מראים כי הביקוש לתכשיטים מצד הצרכנים בסין עלה בעשור החולף ב-12%, והסתכם אשתקד בכ-9.7 מיליארד דולר. לאחר סין, השוק ההודי הוא הצומח בקצב המהיר ביותר בשנים האחרונות, ומציע לחברות תכשיטים ויהלומים הזמנות להגדיל רווחים, בין היתר באמצעות מסעות קידום גנריים ברחבי המדינה.

 

ארונה גאיטונד (Aruna Gaitonde), עורך חטיבת אסיה, Rough & Polished

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן