מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב המשיכו לטפס באוגוסט, ורשמו עלייה של 9.3%, כך עולה מניתוח באתר IDEX Online. זוהי העלייה החודשית החדה ביותר במכירות מזה ארבע שנים. בחודש יולי, עלו מכירות התכשיטים והשעונים בשיעור של 7.5%, לעומת עלייה משוערת של 9% בהערכות קודמות. בחודש יוני, נרשמה עלייה של 3.9% במכירות, לעומת 3.7% בהערכה הקודמת.
בחודשים יוני-אוגוסט, נרשמה עלייה במכירות התכשיטים והשעונים, לאחר שהמכירות צנחו בשיעור של 50% בחודש אפריל – הנתון הגרוע ביותר מאז קריסת וול סטריט בשנת 1929. החל מחודש ינואר, משרד המסחר האמריקאי לא פרסם נתוני מכירות חדשים בחנויות התכשיטים. עם זאת, מנתונים לא רשמיים עולה כי בחודש יוני נרשם שיפור ניכר.
ב-IDEX Online מעריכים כי בחודשים ינואר עד מאי, נרשמה ירידה של כ-36% במכירות התכשיטים והשעונים, ובחודש אפריל הן התכווצו ב-75%, בשעה שצרכנים נשארו בבית בשל הסגר, וחנויות התכשיטים נותרו סגורות.
מכירות תכשיטים ושעונים
מכירות התכשיטים בארה"ב התחזקו באוגוסט ב-9.6% לעומת אוגוסט 2019, ורשמו שיא של ארבע שנים. מכירות השעונים עלו באוגוסט ב-8.3%, בנתון השני בגובהו מאז 2016. מכירות התכשיטים תנודתיות יותר ממכירות השעונים: הן מתחזקות יותר בימים טובים, ונחלשות יותר בזמנים פחות טובים.
מנתונים עדכניים עולה כי מכירות התכשיטים והשעונים התחזקו בחודש יוני יותר מאשר בהערכות הקודמות – וכך גם בחודש יולי, אם כי בשיעור נמוך יותר.
תחזית
עושה רושם שאמון הצרכנים התאושש. בחישוב שנתי, נרשמו כמה מהעליות החדות ביותר מאז 2016, בנתון המעיד על ביקוש כבוש. מכירות יהלומי הגלם של דה בירס (De Beers) ואלרוסה (Alrosa) חזרו לרמות שקדמו לקורונה, הסנטימנט חוזר ועונת החגים מתקרבת בצעדי ענק. גם רוב הודו חזרה לעסקים, ונראה כי התעשייה הסתגלה במידה רבה לחיים לצד נגיף הקורונה. עם זאת, עוד לא רואים באופק את סוף המגיפה, שגבתה את חייהם של מעל 1.1 מיליון בני אדם ברחבי העולם.
מחקר: צעירים ירכשו יותר תכשיטים בעונת החגים
בתוך כך, גילדת הפלטינה הבינלאומית (PGI) בארה"ב מפרסמת מחקר חדש לקראת עונת החגים, על מנת להצביע על מגמות בשוק האמריקאי, ועל השפעת הקורונה על מכירות התכשיטים. המחקר בנושא צרכנות תכשיטים בוצע בספטמבר, וכלל כ-1,000 צרכנים אמריקאים בגילאי 18-64, שמתכננים או שוקלים לרכוש תכשיטי יוקרה בעונת החגים הקרבה.
אחד הממצאים העיקריים במחקר, היה כי מחצית מהצרכנים מדור ה-Y (מילניאלס) וה-Z ירכשו תכשיטי יוקרה בעונת החגים הקרובה – נתון גבוה משמעותית מזה שנרשם בקרב נשאלים בגילאים אחרים.
קניות בעידן הקורונה
המשתתפים נשאלו גם על השפעות הקורונה: כ-1 מ-3 מהם ציינו כי תכנון הקניות לחגים מושפע מחששות מפני הקורונה. עם זאת, כ-64% מהם הרגישו "בנוח לחלוטין" או "בנוח" לערוך קניות בחנות. 87% מהנשאלים מתכננים לקנות תכשיטים בחנות, ורובם מעדיפים לעשות זאת בחנות מקומית ועצמאית. 70% מהנשאלים ציינו כי בכוונתם לערוך גם קניות אונליין, ושליש מהם יעשו זאת באתרים של רשתות בפריסה ארצית.
כשנשאלו מה ניתן לעשות כדי להפוך את הביקור בחנויות לפחות מלחיץ ויותר נעים, הסכימו הנשאלים כי עובדים וצרכנים צריכים לענוד מסיכות בכל עת. עוד ברשימה: הגבלת מספר הצרכנים בחנות, אכיפה קפדנית של אמצעי ריחוק חברתי, ושימוש בחומרי ניקוי והיגיינה.