דלפק בחנות תכשיטי יהלומים

המגמה נמשכת: עלייה במכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב

מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב המשיכו לטפס באוגוסט, ורשמו עלייה של 9.3%, כך עולה מניתוח באתר IDEX Online. זוהי העלייה החודשית החדה ביותר במכירות מזה ארבע שנים. בחודש יולי, עלו מכירות התכשיטים והשעונים בשיעור של 7.5%, לעומת עלייה משוערת של 9% בהערכות קודמות. בחודש יוני, נרשמה עלייה של 3.9% במכירות, לעומת 3.7% בהערכה הקודמת.

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

בחודשים יוני-אוגוסט, נרשמה עלייה במכירות התכשיטים והשעונים, לאחר שהמכירות צנחו בשיעור של 50% בחודש אפריל – הנתון הגרוע ביותר מאז קריסת וול סטריט בשנת 1929. החל מחודש ינואר, משרד המסחר האמריקאי לא פרסם נתוני מכירות חדשים בחנויות התכשיטים. עם זאת, מנתונים לא רשמיים עולה כי בחודש יוני נרשם שיפור ניכר.  

 

תכשיטים שעונים ארהב מכירות
מקור: IDEX Online

ב-IDEX Online מעריכים כי בחודשים ינואר עד מאי, נרשמה ירידה של כ-36% במכירות התכשיטים והשעונים, ובחודש אפריל הן התכווצו ב-75%, בשעה שצרכנים נשארו בבית בשל הסגר, וחנויות התכשיטים נותרו סגורות. 

 

מכירות חנויות תכשיטים ארהב
מקור: IDEX Online

מכירות תכשיטים ושעונים

מכירות התכשיטים בארה"ב התחזקו באוגוסט ב-9.6% לעומת אוגוסט 2019, ורשמו שיא של ארבע שנים. מכירות השעונים עלו באוגוסט ב-8.3%, בנתון השני בגובהו מאז 2016. מכירות התכשיטים תנודתיות יותר ממכירות השעונים: הן מתחזקות יותר בימים טובים, ונחלשות יותר בזמנים פחות טובים. 

 

שעוני יוקרה יהלומים שווייץ
צילום: Creative Lab / shutterstock.com

מנתונים עדכניים עולה כי מכירות התכשיטים והשעונים התחזקו בחודש יוני יותר מאשר בהערכות הקודמות – וכך גם בחודש יולי, אם כי בשיעור נמוך יותר. 

 

תכשיטי שעוני יוקרה ארהב
מקור: IDEX Online

תחזית

עושה רושם שאמון הצרכנים התאושש. בחישוב שנתי, נרשמו כמה מהעליות החדות ביותר מאז 2016, בנתון המעיד על ביקוש כבוש. מכירות יהלומי הגלם של דה בירס (De Beers) ואלרוסה (Alrosa) חזרו לרמות שקדמו לקורונה, הסנטימנט חוזר ועונת החגים מתקרבת בצעדי ענק. גם רוב הודו חזרה לעסקים, ונראה כי התעשייה הסתגלה במידה רבה לחיים לצד נגיף הקורונה. עם זאת, עוד לא רואים באופק את סוף המגיפה, שגבתה את חייהם של מעל 1.1 מיליון בני אדם ברחבי העולם. 

מחקר: צעירים ירכשו יותר תכשיטים בעונת החגים 

בתוך כך, גילדת הפלטינה הבינלאומית (PGI) בארה"ב מפרסמת מחקר חדש לקראת עונת החגים, על מנת להצביע על מגמות בשוק האמריקאי, ועל השפעת הקורונה על מכירות התכשיטים. המחקר בנושא צרכנות תכשיטים בוצע בספטמבר, וכלל כ-1,000 צרכנים אמריקאים בגילאי 18-64, שמתכננים או שוקלים לרכוש תכשיטי יוקרה בעונת החגים הקרבה.

 

צעירים סין תכשיטים יהלומים
צילום: Tom Wang / shutterstock.com

אחד הממצאים העיקריים במחקר, היה כי מחצית מהצרכנים מדור ה-Y (מילניאלס) וה-Z ירכשו תכשיטי יוקרה בעונת החגים הקרובה – נתון גבוה משמעותית מזה שנרשם בקרב נשאלים בגילאים אחרים. 

קניות בעידן הקורונה

המשתתפים נשאלו גם על השפעות הקורונה: כ-1 מ-3 מהם ציינו כי תכנון הקניות לחגים מושפע מחששות מפני הקורונה. עם זאת, כ-64% מהם הרגישו "בנוח לחלוטין" או "בנוח" לערוך קניות בחנות. 87% מהנשאלים מתכננים לקנות תכשיטים בחנות, ורובם מעדיפים לעשות זאת בחנות מקומית ועצמאית. 70% מהנשאלים ציינו כי בכוונתם לערוך גם קניות אונליין, ושליש מהם יעשו זאת באתרים של רשתות בפריסה ארצית.

 

קורונה חיטוי תכשיטים יהלומים
צילום:Patcharanan / shutterstock.com

כשנשאלו מה ניתן לעשות כדי להפוך את הביקור בחנויות לפחות מלחיץ ויותר נעים, הסכימו הנשאלים כי עובדים וצרכנים צריכים לענוד מסיכות בכל עת. עוד ברשימה: הגבלת מספר הצרכנים בחנות, אכיפה קפדנית של אמצעי ריחוק חברתי, ושימוש בחומרי ניקוי והיגיינה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן