תכשיטים יהלומים קניות קורונה

כך השפיעה הקורונה על מכירות התכשיטים

נגיף הקורונה היכה בסערה את העולם, והתפשטותו פגעה בחיי אדם ועסקים רבים. השפעותיו לא פסחו על תעשיית היהלומים והתכשיטים, והובילו לירידה משמעותית במכירות. השאלה עד כמה משמעותית, נענתה עד כה בניחושים. כעת, לפניכם נתונים המראים עד כמה נגיף הקורונה השפיע בפועל על המכירות, והאם המגמה אולי מתחילה להשתנות.

כך השפיעה הקורונה על הקמעונות

סגירת החנויות, וכניסת הצרכנים לדרגות שונות של סגר וריחוק חברתי, הובילו לכך שקמעונאי התכשיטים רשמו מכירות מוגבלות מאוד במהלך התקופה. בתוך כחודשיים בלבד, קמעונאי התכשיטים בארה"ב רשמו ירידה חדה של כ-82% במכירות.

 

המכירות, שעמדו על 2.65 מיליארד דולר בפברואר, צנחו באפריל ל-470 מיליון דולר. מדובר בתקופה שקדמה לפגיעת המגיפה בארה"ב, והמכירות לרגל יום האהבה (וולנטיינ'ס דיי) המריצו את הביקוש הצרכני לשיא בתקופת המשבר הקמעונאי.

 

קורונה חנות תכשיטים יהלומים
צילום: Heng Lim / shutterstock.com

נציין כי אפריל נחשב מסורתית לחודש חלש במכירות התכשיטים, אולם מכירות בשווי כולל של פחות מחצי מיליארד דולר הן נתון שלא נתקלנו בו מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת.

 

לאחר חודשיים של ירידה במכירות, הן רשמו התאוששות בחודש מאי. במהלך החודש, המכירות בחנויות התכשיטים עלו ל-1.35 מיליארד דולר – עלייה חודשית של יותר מ-230%, כך עולה מההערכות שלנו. לעלייה במכירות סייעו ההסרה החלקית של המגבלות על הפעילות, ותחושה שהרע מכל מאחורינו, אשר חיזקו את אמון הצרכן והביקוש הצרכני לקראת יום האם.

 

מכירות תכשיטים בארה"ב בזמן משבר הקורונה
מקור: Edahn Golan

כך השפיעה הקורונה על יהלומי מעבדה

גם מכירות יהלומי המעבדה הושפעו מנגיף הקורונה. תנודות בביקוש נרשמו גם במוצר זה, הנהנה במידה מסוימת מבסיס לקוחות מוגדר.

 

מהנתונים שבידינו עולה כי המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים ירדו ב-41% בחודש מרץ, וב-40% נוספים באפריל. כלומר, המכירות במהלך החודשיים הללו ירדו בסך הכל ב-65%. במונחי משקל, המכירות באפריל ירדו ב-69% לעומת פברואר.

 

זוהי ירידה ניכרת, אך גם כזו החושפת מגמה מעניינת: השווי הממוצע של יהלום שנמכר לא רק שמר על יציבות, אלא למעשה אף עלה ב-13% באפריל לעומת פברואר. ייתכן כי מדובר ב"קניות נקמה". צרכנים לא חשו צורך להקטין את גובה ההוצאה על יהלומי מעבדה בזמן המגיפה.

 

מכירות תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה בזמן הקורונה
מקור: Edahn Golan

 

רבים מיהלומי המעבדה שנמכרו במהלך התקופה שובצו בעגילים צמודים, שנהנים מעלייה בביקוש. אך בהקשר רחב יתר, רבים מאותם יהלומי מעבדה לא משובצים שנמכרו, שובצו בתכשיטי חתונה. האם תכשיטי חתונה רשמו ביצועים טובים במהלך התקופה?

 

שלא במפתיע, סך המכירות של תכשיטי חתונה משובצים ביהלומי מעבדה רשמו ירידה של 72% בתקופה האמורה, בשל דחייה של חתונות והצעות נישואין. עם זאת, בדומה ליהלומי מעבדה לא משובצים, המחירים הקמעונאיים של התכשיטים שנמכרו שמרו על יציבות יחסית. גם כאן, המחיר הקמעונאי רשם שינוי של 13%; אך כאן, מדובר בירידות מחירים. המחירים ירדו, בסימן לכך שצרכנים צעירים, ובמיוחד צרכנים של יהלומי מעבדה, רגישים מאוד למחיר.

 

מכירות תכשיטי נישואין בארה"ב בזמן הקורונה
מקור: Edahn Golan

 

בחודש מאי, השפעת הקורונה נחלשה, והמכירות של יהלומים לא משובצים זינקו בכ-150% לעומת אפריל, ומכירות תכשיטי החתונה עלו ב-142%.

כך השפיעה הקורונה על המסחר הסיטונאי

לאור הביקוש הקמעונאי המוגבל, סיטונאים גילו כי פעילות המסחר שלהם למעשה התרסקה – אך לא לחלוטין. עם פגיעת הקורונה בארה"ב, סין החלה להקל על הסגר החמור בתחומה, ובכך סיפקה לסוחרים יעד למכירות. לאורך התקופה שבין החודשים מרץ ומאי, נמשך הייצוא מבלגיה להונג קונג. באופן רשמי הייצוא מהודו עצר, אבל בפועל, טיסות המטען לא פסקו, וחלקן נשאו יהלומים. היעד המרכז שלהן: הונג קונג.

 

מסחר זה, לצד ביקוש מסוים מארה"ב, יצרו קצת עסקים לסקטור הסיטונאי בשוק היהלומים, אך לא הרבה עסקים. אנו מעריכים כי בחודש מרץ המסחר התכווץ ב-48%, ולאחר מכן צלל ב-95% נוספים באפריל. בסך הכל, המסחר בחודש אפריל התכווץ ב-98% לעומת פברואר.

 

יהלומים מלוטשים בתפזורת IDI
צילום: IDI

בדומה למצב הקמעונות ויהלומי המעבדה, גם הפעילות הסיטונאית חזרה לחיים בחודש מאי. חזרה לחיים? ובכן, למעשה זינקה לחיים. המכירות זינקו לרמה הנמוכה ב-38% "בלבד" מהיקף המכירות בפברואר.

השורה התחתונה

נגיף הקורונה השפיע בבירור על שוק היהלומים, וגרם לאובדן הכנסות מסיבי. זה קרה לאור הסגר שהוטל ברחבי העולם, ועצירה נרחבת על הפעילות.

 

המכירות ירדו במרץ וצללו באפריל, אך התאוששו בחודש מאי – אולי באופן זמני, שכן בארה"ב טרם נראית באופק הקלה משמעותית בהתפשטות המגיפה. 

 

מאת עידן גולן. למאמר המקורי לחצו כאן 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן