יהלום סינתטי היברידי GIA

מחקר: שוק היהלומים הסינתטיים יצמח ל-29.15 מיליארד דולר ב-2025

שוק היהלומים הסינתטיים העולמי, שהסתכם בכ-16.04 מיליארד דולר בשנת 2016, צפוי לרשום בשנים הקרובות צמיחה שנתית ממוצעת של 7%, ויסתכם בכ-29.15 מיליארד דולר בשנת 2025 – כך עולה ממחקר חדש של חברת המחקר Transparency Market Research.

 

על פי אותו מחקר, אזור אסיה-פסיפיק הוביל נכון ל-2016 את שוק היהלומים הסינתטיים העולמי, עם נתח שוק של 45%. מגמה זה צפויה להמשיך בשנים הקרובות, בעיקר בזכות הביקוש בהודו, סין ויפן. עם זאת, גם צפון אמריקה, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה יתרמו לצמיחה בשנים הקרובות, בזכות נתח שוק משמעותי. 

 

ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

המחקר מצביע על כמה שחקנים מרכזיים בשוק, ובהם New diamond Technology LLC, Henan Huanghe Whirlwind, Element Six, ו-Heyaru Group. לצדם, נכנסים לשוק עוד ועוד חברות שמגלות בו עניין. התפתחות הטכנולוגיה לייצור יהלומים בתנאי מעבדה, מאפשר לאותן חברות להציג עיצובים וחידושים רבים, ולהרחיב את טווח המוצרים שלהן, כדי למשוך לקוחות חדשים. 

סין מובילה את ייצור הסינתטיים 

 

יהלומים סינתטיים, כידוע, ממלאים שורה של יישומים בתעשייה, בזכות שילוב של תכונות תרמיות, אופטיות וחשמליות, המאפשר להם לחדור בהדרגה לתחומים רבים. כבר היום, יהלומים סינתטיים החליפו את היהלומים הטבעיים בתעשיות רבות, ובהן תעשיות הכרייה, שבבי המחשב, המכונות, הבנייה, ההליכים הרפואיים, מדעי החלל, ועוד.  

 

במקביל, גובר הביקוש ליהלומים סינתטיים באיכות נוי, לשם שיבוץ בתכשיטים. מודעות הצרכנים לדבר קיומם של תכשיטי יהלומים סינתטיים אמנם גוברת, אך רבים מהם עדיין לא מודעים לתחום. זה בהחלט מציב אתגר לצמיחת השוק בעתיד.

 

במונחי ייצור, סין היא יצרנית היהלומים הסינתטיים הגדולה בעולם. על פי ניתוח של אנליסט היהלומים העצמאי, פול זימניסקי, סין אחראית לכ-56% מהייצור העולמי של יהלומים סינתטיים באיכות נוי. הרחק אחריה במקום השני ניצבת הודו (15%), ואחריהן ארה"ב (13%), סינגפור (10%), רוסיה (2%), בריטניה (1%), ומדינות נוספות (3%). נתח השוק של יהלומים סינתטיים בשוק תכשיטי היהלומים עומד כיום על כ-3.5% על פי ההערכות, ועשוי לצמוח תוך ארבע שנים לכ-6% מהשוק. 

 

יהלומי מעבדה ג'יי סי פני
צילום: Richline Group

אחת הסיבות לכך היא השיפור באיכות הייצור. דו"ח שפרסם אנליסט בבנק ABM AMRO בחודש ינואר, קבע כי הטכנולוגיה מתקדמת מהר, וכי יצרני יהלומי מעבדה מסוגלים כיום לייצר לא רק יהלומים גדולים יותר, אלא גם בעלי דירוג צבע וניקיון גבוהים יותר. התפתחות הטכנולוגיה אף מובילה לירידה במחירים של יהלומי מעבדה: לפני חמש שנים, הם היו זולים ב-10% בלבד מיהלומים טבעיים דומים, וכיום בחלק מהמקרים מחירם עומד על כמחצית ממחירם של יהלומים טבעיים.

 

עם זאת, דרכם של היהלומים הסינתטיים ללב הצרכן עוד ארוכה. המחקר השנתי של JCK, שבוחן את מצבה של תעשיית התכשיטים בארה"ב, העלה לאחרונה כי רוב מכריע בקרב הצרכנים האמריקאים (86%) מאמין כי היתרון העיקרי של היהלומים הסינתטיים הוא המחיר. מנגד, כשנשאלו מהם השיקולים נגד קניית יהלום סינתטי, ציינו העדפות למשהו "אמיתי", "טבעי" השומר על "ערכו". בנוסף, לא פחות מ-61% מהם ציינו כי הם עדיין חוששים לרכוש יהלומים סינתטיים.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן