couple jewelry art 15

הירידה במכירות התכשיטים בארה"ב כבר כאן

אחרי שנתיים מעולות, הגיעה הירידה במכירות, שכולם ידעו שתגיע. זו לא רק ההאטה בסין, שוק הצרכנים השני בגודלו בעולם. הירידה מורגשת גם בארה"ב.

מכירות היהלומים הקמעונאיות ירדו בחודש מאי

במהלך חודש מאי, מכירות היהלומים רשמו ירידה שנתית של 24%, כפי שעולה מנתונים עדכניים של Tenoris.bi על השוק בארה"ב. בחודש מאי, לרוב נרשמת עלייה במכירות הקמעונאיות של תכשיטי יהלומים, בזכות "יום האם". אך בניגוד למגמה המחזורית הרגילה, מכירות היהלומים השנה ירדו במאי לעומת אפריל.

 

החדשות הטובות הן שלמרות הירידה במספר היהלומים שנמכרו, ההוצאה הממוצעת על יהלומים רשמה עלייה שנתית של 18.7%, ועמדה על 10,242 דולר, שהם מעל 8,000 דולר לקרט.

 

מחירי יהלומים לא משובצים
צילום: IDEX Online

הירידה במספר היהלומים שנמכרו מסבירה את הירידה הכוללת במסחר הסיטונאי בחודש מאי. ייצוא היהלומים המלוטשים מישראל, לדוגמה, ירד ב-64% לעומת חודש אפריל.

 

המלאי שבידי חנויות תכשיטים בארה"ב, שהיה גבוה בהשוואה לשנים האחרונות, התכווץ בחודש מאי. רכישות היהלומים שלהן נחתכו בקרוב למחצית.

יהלומי מעבדה נמכרים היטב

צרכנים המשיכו להפגין עניין גובר ביהלומי מעבדה, והגדילו את ההוצאות ב-32.7%, בעיקר על רכישת יהלומים יקרים יותר.

 

היהלומים המבוקשים ביותר במהלך מאי היו יהלומים עגולים במשקל 1.00-1.04 קרט. 15.2% מהיהלומים שנמכרו בקטגוריית המשקל הזו – במונחי מספר היהלומים שנקנו על ידי צרכנים – היו יהלומי מעבדה.

 

ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

בחלוקה לפי צבע וניקיון, יהלומים מסוג F/VS1 הובילו את הרשימה. זה לא מפתיע. עד לפני שנה, צרכנים שרכשו תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה בחרו לרוב בצבעי GHI ודרגת ניקיון SI. בבחירת דרגות הצבע והניקיון המסורתיים, צרכנים רכשו יהלום שנראה זהה ליהלום טבעי שנטו לקנות בעבר, ולהשאיר בכיס את ההפרש במחיר.

 

אולם בשנה שעברה, הצרכנים שרכשו תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה, הלכו והתרחקו מהבחירה הרגילה של יהלומי מעבדה, והעדיפו להגדיל את התקציב, ולרכוש יהלום מעבדה בדרגות צבע וניקיון גבוהות יותר.

ירידה במכירות של טבעות אירוסין

מתחילת השנה, נרשמה ירידה במכירות של טבעות אירוסין לעומת 2021. ירידה של 11.6% נרשמה במספר הטבעות שנמכרו במהלך חודש מאי. הירידה הייתה צפויה בהתחשב שהזינוק בביקוש הצרכני נבע גם מירידה במספר הנדבקים בקורונה, ומצמצום הגבלות הריחוק החברתי.

 

הממצא המפתיע הוא שהביקוש הצרכני לטבעות אירוסין המשובצות ביהלומים ירד בחודש מאי ב-14.9%. זה מדגיש את התחזקות הנטייה לטבעות אירוסין המשובצות באבני חן אחרות.

 

מחירי יהלומים טבעיים 2022
צילום: IDEX Online

צלילה לעומק הנתונים שלTenoris מעלה כי הירידה במכירות של טבעות אירוסין משובצות ביהלומים, נבעה בעיקר מירידה בביקוש ליהלומים טבעיים. בחודש מאי לבדו, המכירות של טבעות אירוסין משובצות ביהלומים טבעיים ירדו ב-19.7%.

 

במקביל, המכירות של טבעות אירוסין המשובצות ביהלומי מעבדה זינקו ביותר מ-73%. אחרי שהמכירות כמעט הושלשו ב-2021, ברור כי העניין הצרכני בטבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה הולך וגובר. טווח המחירים המבוקש ביותר נע בין 4,499-2,500 דולר.

 

מכירות יהלומים מלוטשים 2022
צילום: IDEX Online

החדשות הטובות עבור תעשיית היהלומים הטבעיים: בעוד המחיר הקמעונאי הממוצע של טבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה עלה ב-9.4%, המחיר של טבעות אירוסין משובצות ביהלומים טבעיים רשם עלייה שנתית של 16%.

הסיבות לירידה במכירות

אחרי שנתיים פנטסטיות, שבהן נרשמה עלייה במכירות ובמחירי היהלומים, הגיעה ההתקררות הצפויה. זה לא רק צפוי, אלא גם הגיוני, לאור העלייה במחירי הדלק, הדיור והמוצרים לבית, וכן הירידות בשוק המניות.

 

אבל זה לא נגמר כאן. הטעם של צרכנים אמריקאים משתנה. אחד השינויים הוא נטייה גוברת לטבעות אירוסין המשובצות באבני חן אחרות, שהתחילה בשנה שעברה. ייתכן שזה מצב זמני, אך הוא בהחלט דורש להגביר את קידום המכירות של יהלומים.

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

שינוי נוסף הוא המשיכה הגוברת של צרכנים אמריקאים ליהלומי מעבדה. מבחינתה של תעשיית היהלומים הטבעיים, האיום הגדול כאן הוא עלייה במכירות של תכשיטי נישואין המשובצים ביהלומי מעבדה.

תחזית

הנפילה הכלכלית הממשמשת ובאה, שחלק מהכלכלנים מזהירים מפניה, יכולה עוד לקרות או לא לקרות. עד כה, הציבור האמריקאי מוציא ב-2022 יותר מבעבר. וחשוב מכך, נתח הארנק של תכשיטים – כלומר, הסכום שצרכנים מוציאים על תכשיטים כאחוז מכלל ההוצאות שלהם – לא ירד. לפחות לא בארבעת החודשים הראשונים של השנה.

 

בתוך כך, הביקוש לנסיעות עולה, והחתונות שנדחו משנת 2020 נערכו ב-2021. כמו כן, פחתו החששות שהקורונה נטעה בלב רבים, אשר הובילו לעלייה בהוצאות על תכשיטי יהלומים. לאור כל אלו, התחזית ההגיונית ביותר היא לירידה מסוימת בביקוש לתכשיטים. זה לא סוף העולם – אך זה סופה של תקופה סוערת. לפחות לעת עתה.

 

מאת עידן גולן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן