יהלום מלוטש - מחירי יהלומים

ירידה קלה בלבד במחירי היהלומים המלוטשים בחודש אפריל

על פי התפיסה הרווחת, המסחר בתעשיית היהלומים אמור היה להיבלם כליל בחודש אפריל. זה נכון במידה רבה, אך נרשמו כמה חריגים. המסחר ביהלומים מלוטשים נמשך, גם אם בהיקף מצומצם מאוד. המחירים ירדו באופן טבעי, בשיעור חד-ספרתי.

 

חנויות התכשיטים בסין פתוחות ברובן, ולא מעט חנויות בארה"ב נותרו פתוחות בחודשים מרץ ואפריל. התנועה האווירית נמשכת, וטיסות המטען עדיין מתבצעות. והיכן שיש קונה עם צורך, ואמצעי משלוח זמינים, יש תמיד גם מוכר. זה נכון בתחום היהלומים, כמו שזה נכון בתחום האספקה הרפואית והמזון.

 

יהלומים עגולים מלוטשים כסף
צילום: allstars / shutterstock.com

ייצוא היהלומים המלוטשים ממרכזי היהלומים בעולם היה חלקיק מהרמות הרגילות, וצנח באפריל בכ-85%, כפי שעולה מנתונים לא סופיים של הפעילות בתעשיית היהלומים. הייצוא מהודו ירד ב-100%, לאחר שלא נרשם כל ייצוא מתחומה. בישראל הייצוא התכווץ ב-82%, והייצוא מבלגיה רשם ירידה שנתית של 84-85%.

ירידה קלה במחירי היהלומים המלוטשים

הירידה במסחר ביהלומים מלוטשים הובילה לירידת מחירים. בהשוואה חודשית, מחירי היהלומים המלוטשים ירדו באפריל בכ-1.7%. מדובר ביציבות מרשימה, לעומת תנודות המחירים בזמנים רגילים, ובנתונים טובים בהרבה מהירידה במחירי החיטה (4.7%-), הקפה (11.9%-) או הנפט (7.2%-).

 

מהניתוח שלנו עולה כי מחירי היהלומים המלוטשים יורדים בכל הקטגוריות. ירידות מחירים נרשמו בכל הקטגוריות המרכזיות, כאשר יהלומים במשקל שליש קרט רשמו את הירידות החדות ביותר, לאחר חמישה חודשים של עליות מחירים.

 

יהלומים עגולים במשקל שלושה קרט נהנים מביקוש טוב למדי בקרב צרכנים, ורשמו את ירידת המחירים הקלה ביותר, לאחר שקמעונאים עשו כל מאמץ לייצר תזרים מזומנים, כפי שעלה מניתוח שביצענו, של המצב בתעשיית התכשיטים. 

 

מחירי יהלומים מלוטשים באפריל 2020
מקור: Edahn Golan

 

באופן כללי, פעילות קמעונאית חזקה בדצמבר הובילה להתאוששות מחירים בינואר, ולאחר מכן מחירי היהלומים החלו לרדת לאטם, כאשר מגפת הקורונה החלה לגבות את מחירה הפיננסי, ופגעה בביקוש הצרכני לתכשיטים. זה הוביל לירידה חדה יותר במחירי היהלומים באפריל, לעומת הירידה הקלה במרץ.

 

לטווח ארוך, יהלומים בגדלים קטנים יותר, של 0.30 קרט ו-0.50 קרט, הציגו ביצועים עדיפים על יהלומים גדולים יותר, בנתון המשקף את המגמה הנמשכת, המתמקדת בעיצובים קטנים ומורכבים יותר. מעניין לציין כי היהלומים שרשמו את הביצועים הטובים ביותר אחריהם, היו יהלומים במשקל 2 קרט ומעלה, הפונים לשוק שבו המחירים גבוהים יותר. 

 

בשנה החולפת, יהלומים במשקל 1 קרט – שנחשב בעבר לגודל פופולרי וסטנדרטי לטבעות אירוסין – רשמו את ירידות המחירים החדות ביותר. זה מצביע על ירידה בביקוש, לצד לחץ צרכני להורדת מחירים.

מגמות מחירי יהלומים סיטונאים
מקור: Edahn Golan

מכירות התכשיטים בארה"ב צנחו ב-27%

מכירות התכשיטים במרץ רשמו ירידה שנתית של 27.4%, וירידה חודשית של 37%, כפי שעולה מנתונים עדכניים של משרד המסחר האמריקאי. מכירות התכשיטים בארה"ב הסתכמו על פי ההערכות בכ-3.14 מיליארד דולר. זוהי אמנם ירידה דרמטית, אך התחזיות צפו ירידה חדה יותר בהיקף העסקים. הירידה הזו פשוט לא נראית חדה מספיק.

 

קמעונאים גדולים כמו סאקס (Saks) ומייסי'ס (Macy’s) לא מכרו תכשיטים כמעט בכלל. חנויות המותגים של סיגנט (Signet) – כגון קייס (Kay’s) וג'ארד (Jared) – היו סגורות, וכמוהן כמחצית מהחנויות העצמאיות. לאור זאת, איך ייתכן שהמכירות התכווצו בכ-25% בלבד?

 

בשבועות או אולי בחודשים הקרובים, משרד המסחר האמריקאי יעדכן את נתוני אפריל, לאחר שכבר עדכן והוריד את ההערכות הקודמות לחודשים ינואר-מרץ.

 

מכירות תכשיטים ארהב קורונה
מקור: Edahn Golan

תחזית

עושה רושם שהחלק הגרוע מכל של הקורונה מאחורינו. חנויות ברחבי העולם מתחילות להיפתח מחדש, במגמה שמובילות סין והונג קונג. לאט ובזהירות, הצרכנים יחזרו גם הם. שיעור האבטלה אמנם מרקיע שחקים, אבל חתונות ימשיכו להיערך, ויירכשו לכבודן תכשיטי נישואין. ההוצאות על תכשיטים אולי יהיו נמוכות מבעבר, אך נפח המכירות צפוי לגדול. 

 

קורונה חנות תכשיטים יהלומים
צילום: Heng Lim / shutterstock.com

לאחר שהצרכנים יתחילו לקנות, תתחיל תגובת שרשרת. קמעונאים יקנו סחורה מסיטונאים, שיתחילו מחדש ללטש יהלומים ולרכוש יהלומי גלם. הסדר ישוב על כנו, בערך.

 

יידרשו לא מעט תיקונים. חברות רבות ייסגרו, מחברות כרייה עד קמעונאים. זה ייצור שרשרת אספקה רזה יותר, וזה דבר חיובי. חשוב מכך, כולנו נצטרך להיות קשובים למה שהלקוחות שלנו באמת רוצים וצריכים. השיווק חייב יהיה להיות במקום – חזק, מדויק, מושך ויעיל. בלעדיו, אין עסקים, וכולם צריכים לתרום את חלקם.

 

מאת עידן גולן

 

למאמר המקורי לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן