יהלומים מלוטשים לבנים צהובים יהלום מרקיזה

מחירי היהלומים המלוטשים שמרו על יציבות בספטמבר

מחירון היהלומים המלוטשים של IDEX שמר על יציבות בחודש ספטמבר, ורשם ירידה קלה בלבד במהלך החודש. המדד החל את ספטמבר ברמה של 125.98 נקודות, וננעל על 125.76 נקודות.

 

מחירי יהלומים מלוטשים - ספטמבר 2018

 

מחירי היהלומים במגמת עלייה מאז סוף 2017

 

לאחר שרשמו ירידות במהלך רוב חמש השנים האחרונות, מחירי היהלומים המלוטשים מצויים במגמת עלייה מאז הרבעון האחרון של 2017, אך ירדו מעט בחודש החולף, כפי שמראה הגרף להלן.

 

מחירי יהלומים מלוטשים - IDEX Online

 

גרף המחירים של יהלומים מלוטשים מצביע על ירידה כוללת של 5.7% מאז ינואר 2013.

 

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים עולם בחודש ספטמבר רשמו ירידה קלה של 0.1% לעומת אוגוסט.

 

מגמות מחירי יהלומים מלוטשים - חישוב חודשי

 

עם זאת, בחישוב שנתי, המחיר הממוצע בספטמבר רשם עלייה של 4.5%.

 

מחירי יהלומים מלוטשים - השוואה שנתית

 

מחירי יהלומים לפי גודל

 

בחישוב חודשי – השוואת מחירים בין ספטמבר לאוגוסט – נרשמו עליות מחירים בשתי קטגוריות, וירידות מחירים בארבע קטגוריות, כפי שמראה הגרף להלן.

 

מחירי יהלומים מלוטשים - ספטמבר לעומת אוגוסט 2018

 

בחישוב שנתי, עם זאת, נרשמו עליות מחירים בחמש קטגוריות, וירידה רק בקטגוריית היהלומים שמשקלם 4.0 קרט, כפי שמראה הגרף להלן.

 

מחירי יהלומים מלוטשים - ספטמבר 2018 לעומת ספטמבר 2017

 

בטווח הארוך, יהלומים במשקל 4 קרט רושמים את תנודתיות המחירים הרבה ביותר – ורשמו עלייה חדה בחודש שעבר – בעוד יהלומים במשקל 2 קרט ומטה הפגינו יציבות ומחיריהם עלו מאז תחילת 2017, כפי שמראה הגרף להלן.

 

מחירי יהלומים מלוטשים - ינואר 2013 עד ספטמבר 2018

 

תחזית

 

האירוע המרכזי עבור יהלומנים ממרכזי המסחר והייצור העיקריים בעולם בחודש שעבר היה תערוכת התכשיטים ואבני החן החשובה של הונג קונג.

 

התערוכה, שלרוב מתבצעות בה עסקאות רבות – במיוחד בשוק המקומי ובסין – היא ברומטר חשוב למצבה של תעשיית היהלומים, אבני החן והתכשיטים העולמית.

 

עם זאת, סוחרים רבים לא הגיעו השנה לתערוכה, או הקדימו את עזיבתם, בשל סופת הטייפון שפגעה בהונג קונג, והביאה לנעילתה של תערוכת היהלומים הלא משובצים ב-Asia-Expo, ליד שדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג, יום מוקדם מהמתוכנן.

 

ב-8-10 באוקטובר נערך שבוע היהלומים השני של בהראט. מארגני יריד היהלומים המלוטשים, שמתקיים בבורסת היהלומים של בהראט (BDB), צפו כי קניינים רבים יתייצבו לאירוע, לאחר שלא יכלו לערוך את הפגישות שתוכננו בתערוכת הונג קונג.

 

אוקטובר הוא חודש חשוב במיוחד, מאחר שהוא מסמן את תחילתה של עונת החגים. המכירות הקמעונאיות בארה"ב צפויות השנה להתחזק לעומת אשתקד ולרשום ביצועים טובים, בשל מצבה החיובי של הכלכלה האמריקאית.

 

פורסם ב-IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן