יהלומים מלוטשים עגולים

עלייה נוספת במחירי היהלומים: האם המגמה הולכת להשתנות?

מחירי היהלומים המלוטשים רשמו עלייה שנתית של 10.1% בחודש יולי 2021, בנתון הגבוה מזה שמונה שנים לפחות, כך עולה ממחירון IDEX שפורסם באתר IDEX Online.

 

מחירי היהלומים המלוטשים עולים בעקביות מאז ינואר, וקצב העלייה השנתית גובר מדי חודש. העלייה השנתית החדה האחרונה הייתה ביולי 2018, בשיעור 5.7%. עלייה זו נרשמה אחרי תשעה חודשי האטה, ו-18 חודשים של צמיחה שלילית. השאלה הבלתי נמנעת היא האם הגענו לשיא, ומתי הבועה תתפוצץ.

 

מחירי יהלומים מלוטשים יולי 2021
 מקור: IDEX Online

בהשוואה חודשית, מחירי היהלומים המלוטשים עלו ביולי ב-1.7% לעומת 2.2% בחודש יוני. המחירים התחילו לעלות בעקביות מאז מרץ, וזו הפעם הראשונה מאז שהם מראים סימני האטה כלשהם. בחודש מרץ נרשמה עליית מחירים בשיעור של 1.3%.

 

מחירי יהלומים מלוטשים יולי 2021
מקור: IDEX Online

מחירון היהלומים המלוטשים של IDEX Online עלה בחודש יולי ב-1.49% – האטה קלה לעומת 2.20% ביוני. בצל הספקולציות כי בועת המחירים הולכת להתפוצץ, קשה לקבוע אם מדובר בנקודת מפנה או במהמורה קטנה. המחירון רשם יותר תנודתיות ברמה היומיומית, לעומת החודשים האחרונים. עם זאת, המגמה הכללית עדיין מצביעה על עליית מחירים. בחודש מאי, המחירון עלה ב-1.37%, לאחר עלייה של 0.73% באפריל. 

 

מחירון יהלומים מלוטשים יולי 2021
מקור: IDEX Online

מחירון היהלומים ממשיך לעלות, ומצוי ברמתו הגבוהה מאז ספטמבר 2015. המחירון אמנם רושם תנודתיות מסוימת, אך מטפס בעקביות מאז נקודת השפל של אפריל 2020, שבו התפרצה מגפת הקורונה בעולם. לפני כן, מחירון היהלומים ירד מאז אמצע 2018. הוא הגיע לנקודת השפל של 117.96 במרץ 2020, עם פגיעתו הראשונה של הווירוס.

 

מחירי יהלומים מלוטשים 2018-2021
מקור: IDEX Online

מחירי היהלומים המלוטשים בכל הגדלים, להוציא יהלומים במשקל 4 קרט, עלו שוב בחודש יולי, עם זאת עליות המחירים בכל הקטגוריות היו פחות גבוהות לעומת ההתייקרות ביוני. יהלומים במשקל 1 קרט עלו ב-1.4%, לעומת 2.5% בחודש יוני, ואילו יהלומים במשקל חצי קרט עלו ב-0.5% ביולי, לעומת 3.3% חודש קודם לכן.

 

יהלומים מלוטשים מחירים יולי2021
מקור: IDEX Online

בהשוואה שנתית, מחירי היהלומים המשיכו לרשום צמיחה חזקה ביולי, ורשמו עלייה של מעל 8% בכל הגדלים המוצגים להלן. עליות המחירים מעט גבוהות יותר מאשר ביוני עבור כל קטגוריות המשקל, להוציא יהלומים במשקל 4 קרט – שהתייקרו ב-8.4%, לעומת 13.5% ביוני.

 

יהלומים מלוטשים מגמות יולי 2021
מקור: IDEX Online

הגרף לטווח ארוך להלן, מצביע על עלייה עקבית במחירים ברוב הקטגוריות, להוציא יהלומים במשקל 4 קרט, וזאת בהתאם לציפיות, אחרי מעל שנה של עליות מחירים. 

 

מחירי יהלומים עגולים יולי 2017
מקור: IDEX Online

תחזית: בחישוב שנתי, מחירי היהלומים עלו ב-10% – שיעור לא רגיל, שבאופן בלתי נמנע מעלה חששות לבועת מחירים שעומדת להתפוצץ. חברות הכרייה נאבקות לעמוד בקצב הביקוש מצד לוטשים וסיטונאים, המבקשים לחדש מלאי. אלרוסה (Alrosa) הגדילה בחודש שעבר את המלאי, באמצעות רכישת גלם ממאגר היהלומים הממשלתי גוחראן (Gokhran). דה בירס (De Beers) העלתה מחירים פחות או יותר בכל סייט שערכה השנה. עם זאת, מחירון היהלומים המלוטשים של IDEX Online רשם מעט תנודתיות, והעליות החודשיות אף התמתנו לראשונה מאז מרץ. 

 

פורסם באתר IDEX Online 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן