יהלום מלוטש - מחירי יהלומים

עלייה קלה במחירי היהלומים המלוטשים בחודש יולי

מדד מחירי היהלומים המלוטשים של IDEX רשם עלייה קלה בחודש יולי, לאחר ירידות מחירים קלות בחודשים מאי ויוני. המדד החל את החודש ברמה של 119.01, והסתיים ברמה של 119.35.

 

המחירים של יהלומים מלוטשים בחודש יולי 2017
צילום:IDEX Online

 

ירידה רב-חודשית במחירי היהלומים

 

מחירי היהלומים המלוטשים מצויים בירידה מאז אמצע השנה שעברה. המדד מצוי כעת בנקודה הנמוכה ביותר מזה למעלה מארבע שנים.

 

מאז 2013, נרשמה ירידה של 9.8% במחירי היהלומים המלוטשים, נכון להיום.

 

בהשוואה חודשית, מחירי היהלומים המלוטשים בעולם רשמו בחודש יולי עלייה של 0.4% לעומת יוני. בחישוב שנתי, המחיר הממוצע ביולי רשם ירידה של 4.7%.

 

ירידה במחירי יהלומים לפי גודל

 

בהשוואה חודשית בין יולי ליוני 2017, נרשמו עליות מחירים בשלוש קטגוריות וירידות בשלוש קטגוריות. בחישוב שנתי, נרשמו ירידות מחירים בחמש קטגוריות ועליית מחירים בקטגוריה אחת, של יהלומים במשקל 4.0 קרט.

 

מדד המחירים של יהלומים מלוטשים בחודש יולי 2017
צילום:IDEX Online

 

לטווח ארוך יותר, המגמה הכללית היא כי יהלומים במשקל 4 קרט רשמו את תנודתיות המחירים הגבוהה ביותר, למרות שיהלומים במשקל 3 קרט הפגינו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015. מדצמבר 2015 ואילך, נרשמה יציבות מחירים יחסית בקטגוריות של 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

מדד המחירים של יהלומים מלוטשים בשנים 2013-2017
צילום:IDEX Online

 

תחזית

 

השוק ממשיך להאט, בשעה שהתעשייה מתקרבת לחודשי הקיץ, השקטים יותר מסורתית, שעה שמסחר היהלומים בבלגיה יוצא לחופשה בשבועיים הראשונים של אוגוסט.

 

דיווחים ממרכזי המסחר העיקריים ביהלומים מרמזים על פעילות יציבה יחסית.

 

בתערוכת התכשיטים הבינלאומית של הודו נרשמה תנועה חזקה יחסית, אולם נראה כי נרשמו עסקים בעיקר בין חברות הודיות, יותר מאשר עם חברות זרות.

 

דה בירס פרסמה נתוני מכירות לא סופיים למחזור המכירות השישי של 2017, שנערך בשבוע האחרון של יולי, ובו מכרה גלם בשווי 572 מיליון דולר. דה בירס גם עדכנה את נתוני המכירות של יהלומי גלם במחזור המכירות החמישי ל-541 מיליון דולר.

 

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), מסר כי "מחזור המכירות השישי של השנה שמר על המגמה של ביקוש טוב ועקבי ליהלומי הגלם של דה בירס, בכל טווח המוצרים. לאור העובדה שדיוואלי נחגג ב-2017 מוקדם מהרגיל, נרשם כבר עתה ביקוש מצד יהלומנים הודיים הנערכים גם לסייט השביעי. זה נבע מכך שהלקוחות הללו צריכים לבצע רכישות של יהלומי גלם בזמן, על מנת להשלים את הליטוש שלהם לפני תחילת החגים".

 

באדיבות IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן