יהלומים עגולים מלוטשים כסף

עלייה קלה במחירי היהלומים באוקטובר

מדד מחירי היהלומים המלוטשים של IDEX Online מצביע על עליית מחירים קלה מאוד באוקטובר, וזאת לאחר ירידת מחירים בספטמבר, שבאה בעקבות עליות מחירים ביולי ואוגוסט. מהמדד עולה כי אוקטובר החל את החודש ברמה של 119.44, והסתיים ברמה של 119.70.

 

מחירי יהלומים מלוטשים אוקטובר
צילום:IDEX Online

 

ירידה רב-חודשית במחירי היהלומים

 

מחירי היהלומים המלוטשים מצויים בירידה מאז אמצע השנה שעברה. המדד מצוי כעת באחת מנקודות השפל מזה למעלה משלוש שנים. מאז ינואר 2014, נרשמה ירידה של 9.3% במחיריהם של יהלומים מלוטשים.

 

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים הגלובליים רשמו באוקטובר ירידה של 0.3% לעומת ספטמבר. בחישוב שנתי, המחיר הממוצע באוקטובר רשם ירידה של 2.0%.

 

 

מחירי יהלומים מלוטשים אוקטובר
צילום:IDEX Online

 

ירידה במחירי היהלומים לפי משקל

 

בחישוב חודשי, כלומר השוואת מחירים בין אוקטובר לספטמבר 2017, נרשמו ירידות בחמש קטגוריות משקל, ועלייה אחת בלבד, במחירי יהלומים במשקל 4.0 קרט ומעלה. בחישוב שנתי, כלומר השוואה בין אוקטובר השנה לאוקטובר 2016, נרשמו ירידות מחירים בארבע קטגוריות, ועליות מחירים בשתי קטגוריות (2.0 קרט ו-4.0 קרט).

 

לטווח ארוך, יהלומים במשקל 4 קרט רושמים את תנודתיות המחירים הגבוהה ביותר, למרות שיהלומים במשקל 3 קרט הציגו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015, כפי שמראה הגרף להלן. מדצמבר 2015 ואילך, נרשמה יציבות יחסית במחירי יהלומים במשקל 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

 

מחירי יהלומים מלוטשים עגולים
צילום:IDEX Online

 

תחזית

 

אוקטובר היה חודש שקט למדי, בשל חג סוכות בישראל במחציתו הראשונה, ופסטיבל דיוואלי בהודו במחצית השנייה של החודש. סוחרי יהלומים ממתינים כעת למסחר יציב יותר בחודשים נובמבר ודצמבר, לאור הביקוש באירופה ובארה"ב לקראת עונת החגים של חג המולד, וגם במזרח הרחוק, שם נערכים לראש השנה הסיני.

 

מאת אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן