Diamond 205 Medium

עלייה קלה במחירי היהלומים המלוטשים באוגוסט

בדומה לחודש יולי, מדד מחירי היהלומים המלוטשים של IDEX Online רשם עלייה קלה גם באוגוסט. המדד החל את החודש ברמה של 119.34 והסתיים ברמה של 119.53.

 

 

מחירי יהלומים מלוטשים אוגוסט
צילום:IDEX Online

 

ירידה רב-חודשית במחירי היהלומים

 

מחירי היהלומים המלוטשים ירדו מאז אמצע השנה שעברה. מדד המחירים מצוי כעת בנקודה הנמוכה ביותר יותר משלוש שנים. מאז ינואר 2013, מחירי היהלומים המלוטשים ירדו בשיעור מצטבר של 10%, נכון להיום.

 

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים בעולם רשמו באוגוסט עלייה של 0.5% לעומת יולי. בחישוב שנתי, המחיר הממוצע באוגוסט ירד בשיעור של 3.4%.

 

מחירי יהלומים מלוטשים אוגוסט
צילום:IDEX Online

 

ירידות מחירים לפי קטגוריות משקל

 

מהשוואה חודשית בין מחירי אוגוסט ליולי 2017, עולה כי שלוש קטגוריות רשמו עליות מחירים, שתי קטגוריות רשמו ירידות מחירים, ואילו בקטגוריה אחת לא נרשם שינוי.

 

מהשוואה שנתית עולה כי נרשמו ירידות בחמש קטגוריות, ורק בקטגוריה אחת נרשמו עליות מחירים. בעוד המחיר הממוצע של יהלומים במשקל 4.0 קרט עלה, ביתר 5 הקטגוריות נרשמו ירידות מחירים.

 

מחירון יהלומים עגולים
צילום:IDEX Online

 

לטווח ארוך יותר, המגמה הכללית היא כי יהלומים במשקל 4 קרט רושמים את תנודתיות המחירים הרבה ביותר, אף כי יהלומים במשקל 3 קרט רשמו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015. מדצמבר 2015 ואילך, יציבות מחירים יחסית נרשמה בקטגוריות המשקל של 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

תחזית

 

השוק היה שקט למדי בחודש החולף, בשעה שבורסות היהלומים ברחבי העולם נכנסו לחופשת הקיץ. עם זאת, דיווחים ממרכזי מסחר עיקריים ביהלומים מצביעים על פעילות יציבה יחסית.

 

חברים בתחום היהלומים המלוטשים נערכים לתערוכת התכשיטים ואבני החן החשובה ביותר של הונג קונג, שתיערך ב-13-17 בספטמבר.

 

בנוסף, צפויה האטה בפעילות סביב ראש השנה (21 בספטמבר) ויום כיפור (30 בספטמבר).

 

אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן